Opublikowane: 2022-11-19

Proces kierowania w edukacji – blaski i cienie

Katarzyna Pardej
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2022.2.04

Abstrakt

W artykule wyjaśniono rozumienie terminu „kierowanie” wypracowane na gruncie nauk o zarządzaniu, jak również scharakteryzowano proces kierowania funkcjonujący w naukach społecznych. Przybliżono proces kierowania przez nauczyciela zespołem klasowym, wyszczególniono warunki przyczyniające się do skuteczności pracy dydaktyczno-wychowawczej. Omówiono współczesne podejście do kierowania szkołą. Przedstawiono ponadto przywództwo edukacyjne jako proces obejmujący swym zasięgiem proces nauczania i proces uczenia się. Dla zilustrowania poruszanej problematyki przytoczono wypowiedź dyrektora pracującego w jednej ze szkół średnich w Warszawie.

Słowa kluczowe:

edukacja, efektywne kierowanie, proces kierowania, przywództwo edukacyjne, nauczyciel-lider

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pardej, K. (2022). Proces kierowania w edukacji – blaski i cienie. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 43(2), 51–66. https://doi.org/10.21852/sem.2022.2.04

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.