Opublikowane: 2022-11-19

Współczesna realizacja edukacji przedszkolnej według koncepcji Edmunda Bojanowskiego

Lidia Marszałek
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2022.2.05

Abstrakt

Prezentowana publikacja wskazuje aktualne, praktyczne implikacje koncepcji edukacji przedszkolnej błogosławionego Edmunda Bojanowskiego we współczesnej rzeczywistości w wielu krajach świata, z uwzględnieniem ich specyficznej kultury i języka. Koncepcja ta wraz z metodycznymi wskazaniami do jejrealizacji – zdaniem Autorki – może skutecznie przeciwstawić się aktualnym tendencjom wychowania najmłodszego pokolenia w kierunku hedonistycznego wzoru życia na rzecz właściwego kształtowania tożsamości osobistej, społecznej i narodowej, niezależnie od obszaru świata, w którym jest realizowana.

Słowa kluczowe:

Edmund Bojanowski, edukacja przedszkolna, system wartości, tradycja, edukacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Marszałek, L. (2022). Współczesna realizacja edukacji przedszkolnej według koncepcji Edmunda Bojanowskiego. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 43(2), 67–77. https://doi.org/10.21852/sem.2022.2.05

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.