Opublikowane: 2000-06-30

Umiejętność nawiązywania kontaktu z uczniem i cechy nauczyciela w pracy dydaktyczno-wychowawcze

Dariusz Buksik
Seminare. Poszukiwania naukowe
Dział: Z problematyki społeczno-pedagogicznej
https://doi.org/10.21852/sem.2000.14

Abstrakt

W artykule zwrócono uwagę na cechy nauczyciela, które są niezbędne dla umiejętnego kształtowanie procesu wychowawczego, który mógłby służyć rzeczywistemu kształtowaniu się młodej osobowości.  ważne cechy nauczyciela, które mogą mieć pozytywny wpływ na wyniki edukacyjne uczniów to empatia, szacunek, akceptacja i autentyczność. Pojemność tecl należy podkreślić konieczność nawiązania relacji z uczniem. Wprowadzenie wielokierunkowe komunikacji, zamiast jednego czy dwóch kierunków, wydaje się pomagać w procesie kształtowania osobowości formacji dającej dobre efekty dydaktyczne i wychowawcze.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Buksik, D. (2000). Umiejętność nawiązywania kontaktu z uczniem i cechy nauczyciela w pracy dydaktyczno-wychowawcze. Seminare. Poszukiwania Naukowe, 16, 207–214. https://doi.org/10.21852/sem.2000.14

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.