Biktimirov, Ernest N. and Linda B. Nilson. 2006. “Show them the money: Using mind mapping in the introductory finance course.” Journal of Financial Education 32: 72.
Google Scholar
Bjorklund, David. 1985. “The role of conceptual knowledge in the development of organization in children’s memory.” In Basic processes in memory development, edited by Charles J. Brainerd and Michael Pressley, 103-142. New York: Springer.
Google Scholar
Bousfield, Weston Ashmore. 1953. “The occurrence of clustering in the recall of randomly arranged associates.” Journal of General Psychology 49: 229-240.
Google Scholar
Bubrowiecki, Andrzej. 2010. Ale urwał! Technik błyskawicznego przyswajania wiedzy. Gliwice: Złote Myśli.
Google Scholar
Buzan, Tony. 2001. Głowa przede wszystkim. Dziesięć metod rozwijania własnego geniuszu. Translated by Tomasz Bieroń. Warszawa: Muza.
Google Scholar
Buzan, Tony. 2014. Mapy twoich myśli. Mindmapping, czyli notowanie interaktywne. Translated by Monika Gajdzińska. Łódź: Feeria.
Google Scholar
Clark, James M. and Allan Paivio. 1991. “Dual Coding. Theory and education.” Educational Psychology Review 3: 149-210.
Google Scholar
Clauss, Gunter. 1987. Psychologia różnic indywidualnych w uczeniu się. Translated by Kazimierz Korab. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Craik, Fergus I.M. and Robert S. Lockhart. 1972. “Levels of processing: A framework for memory research.” Journal of Verbal Learning And Verbal Behavior 11 (6): 671-684.
Google Scholar
Czerniawska, Ewa. 1999. Dynamika zachowań strategicznych w uczeniu się z tekstów podręcznikowych. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Davis, Ronald D. 2001. Dar dysleksji. Translated by Małgorzata Koraszewska. Poznań: Zysk i S-ka.
Google Scholar
Dryden, Gordon. 2003. Rewolucja w uczeniu. Translated by Hanna Pustuła-Lewicka. Poznań: Zysk i S-ka.
Google Scholar
Farrand, Paul, Fearzana Hussain and Enid Hennessy. 2002. “The efficacy of the ‘mind map’ study technique.” Medical Education 36: 426-431.
Google Scholar
Forzpańczyk, Agnieszka. 2015. Koncentracja. Skuteczny trening skupiania uwagi. Warszawa: Edgard.
Google Scholar
Gardner, Howard. 2002. Inteligencje wielorakie: teoria w praktyce. Translated by Beata Czarnacka. Poznań: Media Rodzina.
Google Scholar
Henderson, John. 2005. Pamięć i zapominanie. Translated by Danuta Wiśniewska. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Jagodzińska Maria. 2008. Psychologia pamięci. Badania, teorie, zastosowania. Gliwice: Sensus.
Google Scholar
Jagodzińska, Maria. 2014. „Strategie przyswajania i odzyskiwania informacji jako składnik rozwoju pamięci. Przegląd badań.” Psychologia Wychowawcza 5: 481-496.
Google Scholar
Jagodzińska, Maria. 2022. „Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych.” In Osoba, edukacja, dialog, edited by Maria Ledzińska, Grażyna Rudkowska and Lesław Wrona, 28-38. Kraków: Wydawnictwo Naukowe AP.
Google Scholar
Larkin, Jill H. and Herbert A. Simon. 1987. “Why a diagram is (sometimes) worth ten thousand words.” Cognitive Science 11 (1): 65-100.
Google Scholar
Lock, Edwin A. 2004. Jak uczyć się efektywnie. Metody i motywacja. Praktyczny poradnik. Translated by Grażyna Szymała. Poznań: KMK Promotions.
Google Scholar
Niebrzydowski, Leon. 1972. Wpływ motywacji na uczenie się. Warszawa: Nasza Księgarnia.
Google Scholar
Paivio, Allan. 1971. Imagery and verbal process. New York: Holt, Rinehart and Winston.
Google Scholar
Paivio, Allan. 1990. Mental representations: a dual coding approach. New York: Oxford University Press.
Google Scholar
Reykowski, Janusz. 1977. Z zagadnień psychologii motywacji. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Robinson, Daniel H. and Kenneth A. Kiewra. 1995. “Visual argument: graphic organizers are superior to outlines in improving learning from the text.” Journal of Educational Psychology 87 (2): 455-467.
Google Scholar
Sanigórska, Aleksandra and Monika Kaźmierska. 2021. „Wpływ techniki pisania na zapamiętywanie informacji.” Ogrody Nauk i Sztuk 11: 119-126.
Google Scholar
Suświłło, Małgorzata. 2004. Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu. Olsztyn: Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego.
Google Scholar
Svinicki, Marilla D. 2004. Learning and motivation in the post-secondary classroom. Bolton.
Google Scholar
Szafranowska, Katarzyna. 2008. 5 najlepszych metod notowania. Wrocław: Wydawnictwo Internetowe Synea.
Google Scholar
Szyndler, Lena. 2014. Pomyśl, zapamiętaj, zapisz. Kraków: Wydawnictwo Pol-Druk.
Google Scholar
Tulving, Endel. 1962. “Subjective organization in free recall of ‘unrelated’ words.” Psychological Review 69 (4): 344-354.
Google Scholar
Vekiri, Ioanna. 2002. “What is the value of graphical displays in learning?” Educational Psychology Review 19 (3): 261-312.
Google Scholar
Weyhreter, Helmut. 2004. Trudności z koncentracją uwagi. Translated by Maria Kania. Warszawa: PZWL Wydawnictwo Lekarskie.
Google Scholar
Winn, William. 1999. “Learning from maps and diagrams.” Educational Psychology Review 3: 211-247.
Google Scholar
Włodarski, Ziemowit. 1985. Odbiór treści w procesie uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Włodarski, Ziemowit, 1998a. Odbiór treści w procesie uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Włodarski, Ziemowit. 1998b. Psychologia uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar