Ash, M.G. (1995). Gestalt psychology in German culture, 1890–1967. Cambridge: Cambridge University Press.
Google Scholar
Baumgarten, F. (1917). Die Lüge bei Kindern und Jugendlichen. Eine Umfrage in den polnischen Schulen von Lodz. Leipzig: Verlag von Johann Ambrosius Barth. (Wydanie polskie: Baumgarten, F. (1927). Kłamstwo dzieci i młodzieży (Na podstawie ankiety w szkołach łódzkich). Warszawa: Nasza Księgarnia.
Google Scholar
Baumgarten, F. (1930). Meine Kinderlügen. Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 31(1), 53–57.
Google Scholar
Baumgarten, F. (1944). Demokratie und Charakter. Zürich: Rascher Verlag.
Google Scholar
Bühler, Ch. (1962). Die Psychologie im Leben unserer Zeit. München/Zürich: Verlag Droemer Knaur.
Google Scholar
Claparede, É. (1918). Psychologia dziecka i pedagogika eksperymentalna (tł. Franciszka Baumgarten; red. nauk. Florian Znaniecki). Warszawa: Wende.
Google Scholar
Daub, E. (1996). Franziska Baumgarten: Eine Frau zwischen akademischer und praktischer Psychologie. Frankfurt a./M.: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften.
Google Scholar
Daub, E. (2015). Franziska Baumgarten-Tramer: o naukowość psychologii praktycznej. W: S. Volkmann-Raue, H.E. Lück (red.), Najwybitniejsze kobiety w psychologii XX wieku (s. 269–282). Sopot: GWP. (Org.: 2011) S. Volkmann-Raue, H.E. Lück (red.). (2011). Bedeutende Psychologinnen des 20. Jahrhunderts (2. Aufl.), Wiesbaden: Springer Verlag für Sozialwissenschaften.
Google Scholar
Ebbinghaus, H. (1908/1910). Abriss der Psychologie. Leipzig: Verlag von Veit & Comp.
Google Scholar
Giger, M. (2010). Franziska Baumgartens Wunderkinder. Swiss Gifted, 3(2), 67–75.
Google Scholar
Heinrich, W. (1988). U podstaw psychologii i inne pisma. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Heymans, G. (1910). Die Psychologie der Frauen. Heidelberg: C. Winter´s Universitätsbuchhandlung.
Google Scholar
Heymans, G., Wiersma, E. (1906). Beiträge zur speziellen Psychologie auf Grund einer Massenuntersuchung. W: H. Ebbinghaus (red.), Zeitschrift für Psychologie, 42, 81–301. Leipzig: Verlag von J.A. Barth.
Google Scholar
Krueger, F., Spearman, C. (1906). Korrelation zwischen verschiedenen geistigen Leistungsfähigkeiten. Zeitschrift für Psychologie, 44, 50–114.
Google Scholar
Maercker, A. (2007). Geschichte des Psychologischen Instituts der Universität Zürich. Pobrane z http://www.psychologie.uzh.ch/de/institut/informationen/geschichte/geschichte-bis-2006.html
Google Scholar
Malewska, H.E., Muszyński, H. (1962). Kłamstwo dzieci. Warszawa: PZWS.
Google Scholar
Hildebrandt H., Scheerer H. (red.). (1990). Hugo Münsterberg. Frühe Schriften zur Psychologie. Berlin, Heidelberg: Springer-Verlag.
Google Scholar
Panczyk, P., Zeidler, W. (2011). Jak powstawała polska naukowa terminologia psychologiczna: koncepcja abstrakcji Kazimierza Twardowskiego. W: W. Zeidler, H. Lück (red.), Psychologia europejska w okresie międzywojennym (s. 245–269). Warszawa: VIZJA PRESS&IT.
Google Scholar
Richebächer, S. (2010). Franziska Baumgarten (1883–1970). Polnisch-schweizerische Arbeitspsychologin, Berner Universitätslehrerin, Pazifistin. Punktum „Arbeit“, 4, 5–7. Pobrane z http://www.richebaecher.com/pdf/Punktum_Baumgarten.pdf
Google Scholar
Roback, A.A. (1952). A history of American Psychology. Nowy Jork: Library Publishers.
Google Scholar
Rudmin, F. (2006). Franziska Baumgarten (1883–1970): Early Female, Jewish, Peace Psychologist. Pobrane z http://www.humiliationstudies.org/documents/RudminBioBaumgarten14Nov.pdf
Google Scholar
Rzepa, T., Dobroczyński, B. (2009). Historia polskiej myśli psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Stachowski, R. (1992). Baumgarten-Tramer Franciszka. W: E. Kosnarewicz, T. Rzepa, R. Stachowski (red.), Słownik Psychologów Polskich (s. 26). Poznań: Instytut Psychologii UAM.
Google Scholar
Stachowski, R. (2000). Historia współczesnej myśli psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR.
Google Scholar
Stachowski, R. (2011). Pierwszy polski kwestionariusz psychologiczny. W: W. Zeidler (red.), Kwestionariusze w psychologii. Postępy, zastosowania, problemy (s. 139–157). Warszawa: VIZJA PRESS&IT.
Google Scholar
Stern, W. (1994; reprint wydania z roku 1911). Die Differentielle Psychologie in ihren methodischen Grundlagen. Berno, Getynga, Toronto, Seattle: Verlag Hans Huber.
Google Scholar
Tatarkiewicz, W. (2001; wyd. XV). Historia Filozofii. Tom 3. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Woodworth, R.S. (1919). Examination of emotional fitness for war. Psychological Bulletin, 6, 59–60.
Google Scholar
Wundt, W. (1863/1897). Vorlesungen über die Menschen- und Thierseele. Hamburg, Lipsk: Verlag von Leopold Voss.
Google Scholar
Wundt, W. (1907; wyd. VIII). Grundriss der Psychologie. Lipsk: Verlag von Wilhelm Engelmann.
Google Scholar
Wundt, W. (1908). Logik der Geisteswissenschaften. Stuttgart: Verlag von Ferdinand Enke.
Google Scholar
Wundt, W. (1916). Zur Lage. Polnische Blätter, 5, 99–101.
Google Scholar
Zeidler, W. (2003). O różnych sposobach uprawiania historii psychologii. Edukacja Humanistyczna, 1–2, 49–63.
Google Scholar
Zeidler, W. (2008). Początki polsko-niemieckich kontaktów w zakresie psychologii. W: H. Lück (red.), Historia Psychologii. Orientacje, szkoły, kierunki rozwoju (s. 225–245). Warszawa: VIZJA PRESS&IT.
Google Scholar
Zeidler, W. (2011a). Kwestionariusze w psychologii: kierunki rozwoju i pierwsze filiacje teoretyczne. W: W. Zeidler (red.), Kwestionariusze w Psychologii. Postępy, zastosowania, problemy (s. 15–78). Warszawa: VIZJA PRESS&IT.
Google Scholar
Zeidler, W. (2011b). Kwestionariusze w psychologii: pionierskie zastosowania w badaniach naukowych. W: W. Zeidler (red.), Kwestionariusze w Psychologii. Postępy, zastosowania, problemy (s. 79–138). Warszawa: VIZJA PRESS&IT.
Google Scholar
Zeidler, W. (2012). Lück jako historyk psychologii. Studia Psychologica, 12(1), 125–146.
Google Scholar
Zeidler, W., Lück, H. (2014). Zapomniany dokument: „Księga Pamiątkowa” Pierwszej Ogólnopolskiej Konferencji Psychotechnicznej. Warszawa, styczeń 1930. Studia Psychologica, 13(2), 77–94.
Google Scholar