Religia, religijność i duchowość jako determinanty zdrowia w pedagogice społecznej
W naukowej perspektywie religia i religijność rozpatrywane są jako kluczowe determinanty zdrowia, a w ujęciu holistycznym komponent duchowy uznaje się za nierozerwalny wymiar dobrostanu człowieka. Z drugiej strony kontekst dążenia do samostanowienia, samorealizacji, czy wreszcie samotranscendencji w zmieniających się warunkach społeczno-kulturowych stanowi ważny przedmiot pedagogicznego dyskursu i praktycznego działania w ramach szeroko rozumianej edukacji i wsparcia religijno-duchowego.
W świetle powyższego chcielibyśmy zaprosić Państwa do podjęcia interdyscyplinarnych rozważań teoretycznych i empirycznych, które doprowadzą nas do lepszego poznania mechanizmów leżących u podłoża relacyjnego związku zasobów religijnych i zdrowia, a także przyczynią się do wypracowania pedagogicznych implikacji z eksplorowanych zależności.
Propozycja adresowana jest do przedstawicieli nauk społecznych, teologicznych, humanistycznych, nauk o zdrowiu oraz praktyków.
Materiały do tego numeru będą przyjmowane do 31 lipca 2023 roku.
Wielkość artykułu to maksymalnie 30 tys. znaków. Informacje dla Autorów znajdują się na stronie: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/about/submissions.
Uwaga! Za publikację artykułu w Forum Pedagogicznym przysługuje 70 pkt MEiN w dyscyplinie pedagogika. Artykuły publikowane są w tzw. „otwartym dostępie”. Podstawą przyjęcia artykułu są pozytywne recenzje zewnętrzne zgodnie z przyjętą polityką wydawniczą. Planowo numer tematyczny ukaże się w pierwszym półroczu 2024 roku.
Autorów zainteresowanych publikacją prosimy o przesyłanie artykułów za pośrednictwem systemu: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/login.
W miarę możliwości prosimy o wcześniejsze zgłaszanie zainteresowania publikacją artykułu w dziale tematycznym (prerejestrację) wraz z roboczym tytułem i listą autorów do dn. 28.02.2023 roku na adres: s.skalski-bednarz@uksw.edu.pl