Psychologiczne, pedagogiczne i językowe aspekty trudności szkolnych
Obserwowany w ostatnich latach wzrost zainteresowania badaczy z całego świata problematyką edukacji dzieci i młodzieży w kontekście ich indywidualnych potrzeb, wskazuje na istotę eksplorowanego obszaru. Fakt, że wciąż nierozstrzygnięte pozostają kwestie odnoszące się do psychologicznych, pedagogicznych oraz językowych uwarunkowań trudności w uczeniu się, stanowi impuls do podjęcia interdyscyplinarnych rozważań teoretyczno-empirycznych, ukierunkowanych na poszukiwanie poznawczych, metapoznawczych i społeczno-kulturowych determinantów funkcjonowania dzieci i młodzieży oraz promowanie dobrych praktyk w zakresie projektowania szeroko rozumianego wsparcia edukacyjnego dla uczniów ze specyficznymi, jak i niespecyficznymi trudnościami w uczeniu się.
Propozycja publikacji adresowana jest do pedagogów, pedagogów specjalnych, logopedów, psychologów i innych specjalistów z zakresu nauk społecznych, humanistycznych oraz nauk o zdrowiu.
Materiały do tego numeru będą przyjmowane do 31 grudnia 2023
Wielkość artykułu to maksymalnie 30 tys. znaków. Informacje dla Autorów znajdują się na stronie: https://czasopisma.uksw.edu.pl/index.php/fp/about/submissions.
Uwaga! Za publikację artykułu w Forum Pedagogicznym przysługuje 70 pkt MEiN w dyscyplinie pedagogika. Artykuły publikowane są w tzw. „otwartym dostępie”. Podstawą przyjęcia artykułu są pozytywne recenzje zewnętrzne zgodnie z przyjętą polityką wydawniczą. Planowo numer tematyczny ukaże się w czwartym kwartale 2024 roku.