Bajcar B., Borkowska A., Czerw A. Gąsiorowska A. (2011). Satysfakcja z pracy w zawodach z misją społeczną. Psychologiczne uwarunkowania. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Bańka A. (2000). Psychologia organizacji. W: Strelau J. (red.). Psychologia. Podręcznik akademicki, t. 3 s. 321–350. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Bartkowiak G. (2009). Człowiek w pracy. Od stresu do sukcesu w organizacji. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Google Scholar
Borowska-Pietrzak A. (2014). Dezagregacja czynników w modelu poczucia satysfakcji zawodowej. „Nauki o Zarządzaniu”, nr 1 (18), s. 10–22.
DOI: https://doi.org/10.15611/noz.2014.1.01
Google Scholar
Czapiński J. (1994). Psychologia szczęścia. Przegląd badań i zarys teorii cebulowej. Warszawa: Oficyna Wydawnicza „Akademos”, Pracownia Testów Psychologicznych. Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Google Scholar
Czarnota-Bojarska J., Łada M. (2004). Ważność różnych aspektów pracy dla kobiet i mężczyzn o różnym jej stażu. „Nowiny Psychologiczne”, 1, s. 5–22.
Google Scholar
Czas i warunki pracy w relacjach nauczycieli. Raport tematyczny z badania (2013), Warszawa: IBE, dostępny na: http://entuzjaści.pl/images/stories/publikacje/ibe-raport-czas-i-warunki-pracy-nauczycieli.pdf (otwarty: 30.07.2015).
Google Scholar
Dobrowolska M. (2010). Związek satysfakcji z pracy i kosztów psychologicznych pracowników tymczasowo zatrudnionych. W: Kożusznik B. przy współudziale Chrupały-Pniak M. (red.). Zastosowania psychologii w zarządzaniu. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Kaczkowska-Serafińska M. (2011). Dlaczego przedsiębiorcy powinni dbać o satysfakcję z pracy swoich pracowników? Satysfakcja z pracy – cz.1. „Postera”, nr 10 (23), s. 11–25.
Google Scholar
Kędzierska H. (2012). Kariery zawodowe nauczycieli. Konteksty–wzorce–pola dyskursu. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Kirenko J., Zubrzycka-Maciąg T. (2011). Współczesny nauczyciel. Studium wypalenia zawodowego. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Kocór M. (2010). Szkoła i nauczyciel a syndrom wypalenia zawodowego. Rzeszów: „Mitel”.
Google Scholar
Kozioł L. (2011). Trychotomia czynników motywacji w pracy. „Zeszyty Naukowe MWSE Tarnów”, nr 2 (19), s. 45–54.
Google Scholar
Maslach, C., Jackson S., Leiter M. P. (1996). The Maslach Burnout Inventory 3-rd. ed. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
Google Scholar
Maslach C., Leiter M. P. (2010). Pokonać wypalenie zawodowe. Sześć strategii poprawienia relacji z pracą. Warszawa: Wolters Kluwer Polska.
Google Scholar
Maslach C., Leiter M. P. (2011). Prawda o wypaleniu zawodowym. Co robić ze stresem w organizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Mojsa-Kaja J., Golonka K., Marek T.(2015). Job burnout and engagement among teachers. Worklife areas and personality traits as predictors of relationships with work. International Journal of Occupational Medicine and Environmental Heaalth (28), dostępny na: http://1.www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26159952 (otwarty: 30.07.2015).
Google Scholar
Palak Z. (2007). Zespół wypalenia zawodowego w pracy nauczycieli szkół specjalnych i ogólnodostępnych, W: Bartkowicz Z., Kowaluk M., Samujło M. (red.). Nauczyciel kompetentny. Teraźniejszość i przyszłość. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Google Scholar
Polscy nauczyciele i dyrektorzy na tle międzynarodowym. Główne wyniki badania TALIS 2013, dostępny na: http://entuzjasci.pl/images/stories/publikcje/ibe-raport-talis-2013.pdf. (otwarty: 30.07.2015).
Google Scholar
Poraj G. (2009). Od pasji do frustracji. Modele psychologicznego funkcjonowania nauczycieli. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Pyżalski J. (2010). Skutki oddziaływania warunków pracy na polskich nauczycieli. W: Pyżalski J., Merecz D. (red.). Psychospołeczne warunki pracy polskich nauczycieli. Pomiędzy wypaleniem zawodowy a zaangażowaniem. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Pyżalski J., Plichta P. (2007). Kwestionariusz Obciążeń Zawodowych Pedagoga (KOZP). Podręcznik. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar
Raport o stanie edukacji 2013. Liczą się nauczyciele (2014). Warszawa: IBE, dostępny na: http://entuzjasci.pl/images/stories/publikcje/ibe-raport-o stanie-edukacji-2013.pdf. (otwarty: 30.07.2015).
Google Scholar
Sekułowicz M. (2002). Wypalenie zawodowe nauczycieli pracujących z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Przyczyny–symptomy–zapobieganie–przezwyciężanie. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Sekułowicz M. (2005). Nauczyciele szkolnictwa specjalnego wobec zagrożenia wypaleniem zawodowym: analiza przypadków. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP.
Google Scholar
Sęk H. (1996). Wypalenie zawodowe. Psychologiczne mechanizmy i uwarunkowania. Poznań: Zakład Wydawniczy K. Domke.
Google Scholar
Sowińska A. (2014). Zadowolenie z pracy – problemy definicyjne. „Studia Ekonomiczne/Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach”, 197: Edukacja w świetle przemian współczesnego rynku pracy: wybrane problemy, s. 45–56.
Google Scholar
Springer A.(2011). Wybrane czynniki kształtujące satysfakcję pracownika. „Problemy Zarządzania”, t. 9, nr 4 (34), s. 162–180.
Google Scholar
Stelmach W. (2005). Ciemne strony planowania. Warszawa: Agencja Wydawnicza Placet.
Google Scholar
Terelak J. F. Izwantowska A. (2009). Adaptacja kwestionariusza Obszary Życia Zawodowego (Areas of Worklife Survey) Christiny Maslach i Michaela Leitera. „Studia Psychologica UKSW”, 9, s. 223–232.
Google Scholar
Tucholska S. (2009). Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań. Lublin: KUL.
Google Scholar
Wnuk M, Zielonka D., Purandare B. ,Kaniewski A., Klimberg A., Ulatowska-Szostak E., Palicka E., Zarzycki A., Kaminiarz E. (2013). Przegląd koncepcji jakości życia w naukach społecznych. „Hygeia Public Health”, 48 (1), s. 10–16, dostępny na: http://www.h-ph.pl/pdf/hyg-2013/hyg-2013-1-010.pdf (otwarty: 30.07.2015).
Google Scholar
Wołowska A. (2013). Satysfakcja z pracy i jej wyznaczniki a poczucie jakości życia urzędników. „Rocznik Andragogiczny”, nr 20, s. 119–132.
Google Scholar
Wudarzewski G. (2013). Satysfakcja z pracy – konceptualizacja pojęcia w świetle badań literaturowych. „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu”, nr 5 (37), s. 323–344.
Google Scholar
Zalewska A. (2001). „Arkusz Opisu Pracy” O. Neubergera i M. Allerbeck – adaptacja do warunków polskich. „Studia Psychologiczne”, t. 39, nr 1, s. 197–217.
Google Scholar
Zalewska A. (2009). Wiek, płeć i stanowisko pracy a zadowolenie z życia. „Psychologia Jakości Życia”, t. 8, nr 1, s. 1–20.
Google Scholar