Opublikowane: 2017-04-04

Tradition of Innovation’: Roots and Topicality of the New Education in Portugal

Joaquim Pintassilgo
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2017.1.17

Abstrakt

Niniejszy artykuł ma na celu krytyczną refleksję nad drogą, jaką przebył ruch Nowego Wychowania w Portugalii z uwzględnieniem licznych korzeni i przemian, jakich on podlegał. Autor podejmuje próbę relatywizacji dychotomicznej retoryki leżącej u podstaw dyskursów Nowego Wychowania i usystematyzowania jego najważniejszych idei. Ostatnia część została poświęcona rozważaniom na temat spuścizny Nowego Wychowania. Rozpatrzono w niej te idee i przekonania, które stały się częścią tego, co można określić mianem „progresywnej tradycji edukacji”.

Słowa kluczowe:

Nowe Wychowanie, tradycja, innowacja, „tradycja innowacji”

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pintassilgo, J. (2017). Tradition of Innovation’: Roots and Topicality of the New Education in Portugal. Forum Pedagogiczne, 7(1), 245–260. https://doi.org/10.21697/fp.2017.1.17

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.