Opublikowane: 2024-09-06

Intercultural Competences and the Challenges of Teachers in Education for Peace

Anna Mróz , Anna Kawula
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.6

Abstrakt

Artykuł porusza kwestie związane z nabywaniem kompetencji interkulturowych przez nauczycieli w dynamicznie zmieniającym się kontekście wielokulturowym. Nabywanie kompetencji wielokulturowych rozumiane jest jako twórczy wysiłek każdego nauczyciela w procesie samorozwoju, a tym samym w procesie kształtowania kultury pokoju, co jest bezpośrednio związane z jakością edukacji interkulturowej, edukacji na rzecz pokoju. Autorzy przedstawiają kompetencje i wyzwania rządzące edukacją interkulturową w kontekście wielokulturowym, analizując idee i postawy wynikające z ducha tolerancji oraz wartości przypisywanych dialogowi prowadzonemu zarówno w sferze krajowej, jak i zagranicznej. Taki stosunek pozwala na nabycie tzw. kompetencji wielokulturowych oraz odrzucenie stygmatyzacji, ksenofobii czy postaw ekstremistycznych.

Słowa kluczowe:

kompetencje wielokulturowe, wyzwania, edukacja na rzecz pokoju, nauczyciele, szkoła

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mróz, A., & Kawula, A. (2024). Intercultural Competences and the Challenges of Teachers in Education for Peace. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 61–76. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.6

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.