Barreto, F., Moharkar, L., Shirodkar, M., Sarode, V., Gonsalves, S., & Johns, A. (2023, February). Generative artificial intelligence: Opportunities and challenges of large language models. In International Conference on Intelligent Computing and Networking (pp. 545-553). Singapore: Springer Nature Singapore.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-981-99-3177-4_41
Google Scholar
Chen, X., Xie, H., Zou, D., & Hwang, G. J. (2020). Application and theory gaps during the rise of artificial intelligence in education. Computers and Education: Artificial Intelligence, 1, 100002.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.caeai.2020.100002
Google Scholar
Fatyga, B. (2024). Przepełniony dysk: kompetencje poznawcze i cyfrowe współczesnej młodzieży. In: Pyżalski, J. Łuczyńska, A. (eds.) Sztuczna inteligencja. Prawdziwe zmiany w edukacji. Warszawa: Fundacja Szkoła z Klasą.
Google Scholar
Fazlagić, J., Będkowski, M., Brdulak, J., Janiszewski, M., Jemielniak, D., Kornowska, L., ... & Usidus, M. (2022). Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację: jak przygotowywać się na szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze związane ze sztuczną inteligencją?. Instytut Badan Edukacyjnych.
DOI: https://doi.org/10.24131/9788367385107
Google Scholar
Jauhiainen, J. S., & Guerra, A. G. (2023). Generative AI and ChatGPT in school children’s education: Evidence from a school lesson. Sustainability, 15(18), 14025.
DOI: https://doi.org/10.3390/su151814025
Google Scholar
Maziarz, M. (2024) Edukacja medialna X.0 – kształtowanie myślącego człowieka. In: Pyżalski, J. Łuczyńska, A. (eds.) Sztuczna inteligencja. Prawdziwe zmiany w edukacji. Warszawa: Fundacja Szkoła z Klasą.
Google Scholar
Onesi-Ozigagun, O., Ololade, Y. J., Eyo-Udo, N. L., & Ogundipe, D. O. (2024). Revolutionizing education through AI: a comprehensive review of enhancing learning experiences. International Journal of Applied Research in Social Sciences, 6(4), 589-607.
DOI: https://doi.org/10.51594/ijarss.v6i4.1011
Google Scholar
Piotrowski, M. (2024). Metafory AI w dyskusjach o edukacji w sieciach społecznościowych. In: Pyżalski, J. Łuczyńska, A. (eds.) Sztuczna inteligencja. Prawdziwe zmiany w edukacji. Warszawa: Fundacja Szkoła z Klasą.
Google Scholar
Plichta, P. (2024). Sztuczna inteligencja, edukacja specjalna i nierówności (nie tylko cyfrowe). In: Pyżalski, J. Łuczyńska, A. (eds.) Sztuczna inteligencja. Prawdziwe zmiany w edukacji. Warszawa: Fundacja Szkoła z Klasą.
Google Scholar
Pyżalski, J. (ed.) (in press) Raport z badań: Generative artificial intelligence in polish schools – paving the way quantitative and qualitative research among teachers of grades 4-8 in primary schools. Warszawa: NASK.
Google Scholar
Pyżalski, J., Łuczyńska, A. (red.) (2024). Sztuczna inteligencja: prawdziwe zmiany w edukacji?. Warszawa: Fundacja Szkoła z Klasą.
Google Scholar
Rizvi, S., Waite, J., Sentance, S. (2023). Artificial Intelligence teaching and learning in K-12 from 2019 to 2022: A systematic literature review. Computers and Education: Artificial Intelligence, 4, 100145.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.caeai.2023.100145
Google Scholar
Sabherwal, R., Grover, V. (2024). The societal impacts of generative artificial intelligence: A balanced perspective. Journal of the Association for Information Systems, 25(1), 13-22.
DOI: https://doi.org/10.17705/1jais.00860
Google Scholar
Strannegård, L. (2023). Generatywna sztuczna inteligencja–zagrożenie czy szansa dla uczelni?. Krytyka Prawa, 15(2), 15-18.
DOI: https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.590
Google Scholar
Torczyńska, M. (2019). Sztuczna inteligencja i jej społeczno-kulturowe implikacje w codziennym życiu. Kultura i Historia, 36, 2, 106-126.
Google Scholar
Wu, R., & Yu, Z. (2024). Do AI chatbots improve students learning outcomes? Evidence from a meta‐analysis. British Journal of Educational Technology, 55(1), 10-33.
DOI: https://doi.org/10.1111/bjet.13334
Google Scholar