Assmann J. (2008). Pamięć kulturowa. Pismo, zapamiętywanie i polityczna tożsamość w cywilizacjach starożytnych, tłum. A. Kryczyńska-Pham. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Bachmann-Medick D. (2012). Cultural Turns. Nowe kierunki w naukach o kulturze, tłum. K. Krzemieniowa. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Benner D. (2015). Pedagogika ogólna. Wprowadzenie do myślenia i działania pedagogicznego w ujęciu systematycznym i historyczno-problemowym, tłum. D. Stępkowski. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Gadamer H.-G. (2004). Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, tłum. B. Baran. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Gadamer H.-G. (2008). Prawda w naukach humanistycznych. W: tenże. Teoria, etyka, edukacja. Eseje wybrane. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Grad P. (2017). O pojęciu tradycji. Studium krytyczne kultury pamięci. Warszawa: Fundacja Augusta Hrabiego Cieszkowskiego.
Google Scholar
Januszkiewicz M. (2012). Kim jestem ja, kim jesteś ty? Etyka, tożsamość, rozumienie. Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
Google Scholar
Kruszelnicki W. (2012). Zwrot refleksyjny w antropologii kulturowej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Maliszewski K. (2013). Ciemne iskry. Problem aktualizacji pedagogiki kultury. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
Google Scholar
Marcel G. (2011). Mądrość i poczucie sacrum, tłum. K. Chodacki, P. Chołda. Kraków: Arcana.
Google Scholar
Markowski M. P. (2013). Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Michalski Ł. (2016). Przemiany syntez niemożliwych. W stronę pedagogiczności podręcznikowej historiografii wychowania. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Mysłakowski Z. (1965). Wychowanie człowieka w zmiennej społeczności. Studia z filozofii wychowania. Warszawa: Książka i Wiedza.
Google Scholar
Nussbaum M. C. (2016). Nie dla zysku. Dlaczego demokracja potrzebuje humanistów, tłum. Ł. Pawłowski. Warszawa: Biblioteka Kultury Liberalnej.
Google Scholar
Nussbaum M. C. (2008). W trosce o człowieczeństwo. Klasyczna obrona reformy kształcenia ogólnego, tłum. A. Męczkowska. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Google Scholar
Suchodolski B. (1928). Przebudowa podstaw nauk humanistycznych, Warszawa: Ossolineum.
Google Scholar
Szacki J. (1991). Tradycja i oryginalność w humanistyce. W: tenże. Dylematy historiografii idei oraz inne szkice i studia. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Witkowski L. (2011). Historie autorytetu wobec kultury i edukacji. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Witkowski L. (2014). Niewidzialne środowisko. Pedagogika kompletna Heleny Radlińskiej jako krytyczna ekologia idei, umysłu i wychowania. O miejscu pedagogiki w przełomie dwoistości w humanistyce. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Witkowski L. (2013). Przełom dwoistości w pedagogice polskiej. Historia, teoria, krytyka. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Żyłko B. (2009). Semiotyka kultury. Szkoła tartusko-moskiewska. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.
Google Scholar