Banaszak S. (2017). Teoria i empiria – kilka uwag metodologicznych i praktycznych. W: Kubinowski D., Chutoriański M. (red.). Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Banaszak S. (2011). Edukacja menedżerska w społeczeństwie współczesnym. Studium teoretyczno-empiryczne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Banaszak S. (2006). Menedżerowie w strukturze społecznej. Poznań: Wydawnictwo WSKiZ.
Google Scholar
Boas M. L. (2006). Mathematical Methods in the Physical Sciences. Danvers: John Wiley & Sons.
Google Scholar
Commons J. R. (1931). Institutional Economics. „American Economic Review” vol. 21.
Google Scholar
Durkheim É. (2000). Zasady metody socjologicznej, tłum. J. Szacki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Durkheim É. (1968/1922). Éducation et socjologie. Paris: Les Presses universitaires de France.
Google Scholar
Głażewski M. (2012). Socjalizacja i edukacja w teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. „Forum Socjologiczne” nr 2.
Google Scholar
Głażewski M. (2010). Dystopia. Pedagogiczne konteksty teorii systemów autopojetycznych Niklasa Luhmanna. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Google Scholar
Gnitecki J. (2004). Pedagogika ogólna z metodologią. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego.
Google Scholar
Hawking S. (1990). Krótka historia czasu. Od wielkiego wybuchu do czarnych dziur, tłum. P. Amsterdamski. Warszawa: Wydawnictwo „Alfa”.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2013). Tożsamość pedagogiki w warunkach „wielkiej zmiany kulturowej”. „Rocznik Pedagogiczny” nr 36.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2005). „Ogólność” we współczesnym myśleniu o pedagogiach. „Kwartalnik Pedagogiczny” nr 5.
Google Scholar
Kmita J. (1975). Wykłady z logiki i metodologii nauk. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Kostkiewicz J. (2017). Wprowadzenie. Zarys pedagogiki ogólnej Andrzeja Niesiołowskiego – o koncepcji i jej rękopisie powstałym w niemieckich oflagach. W: Niesiołowski A. Zarys pedagogiki ogólnej. Rękopisy z oflagu. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Kostkiewicz J. (2015). O potrzebie badań nad polską myślą pedagogiczną – obszary zaniechane, obszary wymagające reinterpretacji. W: Gola B., Jagielska D. Kostkiewicz J. (red.), Niepodległościowe koncepcje i programy wychowania przełomu XIX i XX wieku. Kraków: UJ, dostępny na: http://ruj.uj.edu.pl (otwarty: 15.10.2017).
Google Scholar
Kotarbiński T. (1961). Elementy teorii poznania, logiki formalnej i metodologii nauk. Wrocław–Warszawa–Kraków: Ossolineum.
Google Scholar
Kozyr-Kowalski S. (2005). Uniwersytet a rynek. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Kozyr-Kowalski S. (2003). Dwa paradygmaty socjologii neoklasycznej. Wprowadzenie do książki P. Wechty Socjologia i kryptosocjologia Josepha Aloisa Schumpetera. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Kuhn Thomas S. (1968). Struktura rewolucji naukowych, tłum. H. Ostromęcka. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Kwieciński Z. (2011). Pedagogizm – wariacje wokół rozumienia kategorii. „Przegląd Pedagogiczny” nr 1.
Google Scholar
Merton Robert K. (1982). Teoria socjologiczna i struktura społeczna, tłum. E. T. Morawska, J. Wertenstein-Żuławski. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Musiał G. (2008). Z punktu widzenia ekonomii. Katowice: „Śląsk” Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Niesiołowski A. (2017). Zarys pedagogiki ogólnej. Rękopisy z oflagu, oprac. Kostkiewicz J. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Nowak S. (1970). Metodologia badań socjologicznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Popper K. R. (1965). Unity of Method in the Natural and Social Sciences. W: Braybrooke D. (red.). Philosophical Problems of the Social Sciences. New York: Macmillan.
Google Scholar
Petrażycki Leon, 1959, Wstęp do nauki prawa i moralności. Podstawy psychologii emocjonalnej, Warszawa: PWN.
Google Scholar
Przyszczypkowski K. (2012). Polityczność (w) edukacji. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Ritzer G. (2004). Klasyczna teoria socjologiczna, tłum. H. Jankowska. Poznań: Zysk i S-ka.
Google Scholar
Rubacha K. (2008). Metodologiczna struktura przedmiotu badań pedagogiki. W: tenże (red.). Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki. Kraków: „Impuls”.
Google Scholar
Simmel G. (1997). Filozofia pieniądza, tłum. A. Przyłębski. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
Google Scholar
Scheler M. (1990). Problemy socjologii wiedzy, tłum. S. Czerniak. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Swedberg R. (2016). Before Theory Comes Theorizing or How to Make Social Science More Interesting. „The British Journal of Sociology” vol. 67, issue 1.
DOI: https://doi.org/10.1111/1468-4446.12184
Google Scholar
Swedberg R. (2014). The Art of Social Theory. Princeton: Princeton University Press.
Google Scholar
Śmietańska J. (2016). Talent menedżerski w oświacie. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
DOI: https://doi.org/10.14746/amup.9788323237372
Google Scholar
Tarkowska E. (2010). Interdyscyplinarność i socjologia. „Rocznik Pedagogiczny” nr 33.
Google Scholar
Turner J. H. (2012). Struktura teorii socjologicznej, tłum. G. Woroniecka i in. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Veblen T. (1978). The Theory of Business Enterprise. New Brunswick N. J.: Transaction Books.
Google Scholar
Weber M. (1985). Obiektywność poznania w naukach społecznych. W: Chmielecki A. (oprac.). Problemy socjologii wiedzy. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Ziółkowski J. (1997). Impulsy i bariery rozwoju socjologii. W: Kozyr-Kowalski S., Przestalski A., Włodarek J. (red.). Krytyka rozumu socjologicznego. Poznań: Zysk i S-ka.
Google Scholar
Znaniecki F. (2001). Socjologia wychowania. T.1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar