Arystoteles (2003). Metafizyka, tłum. K. Leśniak. W: Arystoteles. Dzieła wszystkie. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Erudycja (2018). W: Słownik Języka Polskiego, dostępny na: https://sjp.pl/erudycja (otwarto: 4.01.2018).
Google Scholar
Erudition (2018a). W: Oxford Advanced Learner's Dictionary. Dostępny na: https://www.oxfordlearnersdictionaries.com/definition/english/erudition?q=erudition (otwarto: 4.01.2018).
Google Scholar
Erudition (2018b). W: Oxford British & World English, dostępny na: https://en.oxforddictionaries.com/definition/erudition (otwarto: 4.01.2018).
Google Scholar
Gajdamowicz H. (2012). Tradycje nauczania wychowującego w polskiej pedagogice. „Paedagogia Christiana” 1 (29), s. 123–140.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2012.007
Google Scholar
Marciniak Z. (2008). O potrzebie reformy programowej kształcenia ogólnego. W: Podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego. T. 2. Warszawa: Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Google Scholar
MEN (2017a). Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla 4-letniego liceum ogólnokształcącego i 5-letniego technikum (projekt), dostępny na: https://legislacja.rcl.gov.pl/docs//501/12300604/12446876/12446877/dokument299323.pdf (otwarto: 4.01.2018).
Google Scholar
MEN (2017b). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. z 2017 roku, poz. 356).
Google Scholar
MEN (2012a). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 lutego 2012 r. w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych (Dz.U. 2012 roku, poz. 204 ze zm.)
Google Scholar
MEN (2012b). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U. z 2012 roku, poz. 997 ze zm.).
Google Scholar
Nawroczyński B. (1946). Zasady Nauczania. Warszawa–Wrocław–Kraków: Książnica – Atlas.
Google Scholar
Platon (2002). Teajtet, tłum. W. Witwicki. W: Platon, Parmenides, Teajtet. Kęty: Wydawnictwo Marek Derewiecki.
Google Scholar
Pobojewska A. (2012). Początek filozofii: podstawy, motywacje, umiejętności. W: Pobojewska A. (red.). Filozofia. Edukacja interaktywna. Metody–środki–scenariusze. Warszawa: Wydawnictwo Piotra Marciszuka Stentor.
Google Scholar
Shor I. (1992). E-powering Education. Critical Thinking for Social Change. Chicago–Londyn: University of Chicago Press.
DOI: https://doi.org/10.7208/chicago/9780226147864.001.0001
Google Scholar
Szymański M. (2014). Nowa podstawa programowa nauczania filozofii a modyfikacja celów dydaktycznych i sposobów ich realizacji. „Studia Philosophiae Christianae UKSW” 4 (50), s. 191–207.
Google Scholar
Trepczyński M., Stanaszek A., Grudniewska M., Gmaj I. (2015). Nauczanie filozofii na III i IV etapie edukacyjnym. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Wierzbicki A.M. (2005). Filozofia a totalitaryzm. Augusta Del Nocego interpretacja kryzysu moderny. Lublin: Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Google Scholar