Opublikowane: 2020-01-16

Pre-service teachers’ Perceived Concerns and Benefits during Practicum

Bayram Pekoz
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.41

Abstrakt

Głównym celem badania były korzyści, jakie odnoszą praktykanci (n: 122) z praktyk nauczycielskich. Do analizy dokumentów wykorzystano dane z portfolio praktykantów, składających się z formularzy samooceny, cotygodniowych wpisów do dziennika praktyk i raporty podsumowujące ich doświadczenia w nauczaniu. Wyniki wskazują, że a) praktyka nauczycielska jest punktem zwrotnym dla przyszłych nauczycieli, b) większą korzyść przyniosła sama strona praktyczna, a nie wsparcie nauczycieli koordynujących, c) wybór nauczycieli koordynujących nie został przeprowadzony skutecznie, d) nauczyciele koordynujący stosowali konwencjonalne metody, e) im bardziej praktyczne są zajęcia uniwersyteckie, tym mniej problemów napotykają praktykanci.

Słowa kluczowe:

praktykanci; praktyki; korzyści z praktyk; trudności na praktykach; kształcenie nauczycieli

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pekoz, B. . (2020). Pre-service teachers’ Perceived Concerns and Benefits during Practicum. Forum Pedagogiczne, 9(2/2), 231–244. https://doi.org/10.21697/fp.2019.2.41

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.