Bańka A. (2005). Ocena, pomiar i usprawnianie jakości procesu doradztwa zawodowego. Warszawa: MPiPS Departament Rynku Pracy.
Google Scholar
Bańka A. (2003). Transnacjonalne poradnictwo zawodowe jako profesja, pasja oraz misja. W: Wojtasik B., Kargulowa A. (red.). Doradca – profesja, pasja, powołanie? Warszawa: SDSiZ RP.
Google Scholar
Baraniak B. (2008). Edukacja w przygotowaniu człowieka do pracy zawodowej. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Beck U. (2004). Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, tłum. S. Cieśla. Warszawa: Scholar.
Google Scholar
Bilon A. (2010). Poradoznawstwo wobec ogólnej refleksji nad poradnictwem. „Edukacja Dorosłych”, nr 1 (62), s. 55–75.
Google Scholar
Bilon A., Kargul J. (2012). Społeczno-kulturowe konteksty definiowania roli doradcy/Socio-cultural contexts for defining the role of counsellors. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 85–109/265–287.
Google Scholar
Botkin J.W., Elmandjra M., Malitza M. (1982). Uczyć się – bez granic: jak zewrzeć „lukę ludzką”? Raport Klubu Rzymskiego, tłum. M. Kukliński. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Collins S., Arthur N., Brown C., Kennedy B. (2013). Opinie doradców i opiekunów praktyk na temat kształcenia w obszarze wielokulturowości i sprawiedliwości społecznej /Counsellor and supervisor views of multicultural and social justice education. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 109–126/279–295.
Google Scholar
Cybal-Michalska A. (2015). (Meta)analityczna wartość założeń teorii kariery – przyczynek do dyskusji na temat teorii konstrukcji kariery Marka L. Savickasa/The (meta)analytic value of career theory tenets. A contribution to the discussion on Mark L. Savickas’s theory of career construction. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 52–63/230–241.
Google Scholar
Czerkawska A. (2013). Poradnictwo egzystencjalne. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Google Scholar
Di Fabio A. (2014a). Poradnictwo kariery i psychologia pozytywna w XXI wieku. Nowe konstrukty i sposoby oceny skuteczności działań doradczych/Career counselling and positive psychology in the 21st century: new constructs and measures for evaluating the effectiveness of intervention. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 13–40/193–213.
Google Scholar
Di Fabio A. (2014b). Intrapreneurial self-capital: a new construct for the 21st century, „Journal of Employment Counseling”, 51 (3), s. 98–111.
DOI: https://doi.org/10.1002/j.2161-1920.2014.00045.x
Google Scholar
Drabik-Podgórna V. (2014). 28 Międzynarodowy Kongres Psychologii Stosowanej (ICAP 2014), 8–13 lipca 2014 w Paryżu/From crisis to sustainable well-being, 28th International Congress of Applied Psychology (ICAP 2014), 8–13 July, 2014, Paris. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 168–173/336–341.
Google Scholar
Drabik-Podgórna V., Podgórny M. (2013). Katedra UNESCO Całożyciowego Poradnictwa Zawodowego organizatorem konferencji „Poradnictwo kariery i dialog dla zrównoważonego rozwoju” (Orientation, conseil et dialogue pour un développement humain durable), Wrocław, 26–27 listopada 2013 r./UNESCO Chair of Lifelong Guidance and Counselling: conference „Career guidance, education and dialogue for a fair and sustainable human development”, Wrocław, November 26–27, 2013. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 163–168/329–334.
Google Scholar
Duarte M.E. (2014). Poradnictwo w konstruowaniu życia. Cele, procesy, instrumenty/Life-designing: objectives, processes, instruments. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 41–71/214–230.
Google Scholar
Ertelt B.-J., Schultz W.E. (2010). Podstawy doradztwa kariery z ćwiczeniami rozwijającymi umiejętności doradcze w świecie edukacji i pracy. Warszawa – Kraków: Narodowe Forum Doradztwa Kariery.
Google Scholar
Foucault M. (1998). Nadzorować i karać. Narodziny więzienia, tłum. T. Komendant, Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Gerlach R. (2012). Pozaszkolna edukacja zawodowa wobec zmian cywilizacyjnych. Nowe trendy i wyzwania. Bydgoszcz: Wydawnictwo UKW.
Google Scholar
Górna J. (2014). Doradztwo zawodowe dla osób w wieku 50+ wobec przemian i wyzwań rynku pracy. Międzynarodowa konferencja naukowa. Częstochowa, 8–9 maja 2014 r./Vocational counselling for people aged 50 and over: changes and challenges in the labour market. International conference, Częstochowa, 8–9 May 2014. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 178–182/346–349.
Google Scholar
Gromkowska-Melosik A. (2016). Wielokulturowe doradztwo zawodowe w społeczeństwach Zachodu. W: Solarczyk-Ambrozik E. (red.) Doradztwo zawodowe w perspektywie całożyciowego uczenia się. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, s. 49–58.
Google Scholar
Illich I. (1976). Społeczeństwo bez szkoły. Warszawa: PIW; II wydanie: Illich I. (2010). Odszkolnić społeczeństwo, tłum. Ł. Mojsak. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.
Google Scholar
Kargulowa A. (2012). Poradnictwo w perspektywie biograficznego uczenia się osób dorosłych. „Rocznik Lubuski”, nr 38, cz. 2, s. 141–156.
Google Scholar
Kargulowa A. (2015). Poradnictwo w(y)pisane w neoliberalizm, „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, t. 18, nr 2 (70), s. 7–21.
Google Scholar
Kargulowa A. (2011). Próba zainteresowania pedagogiki ogólnej uczeniem się w sytuacji poradniczej. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 124–134.
Google Scholar
Kargulowa A. (2013). (Trans)formacja struktur doświadczenia, wiedzy, działania w sytuacji poradniczej. „Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja”, nr 1 (61), s. 59–73.
Google Scholar
Kwasieborski B. (2015). Międzynarodowa konferencja poradnictwa zawodowego/ International conference of vocational counseling. Florencja, 4–6 czerwca 2015 r. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 182–185/354–357.
Google Scholar
Kwaśnica R. (2014). Dyskurs edukacyjny po inwazji rozumu instrumentalnego. O potrzebie refleksyjności. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Google Scholar
Kwiatkowski S.M., Bogaj A., Baraniak B. (2007). Pedagogika pracy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Mielczarek M. (2010). W poszukiwaniu teoretycznych podstaw poradnictwa dla dorosłych. Spotkanie ze Spyrosem Kriwasem. „Edukacja Dorosłych”, nr 1 (62), s. 105–116.
Google Scholar
Mikiewicz P. (2007). Ekopolityka – dylematy metodologiczne i filozoficzne. „Recykling Idei” (otwarty 27.02.216).
Google Scholar
Minta J. (2012). Od aktora do autora. Wspieranie młodzieży w konstruowaniu własnej kariery. Warszawa: KOWEZiU.
Google Scholar
Minta J. (2009). Poradnictwo światem uczenia się w perspektywie wybranych koncepcji andragogicznych. W: Kargulowa A. (red.). Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Minta J., Kargul J. (2016). Significance of educational and vocational counselling in lowskilled people’s narratives. „British Journal of Guidance & Counselling”, 44 (2), s. 210–220.
Google Scholar
Otok S. (2001). Geografia polityczna. Geopolityka – państwo – ekopolityka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Paszkowska-Rogacz A. (2006). Doradztwo międzykulturowe. W: Cieślikowska D., Olczak E., Kownacka E., Paszkowska-Rogacz A. (red.). Doradztwo zawodowe a wyzwania międzykulturowe. Warszawa: KOWEZiU.
Google Scholar
Peavy R.V. (2014). Poradnictwo socjodynamiczne. Praktyczne podejście do nadawania znaczeń. Bielsko-Biała: Taos Institute.
Google Scholar
Plant P. (2003). Green guidance: fringe focus. W: Kalinowska E, Kargulowa A., Wojtasik B. (red.). Counsellor – profession, passion, calling? Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSWE TWP.
Google Scholar
Potulicka E. (2014). Neoliberalne reformy edukacji w Stanach Zjednoczonych. Od Ronalda Reagana do Baracka Obamy. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Raspail J. (2015). Obóz świętych, tłum. M. Miszalski. Warszawa: Wydawnictwo Fronda.
Google Scholar
Savickas M.L. (2011). Constructing careers: actor, agent, and author. „Journal of Employment Counseling”, 48 (4), s. 179–181.
DOI: https://doi.org/10.1002/j.2161-1920.2011.tb01109.x
Google Scholar
Savickas M.L., Nota L., Rossier J., Dauwalder J.-P., Duarte M.E., Guichard J., Soresi S., Van Esbroeck R., Van Vianen A.E.M. (2009). Life designing: a paradigm for career construction in the 21st century. „Journal of Vocational Behavior”, 75 (3), s. 239–250.
DOI: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2009.04.004
Google Scholar
Słowik A. (2014). Przesłania dla poradniczej praktyki na kongresie IAEVG/AIOSP w Montpellier/Lessons for counselling practice at the IAEVG/AIOSP congress in Montpellier. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 123–135/293–305.
Google Scholar
Szumigraj M. (1998). Poradnictwo jako subtelne narzędzie sprawowania władzy. W: Wojtasik B. (red.). Z podstaw poradoznawstwa, z. 2. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, s. 21–32.
Google Scholar
Szumigraj M. (2011). Poradnictwo kariery. Systemy i sieci. Warszawa: Łośgraf.
Google Scholar
Szumigraj M. (2007). W imię czyjego dobra? Czyli o misji poradnictwa kariery. W: Drabik-Podgórna V. (red.). Poradnictwo między etyką a techniką. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Toffler E. (2007). Szok przyszłości, tłum. W. Osiatyński, E. Grabczak-Ryszka, E. Woydyłło. Warszawa: Wydawnictwo Kurpisz.
Google Scholar
Wiatrowski Z. (2008). Zawód i zawodoznawstwo. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. VII. Warszawa: Wydawnictwo „Żak”.
Google Scholar
Wojtasik B. (2012). Refleksje na temat stanu polskiego poradnictwa/Reflections on the condition of Polish counselling. „Studia Poradoznawcze/Journal of Counsellogy”, s. 35–47/218–229.
Google Scholar
Wojtasik B. (2003). Rozterki i niepokoje polskiego doradcy w realiach ponowoczesnego świata. W: Wojtasik B., Kargulowa A. (red.). Doradca – profesja, pasja, powołanie? Warszawa: SDSiZ RP.
Google Scholar
Wołk Z. (2007). Całożyciowe poradnictwo zawodowe. Wyd. II, popr. i rozszerzone. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Google Scholar