Adamczak N. (2011). Ocena wybranych parametrów układu wzrokowego u dzieci i młodzieży z miasta Poznania ze zdiagnozowaną dysleksją, niepublikowana rozprawa doktorska. Poznań: Katedra Optometrii i Biologii Układu Wzrokowego, Uniwersytet Medyczny w Poznaniu.
Bednarek D. (1999). Neurobiologiczne podłoże dysleksji. „Przegląd Psychologiczny”, 1/2(42), s. 17–26.
Bednarek D. (2011). Podstawy diagnozy i terapii specyficznych zaburzeń czytania (SZC) w perspektywie neurokognitywistycznej. W: Dysleksja rozwojowa. Fakt i tajemnica w diagnostyce psychologiczno-pedagogicznej. M. B. Pecyna (red.). Opole: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Administracji w Opolu, s. 60–92.
Brenk-Krakowska A., Jankowska M. (2017). Wpływ urządzeń elektronicznych na widzenie u dzieci – możliwe dolegliwości i ich potencjalne przyczyny. „Optyka”, 4(47), s. 36–42.
Czaińska M. (2016a). Astygmatyzm - charakterystyka wady. „Optyka”, 5(42), s. 28–31.
Czaińska M. (2016b). Wady wzroku dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. „Optyka”, 4(41), s. 32–36.
Evans B. J. W., Allen P. M., Wilkins A. J. (2009). Vision and reading difficulties. Part 2: Optometric and orthoptic correlates of reading problems. Continuing Education and Training, dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/241244400_Vision_and_reading_difficulties_part_2_Optometric_and_orthoptic_correlates_of_reading_problems (otwarty: 17.04.2020).
Grzybowski A., Szwajkowska M. (2017). Epidemiologia i leczenie krótkowzroczności na świecie. „Ophthatherapy”, 3(15), s. 129–135.
Hyvärinen L. (2010). Classification of visual functioning and disability in children with visual processing disorders. W: Visual Impairment in Children Due to Damage to the Brain. Dutton G. N., Bax M. (red.). London: Mac Keith Press, s. 265–281.
Hyvärinen L., Jacob N. (2011). What and How Does This Child See? Assessment of Visual Functioning for Development and Learning. Helsinki: Vistest.
Ihekaire D. E., Anyanwu C. (2012). Learning-related vision problems in school age children in Imo State University primary and secondary schools. „International Journal of Scientific Research in Education”, 5(2), s. 109–116.
Karouta C., Ashby R. S. (2014). Correlation between light levels and the development of deprivation myopia. „Investigative Ophthalmology & Visual Science”, 56, s. 299–309.
Kowaluk-Romanek M., Wawer R. (2017). Procesy wzrokowe u osób ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. „Edukacja–Technika–Informatyka”, 2, s. 176–183.
Krawczyk A., Ambroziak A. (2011). Program edukacyjny „Kompendium okulistyki”. Krótkowzroczność – podstawy epidemiologii i patogenezy. Zasady postępowania i leczenia. Pułapki codziennej praktyki. „Okulistyka”, 4, s. 4–21.
Lewicki G. (2018). Zaburzenia akomodacji – charakterystyka, diagnostyka, terapia. „Optyka”, 4 (53), s. 48–49.
Majewska A., Stolarczyk S. (2019). Przygotowanie do badania pacjenta z dysleksją. „Optyka”, 5(60), s. 56–57.
McBrien N., Morgan I., Mutti D. (2009). What’s hot in myopia research - the 12th International Myopia Conference, July, 2008. „Optometry and Vision Science”, 86, s. 2–3.
Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B. (2006). Psychologia poznawcza. Warszawa: PWN.
Warchał M. (2011). Znaczenie rozwoju percepcji wzrokowej w uczeniu się dziecka w wieku wczesnoszkolnym. „Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych”, T. LXIV, s. 71–76.
Niżankowska, M. H. (2007). Okulistyka. Podstawy kliniczne. Warszawa: Wydawnictwo Lekarskie PZWL.
Ober J., Dylak J., Gryncewicz W., Przedpelska-Ober E. (2009). Sakkadometria – nowe możliwości oceny stanu czynnościowego ośrodkowego układu nerwowego. „Nauka”, 4, s. 109–135.
Oleszczyńska-Prost E. (2011). Zez. Wrocław: Elsevier Urban & Partner.
Oleszczyńska-Prost E. (2018). Krótkowzroczność. Część I: Patogeneza w świetle aktualnego stanu wiedzy. „Klinika Oczna”, 3, s. 168–172.
Oszwa U., Borkowska A. R. (2012). Specyficzne trudności szkolne w opanowywaniu czytania i pisania. W: Neuropsychologia kliniczna dziecka. Borkowska A. R., Domańska Ł. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN, s. 139–158.
Pieczyrak D. (2007). Badanie przesiewowe wybranych parametrów układu wzrokowego u dzieci w okresie nauczania początkowego, praca doktorska. Poznań: Uniwersytet Medyczny.
Przekoracka-Krawczyk A., Nawrot P. (2012). Zaburzenia wzrokowe u dzieci. Część 2: Wady refrakcji i metody ich wyznaczania. „Optyka”, 5(18), s. 26–31.
Read S. A, Collins M. J., Vincent S. J. (2015). Light Exposure and Eye Growth in Childhood. „Investigative Ophthalmology & Visual Science”, 56, s. 6679–6687.
Rosa A. (2017). Zaburzenia wybranych parametrów układu wzrokowego, w tym wady refrakcji jako przyczyna trudności szkolnych u dzieci. W: Tyflopedagogika wobec różnorodności współczesnych wyzwań edukacyjno-rehabilitacyjnych. Czerwińska K., Miler-Zdanowska K. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS, s. 116–128.
Rosa A., Loba P. (2018). Ocena zaburzeń akomodacji u dzieci i młodzieży. „Okulistyka po Dyplomie”, 4, s. 4–10.
Schaeffel F. (2016). Myopia – what is old and what is new? „Optometry & Vision Science”, 9, s. 1022–1030.
Stein J. (2004). Wielkokomórkowa teoria dysleksji rozwojowej. W: Dysleksja: od badania mózgu do praktyki.
Grabowska A., Rymarczyk K. (red.). Warszawa: Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN, s. 7–43.
Stein J., Walsh V. (1997). To see but not to read; the magnocellular theory of dyslexia. „Trends in Neurosciences”, 20, s. 147–152.
Walkiewicz-Krutak M. (2009). Funkcjonowanie wzrokowe małych dzieci słabowidzących. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Walkiewicz-Krutak M. (2017). Niepełnosprawność wzroku współwystępująca z mózgowym porażeniem dziecięcym – wybrane aspekty oceny widzenia funkcjonalnego małych dzieci. W: Jest człowiek z niepełnosprawnością. Pola refleksji. Antoszewska B., Myśliwczyk I. (red.). Poznań-Olsztyn: Wydawnictwo Naukowe SILVA RERUM, s. 231–251.
Warchał M. (2011). Znaczenie rozwoju percepcji wzrokowej w uczeniu się dziecka w wieku wczesnoszkolnym. „Rocznik Komisji Nauk Pedagogicznych”, T. LXIV, s. 71–76.
Wisłocka L., Stożek A., Kurzak E., Pojda-Wilczek D. (2015). Stan profilaktyki chorób narządu wzroku na przykładzie wybranej grupy dzieci województwa śląskiego – doniesienie wstępne. „Annales Academiae Medicae Silesiensis”, 69, s. 172–176.
Wu P. C., Tsai C. L., Hu C. H., Yang Y. H. (2013). The outdoor activity during class recess reduces myopia onset and progression in school children. „Ophthalmology”, 120(5), s. 1080–1085.
Żółtaniecka M. (2013). Prewencyjne badania wzroku u dzieci. Pediatryczna ocena widzenia. W: Problemy pediatrii w ujęciu interdyscyplinarnym. Widzę, słyszę, czuję… ale nie zawsze – zaburzenia w funkcjonowaniu narządów zmysłów u dzieci. Sochocka L., Wojtyłko A. (red.). Opole: Państwowa Medyczna Wyższa Szkoła Zawodowa, s. 31–43.