Andrzejewska A. (2014). Dzieci i młodzież w sieci zagrożeń realnych i wirtualnych. Aspekty teoretyczne i empiryczne. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Baudrillard J. (2005). Symulakry i symulacja. Warszawa: Wydawnictwo sic!
Google Scholar
Brzezińska A., Ziółkowska B., Appelt K. (2016). Psychologia rozwoju człowieka. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Google Scholar
Czerwińska-Jasiewicz M. (2015). Psychologia rozwoju młodzieży w kontekście biegu życia. Warszawa: Difin.
Google Scholar
Człowiek w obliczu szans cyberprzestrzeni i świata wirtualnego. (2014). Bednarek J. (red.). Warszawa: Difin.
Google Scholar
Cybal-Michalska A. (2006). Tożsamość młodzieży w perspektywie globalnego świata. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. (2007). Pilch T. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Erikson E. H. (2004). Tożsamość a cykl życia. Warszawa: Zysk i S-ka.
Google Scholar
Filiciak M., Danielewicz M., Halawa M., Mazurek P., Nowatny A. (2010). Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze. Warszawa: Wyższa Szkoła Psychologii Społecznej.
Google Scholar
Giddens A. (2007). Nowoczesność i tożsamość: „ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Głażewski M. (2018). Edukacja jako symulakrum. „Forum Pedagogiczne”, nr 1, s. 147–166. DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2018.1.11.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2018.1.11
Google Scholar
Gondek J. Zjawisko symulacji we współczesnym społeczeństwie w ujęciu Jeana Baudrillarda. „Człowiek w Kulturze”, nr 26, s. 427–442.
Google Scholar
Gromkowska-Melosik A., Melosik Z. (2014). Tożsamość w społeczeństwie współczesnym: pop-kulturowe (re)interpretacje. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Hejwosz-Gromkowska D. (red.). (2014). Rekonstrukcje tożsamości w kulturze natychmiastowości. Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Jemialniak D. (red.). (2012). Badania jakościowe. Metody i narzędzia. T. 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kaczorowski B. (red.). (2006). Encyklopedia PWN. Warszawa: Wydawnictwo Szkolne PWN.
Google Scholar
Konecki K. (2000). Studia z metodologii badań jakościowych: teoria ugruntowana. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Konieczna D. (2014). Analiza dyskursu: w poszukiwaniu tożsamości współczesnej młodzieży. Warszawa: CeDeWu.pl.
Google Scholar
Kozinets R. V. (2012). Netnografia. Badania etnograficzne online. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kubinowski D. (2010). Jakościowe badania pedagogiczne: filozofia, metodyka, ewaluacja. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej.
Google Scholar
Kwieciński Z., Witkowski L. (red.). (1990). Ku pedagogii pogranicza. Toruń: Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Leppert R. (2002). Młodzież – świat przeżywany i tożsamość. Studia empiryczne nad bydgoskimi licealistami. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Melosik Z. (2003). Kultura popularna jako czynnik socjalizacji. W: Pedagogika: podręcznik akademicki. Kwieciński Z., Śliwerski B. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Melosik Z. (2010). Tożsamość, ciało i władza w kulturze instant. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Oleszkiewicz A., Senejko A. (2013). Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Pink S. (2010). Etnografia wizualna. Obrazy i media: przedstawienie w badaniach. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Rubacha K. (2008). Metodologia badań nad edukacją. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Surzykiewicz J. (2012). Współczesne dziewczyny nie mają problemów? Obraz współczesnych nastolatek i jego znaczenie w pracy edukacyjno-wychowawczej z dziewczętami, dostępny na https://www.ore.edu.pl/wp-content/uploads/phocadownload/pracownie/wspczesne-dziewczyny-nie-maj-problemw.pdf (otwarty: 12.11.2019).
Google Scholar
Szklany sufit: bariery i ograniczenia karier polskich kobiet. Raport z badania. (2003). Budrowska B., Duch D., Titkow A. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Spraw Publicznych.
Google Scholar
Szpunar M. (2016). Kultura cyfrowego narcyzmu. Kraków: Wydawnictwo AGH.
Google Scholar
Sztompka P. (2005). Socjologia wizualna. Fotografia jako metoda badawcza. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Techno-widzenie: media i technologie wizualne w społeczeństwie ponowoczesnym. (2014). Rogowski Ł. (red.). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Adama Mickiewicza.
Google Scholar
Titkow A. (2002). Interes grupowy polskich kobiet. W: Kobieta w Polsce na przełomie wieków. Nowy kontrakt płci? Fuszara M. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Spraw Publicznych.
Google Scholar
Wadsworth, B. (1998). Teoria Piageta: poznawczy i emocjonalny rozwój dziecka. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar