Argárate P., El hombre creado a la imagen y semajanza de Dios en San Máximo el Confesor, „Communio”, 30(1997) f. 2-3, 189-219, s. 194.
Google Scholar
Bartnik Cz. S., Dogmatyka Katolicka, t. 1, Lublin 2000.
Google Scholar
Bolberitz P., Opatrzność jako współcierpienie Boga, „Communio”, 6(2002) nr 46- 59, s. 52.
Google Scholar
Capellini M.R., André Neher e l’ermeneutica biblica, “Studia Patavina”, 46(1999) nr 1, 109-141, s. 110.
Google Scholar
Collado Bertomeu V., Qumran y el cristianismo, w: Cristianismo y culturas. Prob- lemática de inculturación del mensaje cristiano, Actas del VIII simposio de teología histórica, Facultad de teología San Vicente Ferrer, Series Valentina XXXVII, Valencia 1995, 215-222, s. 218.
Google Scholar
Costa M.L., Emmanuel Lévinas y Hayyim de Volozhyn: praximidad e inspiración, „Anámnesis” (Meksyk), 1(1998) 129-145, s. 132.
Google Scholar
Lafont G., Storia teologica della Chiesa. Itinerario e forme della teologia, Edicioni San Paolo, Torino 1997.
Google Scholar
Lévinas E., De Dieu qui vient à l’idée, París 1982.
Google Scholar
Liszka P., Interpretacja terminu „psyche” w Piśmie Świętym i w teologii, „Teologia w Polsce”, nowa seria, 7(2013) nr 2, s. 45-61.
Google Scholar
Liszka P., Korzenie hebrajskie rozumienia duszy ludzkiej – nefesz, „Życie konse- krowane”, 4(102) 2013, s. 56-69.
Google Scholar
Liszka P., Wpływ nauki o czasie na refleksję teologiczną, Warszawa 1992. Mikołajczak B., Analogia III. W Teologii, A. Dzieje, w: Encyklopedia Katolicka, t. 1, Lublin 1989, kol. 498-504, kol. 498.
Google Scholar
Ochman J., Średniowieczna filozofia żydowska, (Historia filozofii żydowskiej, t. 2), Kraków 1995.
Google Scholar
Rodríguez Carmona A., El hombre en el judaismo, „Estudios Biblicos”, 57(1999) 589-611, s. 597.
Google Scholar
Sesboüé B., Pierwsze dyskursy chrześcijańskie i tradycje wiary, w: B. Sesboüé (red.) Historia Dogmatów, t. 1, B. Sesboüé, J. Woliński, Bóg Zbawienia. Tradycja, reguła i Symbole wiary. Ekonomia zbawienia. Rozwój dogmatów trynitarnych i chrystologicznych, (tłum. P. Rak), Kraków1999, 21-61, s. 55.
Google Scholar
Stachowiak L., Antropologia biblijna. A. Stary Testament i środowisko judaistyczne, w: Encyklopedia Katolicka, t. 1, Lublin 1985, kol. 689-692, kol. 691.
Google Scholar
Stachowiak L., Barucha Księga, w: Encyklopedia katolicka, t. II, Lublin 1985, 90-91, s. 90.
Google Scholar
Szczerba W., Άποκατάτασις w Starym Testamencie, w: Studia z filozoficznej tra- dycji chrześcijaństwa, w: M. Manikowski (red.), Filozofia XXVIII, Wrocław 1998, 13-40, s. 36.
Google Scholar
Trevijano Etcheverría R., Orígenes del cristianismo. Transfondo judío del cristia- nismo primitivo, Ed. Publicaciones Universidad Pontificia Salamanca, Sala- manca 1995.
Google Scholar
Uríbarri Bilbao G., Monarquia y Trinidad, Publicaciones de la Universidad Pontifi- cia Comillas. Madrid, serie I: Estudios 62. wyd. UPCO (Universidad Pontificia Comillias), Madrid 1996, s. 58.
Google Scholar
Wielgus S., Badania nad Biblią w starożytności i w średniowieczu, Lublin 1990. Zañartu S., El concepto de ΖΩΗ en Ignacio de Antioqia, Publicaciones de la Uni-
Google Scholar
versidád Pontificia Comillas, Ed. Eapsa, Madrid 1977.
Google Scholar