Adamski A., Łęcicki G., Teologia mediów i komunikacji - na styku nauk o mediach oraz nauk teologicznych, „Studia Medioznawcze” 2016, t. 65, nr 2, s. 11-20.
DOI: https://doi.org/10.33077/uw.24511617.ms.2016.65.468
Google Scholar
Benedykt XVI, Orędzie na 41. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Dzieci i środki komunikowania: wyzwanie dla wychowania, Watykan 2007.
Google Scholar
Benedykt XVI, Orędzie na 43. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Nowe technologie, nowe relacje. Krzewić kulturę poszanowania, dialogu i przyjaźni, Watykan 2009.
Google Scholar
Benedykt XVI, Orędzie na 45. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Prawda, przepowiadanie i autentyczność życia w erze cyfrowej, Watykan 2011.
Google Scholar
Benedykt XVI, Orędzie na 47. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Portale społecznościowe: bramy prawdy i wiary, nowe przestrzenie dla ewangelizacji, Watykan 2013.
Google Scholar
Bosman F. G., The Incarnated Gamer: The Theophoric Quality of Games, Gaming, and Gamers, w: Boundaries of Self and Reality Online: Implications of Digitally Constructed Realities, red. J. Gackenbach, J. Bown, Cambridge 2017, s. 187-203.
DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-12-804157-4.00010-4
Google Scholar
Bosman F. G., Gaming and the Divine: A New Systematic Theology of Video Games, London 2019.
DOI: https://doi.org/10.4324/9780429507892
Google Scholar
Bosman F. G., Van Wieringen A. L. H. M., I have faith in thee, lord: Criticism of religion and child abuse in the video game the binding of Isaac, „Religions” 2018, t. 9, nr 4, s. 133.
DOI: https://doi.org/10.3390/rel9040133
Google Scholar
Cisek S., Metoda analizy i krytyki piśmiennictwa w nauce o informacji i bibliotekoznawstwie w XXI wieku, „Przegląd Biblioteczny” 2010, t. 78, nr 3, s. 273-284.
Google Scholar
Drzewiecki P., Bezcielesność cyberprzestrzeni a sakramentalny wymiar Kościoła, „Biuletyn Edukacji Medialnej” 2008, nr 1, s. 108-115.
Google Scholar
Drzewiecki P., Kto jest moim bliźnim w wirtualnym świecie? Teologia społeczności sieciowych w orędziach Benedykta XVI na Światowe Dni Środków Społecznego Przekazu, „Łódzkie Studia Teologiczne” 2011, t. 20, nr 1, s. 55-66.
Google Scholar
Felczak M., Ekran i igrzyska: związki gier z biznesem i sport elektroniczny, „Kultura Współczesna” 2016, t. 90, nr 2, s. 69-77.
Google Scholar
Franciszek, Orędzie na 53. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. „Wszyscy tworzymy jedno” (Ef 4,25). Od wirtualnych wspólnot społecznościowych do wspólnot ludzkich, Watykan 2019.
Google Scholar
Guttmann A., From ritual to record: The nature of modern sports, New York 2004.
Google Scholar
Jan Paweł II, Orędzie na 36. Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu. Internet: nowe forum głoszenia Ewangelii, Watykan 2002.
Google Scholar
Jenny S. E., Manning R. D., Keiper M. C., Olrich T. W., Virtual(ly) athletes: where eSports fit within the definition of “Sport”, „Quest” 2017, t. 69, nr 1, s. 1-18.
DOI: https://doi.org/10.1080/00336297.2016.1144517
Google Scholar
Jędrasiak K., Gracz jako model uczestnika współczesnej kultury, rozprawa doktorska, Uniwersytet Łódzki, 2017.
Google Scholar
Kuźbik P., E-sport jako kreator nowych warunków organizacyjnych w zmiennym i dynamicznym otoczeniu, „Ekonomiczne Problemy Usług” 2018, t. 131, nr 2, s. 211-220.
DOI: https://doi.org/10.18276/epu.2018.131/1-21
Google Scholar
Myślicki M., Przepraszam, czy to sport? O profesjonalizacji e-sportów i jej skutkach, „Dziennikarstwo i Media” 2015, t. 6, s. 213-226.
Google Scholar
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Etyka w Internecie, Watykan 2002.
Google Scholar
Papieska Rada ds. Środków Społecznego Przekazu, Kościół a Internet, Watykan 2002.
Google Scholar
Passon M., Różyczka M., Wybrane problemy związane ze statusem zawodnika e-sportowego w świetle zbiorowego prawa pracy w Polsce, „Internetowy Przegląd Prawniczy TBSP UJ” 2018, t. 43, nr 3, s. 85-101.
Google Scholar
Popiołek P., Prolegomena do teologii gier wideo. Ku teologicznej refleksji nad fenomenem gier cyfrowych, w: Dyskursy gier wideo, red. M. Kłosiński, K. M. Maj, Kraków 2019, s. 237-266.
Google Scholar
Rouba R., Realny sukces wirtualnego sportu - Intel Extreme Masters-Katowice, „Przegląd Nauk Ekonomicznych” 2017, nr 27, s. 301-312.
Google Scholar
Suits B., The Elements of Sport, w: Ethics in Sport, red. W. J. Morgan, Champaign 2007, s. 9-19.
Google Scholar
Surówka M., Społeczność graczy komputerowych w obliczu zmian technologicznych XXI w., „Com.press” 2019, t. 2, nr 2, s. 40-58.
Google Scholar
Wise J., The call to endless adventure: The dynamic unending ascent into God and virtual worlds, „Dialog” 2019, t. 58, nr 4, s. 307-315.
DOI: https://doi.org/10.1111/dial.12522
Google Scholar
Witkowska M., Funkcjonowanie wykonawcze profesjonalnych graczy komputerowych, „Homo Ludens” 2016, t. 9, nr 1, s. 243-258.
Google Scholar
Ziętarski M., Rosnące znaczenie przemysłu kreatywnego w Polsce na przykładzie rynku gier wideo, „Catallaxy” 2019, t. 4, nr 1, s. 73-82.
DOI: https://doi.org/10.24136/cxy.2019.004
Google Scholar