Andrzejewska T.J. (2011), Odpowiedzialność i zaufanie w dialogu interpersonalnym [w:] P. Prüfer, J. Mariański (red.), Zawirowania wokół zaufania. Wyobrażenia i rzeczywistość. Zielona Góra: Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Arrow K.J. (1974), The Limits of Organisation. New York: Norton.
Barbalet J.M. (2006), Social emotions: confidence, trust and loyalty. “International Journal of Sociology and Social Policy” 16(9/10).
Bauman J. (1996), Etyka ponowoczesna (tłum. J. Tokarska-Bakir). Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Beck U. (2002), Społeczeństwo ryzyka. W drodze do nowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Scholar.
Bell D. (1996), The cultural Contractions of Capitalism. New York: Harper & Row.
Bendyk E. (2006), Natarcie cyfrowych tubylców. „Polityka” 49, s. 88.
Blau P.M. (1975), Wymiana społeczna [w:] W. Derczyński, A. Jasińska-Kania, J. Szacki (red.), Elementy teorii socjologicznych. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Bratkowski P. (2009), Duch w krainie konsumpcji. „Newsweek” 21, s. 84.
Covey S.M.R., Merrill R.R. (2009), Szybkość zaufania. Jak dzięki zaufaniu przyspieszyć sukces w biznesie. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Earle T., Cvetkovich G. (1995), Social Trust: Toward a Cosmopolitan Society. New York: Praeger.
Frank R.H. (2007), Mikroekonomia jakiej jeszcze nie było. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Frykowski M. (2005), Zaufanie społeczne mieszkańców Łodzi. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Fukuyama F. (1997), Zaufanie, kapitał społeczny a droga do dobrobytu. Warszawa–Wrocław: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Giddens A. (2002), Nowoczesność i tożsamość: ja i społeczeństwo w epoce późnej ponowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Giddens A. (2012), Socjologia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2009), Zarządzanie zaufaniem w przedsiębiorstwie. Koncepcja, narzędzia, zastosowania. Kraków: Oficyna a Wolters Kluwer business.
Hejduk I.K., Grudzewski W.M., Sankowska A., Wańtuchowicz M. (2009), Znaczenie zaufania i zarządzania zaufaniem w opinii przedsiębiorstw. „e-mentor” 5(32), s. 59.
Inglehart R. (1997), Modernisation and Postmodernization. Cultural, Economic and Political Change in 43 Societies. Princeton: Princeton University Press.
Jan Paweł II (1999), Fides et ratio [w:] I. Dec, Na skrzydłach wiary i rozumu ku prawdzie. Wrocław.
Kałużny M. (2009), Z siecią w tle. „Gazeta Wyborcza” 11, s. 53.
Lewicka-Strzałecka A. (2003), Zaufanie w relacji konsument – biznes. „Prakseologia” 143, s. 195-207.
Scott J. (1991), Social Network Analysis. Sage Publications.
Mariański J. (1998), Między nadzieją i zwątpieniem. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Morawski S. (1996), Czy modernizm rzeczywiście zmierzcha? [w:] S. Czerniak, A. Szahaj (red.), Postmodernizm a filozofia. Wybór tekstów. Warszawa: Instytut Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk.
Pawlak P. (2018), Cyfrowa kultura masowa a kultura polityczna społeczeństwa informacyjnego w perspektywie teorii kultury. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Podolski K., Turnowiecki W. (2001), Polityka społeczna. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Prüfer P. (2016), Relacja i zaufanie jako metamorficzne ogniwo społeczeństwa [w:] J. Szymczak (red.), Zaufanie społeczne. Teoria – idee – praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Oficyna Naukowa.
Robbins S.P., Decenzo D.A. (2002), Podstawy zarządzania. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Naukowe.
Rudzewicz A., Gurziński J. (2011), Rola w relacjach biznesowych. „Marketing i Rynek” 2, s. 19-22.
Simmel G. (2008), Dygresja w związku z zagadnieniem, jak możliwe jest społeczeństwo. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Szacka B. (2003), Wprowadzenie do socjologii. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Szarota P. (2018), Od Facebooka do post-przyjaźni. Współczesne przeobrażenie bliskich relacji. Warszawa: Instytut Psychologii, Polska Akademia Nauk.
Szlendak T., Olechnicki K. (2017), Nowe praktyki kulturowe Polaków. Megaceremoniały i subświaty. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Sztompka P. (2005), Socjologia zmian społecznych. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Sztompka P. (2007), Zaufanie fundament społeczeństwa. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Sztompka P. (2016), Kapitał społeczny. Teoria przestrzeni międzyludzkiej. Kraków: Wydawnictwo Znak Horyzont.
Šmid W. (2003), Psychologia i socjologia zarządzania – słownik terminów. Sosnowiec: Wydawnictwo Humanitas.
Walczak-Duraj D. (2010), Socjologia dla ekonomistów. Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
Wierzbińki J. (2009), Badanie zaufania do organizacji: problemy metodologiczne. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
van Zeeland-van der Holst E.M., Henseler J. (2018), Thinking outside the box: a neuroscientific perspective on trust in B2B relationships. “IMP Journal” 12(1), s. 75-110.
Winnicka E. (2007), Towar tłukliwy. Rozmowa z Piotrem Sztompką o tym, że nie można być szczęśliwym bez zaufania do drugiego człowieka i do władzy. „Polityka” 32/33, s. 32-35.
Volken T. (2002), Elements of Trust: The Cultural Dimension of Internet Diffusion Revisited. „Electronic Journal of Sociology” 6(4), s. 1-20.
Yamagishi T. (2011), Trust. The evolutionary game of mind and society. New York: Springer.
Google Scholar