Anderwald D. (2006). 10-letnie doświadczenia CEPL w edukacji przyrodniczo-leśnej w czasach transformacji świadomości ekologicznej społeczeństw. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 8, z. 3(13), s. 9–42.
Będkowski K. (2005). Ile lat ma edukacja przyrodniczo-leśna? „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 7, z. 2(9), s. 31–42.
Będkowski K. (2016). Edukacja przyrodniczo-leśna przed dwudziestoma laty. Powstanie i pierwsze lata działalności Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej w Rogowie. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 19–46.
Błasiak A., Opalińska P., Łukowski A. i in. (2017). Akarofobia – czy rodzice z Wielkopolski boją się kleszczy? „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 19, z. 1(50), s. 11–19.
Chrzanowski T. (2016). Model edukacji leśnej społeczeństwa w Lasach Państwowych. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 47–57.
Czołnik B. (2009). Edukacja leśna społeczeństwa w jednostkach Lasów Państwowych. Praca doktorska, maszynopis. Poznań: Wydział Studiów Edukacyjnych, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Czołnik B. (2017). Czego o lesie, leśnictwie i leśnikach dowiadują się uczniowie z podręczników szkolnych? „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 19, z. 1(50), s. 214–221.
Czołnik B., Rozmiarek B. (2011). Edukacja leśna społeczeństwa w Lasach Państwowych w latach 2001–2009. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 13, z. 1(26), s. 137–141.
Frączek M., Hedrzak M. (2013). Edukacja plenerowa dzieci z terenu miasta Krakowa –efekty i perspektywy rozwoju projektu „Lasy dla przedszkolaków”. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 15, z. 1(34), s. 31–38.
Grzywacz A. (1994). Edukacja leśna społeczeństwa i zmiany w zakresie kształcenia leśników. W: Polska polityka kompleksowej ochrony zasobów leśnych. Grzywacz A. (red.). Warszawa: Fundacja „Rozwój SGGW”.
Grzywacz A. (2007). Edukacja leśna w Polsce, stan obecny i perspektywy. Materiały Konferencji Towarzystwa Przyjaciół Lasu „Edukacja leśna – stan i perspektywy”, 20–21 kwietnia, Jedlnia.
http://forestpedagogics.eu/portal/objectives/
http://forestpedagogics.eu/portal/subgroup/#mandate
https://www.fao.org/forestry/forest-education/97367/en/
Janeczko E., Woźnicka M., Kargul-Plewa D. (2016). Leśne ścieżki edukacyjne dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych – przykładowe rozwiązania. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 182–188.
Kargul-Plewa D., Janeczko E., Woznicka M. (2016). Leśne ścieżki edukacyjne a problematyka gospodarowania wodą w lasach. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 162–169.
Korcz N., Janeczko E. (2022a). Subject and place matters – an analysis of field – based educational infrastructure used in informal forest education. „Sylwan”. T. 166, s. 233–243.
Korcz N., Janeczko E. (2022b). Graphic design of educational boards in forest – key to effective informal forest education. „Sylwan”. T. 166, s. 141–151.
Korcz N., Lewoń R. (2021). Social media as an opportunity or a blind alley in social communication and forest education?– Experiences from Poland. „Baltic Forestry”. T. 21, s. 289–295.
Krokowska-Paluszak M., Łukowski A., Wierzbicka A. i in. (2020). Attitudes towards hunting in polish society and the related impacts of hunting experience, socialisation and social networks. „European Journal of Wildlife Research”, nr 66, s. 73.
Krokowska-Paluszak M., Łukowski A., Wierzbicka A. i in. (2022). Attitudes towards foresters in polish society. „Forests”, nr 12, s. 294.
Krokowska-Paluszak M., Opalińska P., Łukowski A. i in. (2017). Las i rola współczesnego leśnika widziane oczami społeczeństwa. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 19, z. 1(50), s. 105–113.
Kruk H. (2015). Działalność edukacyjna leśnych kompleksów promocyjnych w Polsce – wyniki badań. „Studia i prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania”. T. 2, nr 42, , s. 45–55.
lasy.gov.pl
Łuba-Żornaczuk A. (2009). Europejskie inicjatywy w zakresie edukacji przyrodniczo-leśnej. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 11, z. 1(20), s. 54–59.
Łukowski A., Opalińska P., Wierzbicka A. (2016). Aktywność nadleśnictw w mediach społecznościowych na przykładzie portalu „Facebook”. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 209–216.
Mrowińska I. (2012). Zmiany programowe w oświacie a edukacja leśna. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 13, z. 3(32), s. 288–292.
Mrowińska I. (2018). Edukacja leśna a założenia nowej podstawy programowej. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 20, z. 1(55), s. 129–136.
Mrowińska I. (2020). Raport z działalności edukacyjnej Lasów Państwowych 2019. Warszawa: Centrum Informacyjne Lasów Państwowych. Dostępne na: https://www.lasy.gov.pl/pl/informacje/publikacje/informacje-statystyczne-i-raporty/raporty-z-dzialalnosci-edukacyjnej-lasow-panstwowych/raport-z-dzialalnosci-edukacyjnej-lp-2020.pdf/view.
Reforowska-Chodak E. (2017). Efektywność edukacji leśnej społeczeństwa. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 19, z. 1(50), s. 51–65.
Sadowska B., Ankudo-Jankowska A., Starosta-Grala M. (2018). Miejsce edukacji przyrodniczo-leśnej w sektorze usług na przykładzie działalności Lasów Państwowych. „Ekonomiczne Problemy Usług”, nr 1, s. 163–174.
sel.edu.pl
Sieradzki W.P. (2008). Totalna jakość edukacji leśnej. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 10, z. 2(17), s. 98–111.
Smarul N., Tomczak K., Wierzbicka A. i in. (2019). Możliwości i stopień wykorzystania portalu Facebooka przez nadleśnictwa Lasów Państwowych. „Sylwan”. T. 163(7), s. 542–550.
Tuszyńska L., Klimski M. (2019). Człowiek–kształcenie–przyroda w edukacji leśnej. „Forum Pedagogiczne”, nr 9, cz. 2, s. 115–127.
Ustawa z dnia 28 września 1991 roku o lasach (Dz.U. z 2022 roku Nr 101, poz. 444).
Wartość. Lasy jako czynnik rozwoju cywilizacji: współczesna i przyszła wartość lasów. (2013). Gołos P., Kaliszewski A., Rykowski K. (red.). Raszyn: Instytut Badawczy Leśnictwa.
Wierzbicka A., Ciemnoczołowska O., Dłużak W. i in. (2016). Do kogo kierować edukację? Wiedza społeczeństwa na temat wilków w północno-zachodniej Polsce. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 136–139.
Wierzbicka A., Flies M., Jagiełło-Słonimska K. (2014). Oczekiwania osób dorosłych wobec edukacji leśnej. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 16, z. 1(38), s. 200–205.
Wierzbicka A., Ortell P. (2016). Badanie efektywności nauczania przedmiotu Przyroda na wybranych zajęciach edukacyjnych w Ośrodku Kultury Leśnej w Gołuchowie. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 91–98.
Woźnicka M., Janeczko E., Kargul-Plewa D. (2016). Walory edukacyjne urządzeń zabawowych w lasach. „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”. R. 18, z. 2(47), s. 194–201.
Google Scholar