Adamski F. (2003). Kultura. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Pilch T. (red.). T. III: G–Ł. Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Attenborough D. (2021). Życie na naszej planecie. Moja historia, wasza przyszłość. Surniak P. (tłum.). Poznań: Wydawnictwo Poznańskie.
Godawa J. (2021). Zielona inkluzja, czyli o relacji człowieka z przyrodą, outdoor education i leśnej bajce. Katowice: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Górka K., Poskrobko B., Radecki W. (2001). Ochrona środowiska. Problemy społeczne, ekonomiczne i prawne. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Ekonomiczne.
https://sjp.pwn.pl/szukaj/przestrzen (otwarty: 30.04.2022).
https://www.ekologia.pl/wiedza/slowniki/leksykon-ekologii-i-ochrony-srodowiska/swiadomosc-ekologiczna (otwarty: 15.09.2022).
https://www.researchgate.net/publication/290818656_BIOFILIA_-_TEORIA_I_PRAKTYKA_PROJEKTOWA (otwarty: 14.09.2022).
Józefów-Czerwińska B. (2017). Zabobonem nazywano… O wierzeniach, wartościach i dawnych przekonaniach mieszkańców polsko-białoruskiego pogranicza w ich związkach z przeszłością. Warszawa: Wydawnictwo Trzecia Strona.
Levinas E. (1991). Etyka i nieskończony. Rozmowy z Philippem Nemo. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej.
Louv R. (2008). Ostatnie dziecko lasu. Jak uchronić dzieci przed zespołem deficytu natury. Rogozińska A. (tłum.). Warszawa: Mamania, Grupa Wydawnicza Relacja.
Mendel M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwa. W: Pedagogika miejsca. Mendel M. (red.). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Męczkowska A. (2006). Locus educanti. Wokół problematyki miejsca w refleksji pedagogicznej. W: Pedagogika miejsca. Mendel M. (red.). Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP.
Modrzewski B., Szkołut A. (2014). Biofilia – teoria i praktyka projektowania, Naukowy Klub Architektury Biocity. Warszawa: Fundacja Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej.
Ostrowska U. (2006). Relacje interpersonalne w edukacji. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Pilch T.(red.). T. V: R–St. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Sampson S.D. (2016). Kalosze pełne kijanek. Jak dzięki rozwijaniu miłości do przyrody wychowywać kreatywne, odważne i odpowiedzialne dziecko. Żywina J. (tłum.). Białystok: Wydawnictwo Vivante.
Scruton R. (2017). Zielona filozofia – Jak poważnie myśleć o naszej planecie. Grzeorczyk J., Wierzchosławski R.P. (tłum.). Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Simonienko K. (2021). Terapia lasem w badaniach i praktyce. Poznań: Wydawnictwo Naukowe SILVA RERUM.
sjp.pwn.pl/sjp/inkluzja (otwarty: 5.05.2022).
Symonides E. (2014). Ochrona przyrody. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Szmuc J. (2018). Społeczeństwo wobec przyrody – związki przyrody z człowiekiem w zwyczajach ludowych w Polsce i wybranych krajach Europy. „Przegląd Przyrodniczy”. T.XXIX, nr 4.
Thoreau H.D. (2020). Walden, czyli życie w lesie. Cieplińska H. (tłum.). Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Torgeby M., Torgeby F. (2021). Pod gołym niebem. Żyj w rytmie natury. Wojciechowska E. (tłum.). Kraków: Społeczny Instytut Wydawniczy „Znak”.
Tuan Yi-Fu (1987). Przestrzeń i miejsce. Morawińska A. (tłum.). Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy.
Włodarczyk E. (2003). Kultura. W: Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. T. 2: G–Ł. Różycka E. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Zaręba D. (2000). Ekoturystyka. Wyzwania i nadzieje. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar