Arystoteles. (1993). O roślinach, przeł. L. Regner, w: tegoż Dzieła wszystkie, t. 4, przeł. A. Paciorek, L. Regner, P. Siwek, Warszawa: PWN.
Google Scholar
Bednarek J. (2018). „Upojenie jako triumfalne wtargnięcie w nas rośliny”: obietnice i niebezpieczeństwa roślinnej seksualności, „Teksty Drugie”, nr 2, s. 186-205.
Google Scholar
Beer G. (2009). Darwin’s Plots. Evolutionary Narrative in Darwin, George Elliot and Nineteenth-Century Fiction, Cambridge University Press, New York.
Google Scholar
Bielinis L., Bielinis E., Zawadzka A., Omelan A., Makowska M., Kuszewska K. (2016). Wykorzystanie terenów przyrodniczo cennych województwa Warmińsko-Mazurskiego w terapii lasem: Konteksty, możliwości, ograniczenia, „Ekonomia i Środowisko”, 1(56), s. 236-245.
Google Scholar
Buell L. (2005). The Future of Environmental Criticism: Environ-mental Crisis and Literary Imagination, Blackwell Publishing.
Google Scholar
Ciesielski M., Stereńczak K. (2018). What do we expect from forests? The European view of public demands. „Journal of Environment Management”, 209, s. 139-151.
Google Scholar
Conder J. (2002). Kwiaty Japonii. Kraków: Universitas.
Google Scholar
Darwin K. (1959). O pochodzeniu człowieka, przeł. S. Panek, Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne.
Google Scholar
Deleuze G., Guattari F. (2015). Tysiąc plateau, Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.
Google Scholar
Domańska E. (2013). Humanistyka ekologiczna, „Teksty Drugie”, nr 1–2, s. 13–32.
Google Scholar
Domańska E. (2008). Humanistyka nie-antropocentryczna a studia nad rzeczami, „Kultura Współczesnaˮ, nr 3, s. 9–21.
Google Scholar
Dziadek M. (2021). (Post)humanistyka antropocentrycznego exodusu – w stronę roślinnego socjetas, „Przegląd Kulturoznawczy”, 1 (47), s. 43–60.
Google Scholar
Dziekan M. M. (1997). Symbolika arabsko-muzułmańska. Warszawa: Wydawnictwo Księży Werbistów Verbinum.
Google Scholar
Eliade M. (1966). Traktat o historii religii. Warszawa: Książka i Wiedza.
Google Scholar
Fromm E. (2015). Serce człowieka. Kraków: Wydawnictwo Vis-à-vis Etiuda.
Google Scholar
Galera H. (2007). Morfologia a symbolika drzew. Pokrój ogólny, „Nauka”, 2, s. 117-129.
Google Scholar
Hall M. (2011). Plants as persons. A philosophical botany. Albany: State University of New York Press.
Google Scholar
Haller J. S. (2014). Shadow medicine: the placebo in conventional and alternative therapies, Columbia.
Google Scholar
Haraway D. (2008). Otherworldly Conversations, Terran Topics, Local Terms, w: S. Alaimo, S. Hekman (red.) Material Feminisms, Bloomington.
Google Scholar
Hegel G., Wilhelm F. (1990). Encyklopedia nauk filozoficznych, przekł. Ś.F. Nowicki, Warszawa: PWN.
Google Scholar
Heinrich B. (2018). Drzewa w moim lesie, Wydawnictwo Czarne.
Google Scholar
Karjalainen E., Sarjala T., Raitio H. (2010). Promoting human health through forests: overview and major challenges, „Environmental Health and Preventive Medicine” nr 1, s. 1-8.
Google Scholar
Kawakami K., Kawamoto M., Nomura M., Otani H. (2004). Effects of phytoncides on blood pressure under restraint stress in SHRSP, „Clinical and Experimental Pharmacology and Physiology” nr 31.
Google Scholar
Koehler W. (1971). Las-człowiek, „Sylwan”, nr 7.
Google Scholar
Konczal A. A., (2017). Antropologia lasu. Leśnicy a percepcja i kształtowanie wizerunków przyrody w Polsce, Warszawa: Wydawnictwo IBL.
Google Scholar
Kondo Michelle C., Jacoby Sara F., South E. C. (2018). Does spending time outdoors reduce stress? A review of real-time stress response to outdoor environments. „Health Place” 51, s. 136-150.
Google Scholar
Kopaliński W. (1987). Słownik mitów i tradycji kultury. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Kotte D., Qing L., Won S. S., Michalsen A. (2019). International Handbook of Forest Therapy. Cambridge Scholars Publishing.
Google Scholar
Kowalski P. (1998). Leksykon znaki świata. Omen, przesąd, znaczenie. Warszawa, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Krajewski M. (2021). Miejsce drzew jest w lesie. O miejskiej biofobii, „Stan Rzeczy”, 1(20), s. 203-224.
Google Scholar
Lechtzin N., Busse A., Smith M., Grossman S. i in. (2010). Randomized trial of nature scenery and sounds versus urban scenery and sounds to reduce pain in adults undergoing bone marrow aspirate and biopsy, „The Journal of Alternative and Complementary Medicine”, nr 16(9), s. 965-972.
Google Scholar
Le Guin U. K. (1993). Szerzej niż imperia i wolniej, przeł. L. Jęczmyk, w: Dziewczyny Buffalo i inne zwierzęce obecności, Warszawa: Wydawnictwo Alkazar.
Google Scholar
Li Q. (2018). Shinrin-yoku. Sztuka i teoria kąpieli leśnych. Kraków: Isignis Media.
Google Scholar
Li Q., Kobayashi M., Inagaki H., Katsumata M. i in. (2008). A forest bathing trip increases human natural killer activity and expression of anti-cancer proteins in female subjects, „Journal of biological regulators and homeostatic agents” nr 22(1).
Google Scholar
Li Q., Nakadai A., Matsushima H., Miyazaki Y. i in. (2006). Phytoncides (Wood Essential Oils) Induce Human Natural Killer Cell Activity, „Immunopharmacol Immunotoxicol”, nr 28(2).
Google Scholar
Mancuso S., Viola A. (2017). Błyskotliwa zieleń, Wrocław: Wydawnictwo Bukowy Las.
Google Scholar
Marder M. (2013). Plant-Thinking. A philosophy of Vegetal Life, Columbia University Press, New York.
Google Scholar
Marselle M. R., Irvine K. N., Warber S. L. (2013). Walking for Well-Being: Are Group Walks in Certain Types of Natural Environments Better for Well-Being than Group Walks in Urban Environments?, „International Journal of Environmental Research and Public Health”, nr 10, s. 5603-5628.
Google Scholar
Nealon J. T. (2016). Plant Theory: Biopower and Vegatable Life, Stanford: CA.
Google Scholar
Ogrodowska B. (2000). Zwyczaje, obrzędy i tradycje w Polsce. Mały słownik. Warszawa: Wydawnictwo Księży Werbistów Verbinum.
Google Scholar
Ohtsuka Y., Yabunaka N., Takayama S. (1998). Shinrin-yoku (forest-air bathing and walking) effectively decreases blood glucose levels in diabetic patients, „International Journal of Biometeorology”, nr 41(3), s. 125-127.
Google Scholar
Orr D. W. (1994). Earth in Mind: On Education, Environment, and the Human Prospect, Island Press.
Google Scholar
Park B. J., Tsunetsugu Y., Kasetani K. Kagawa T. (2010). The physiological effects of Shinrin-yoku (taking in the forest atmosphere or forest bathing): evidence from field experiments in 24 forests across Japan, „Environmental Health and Preventive Medicine”, 15 (1), s. 18–26.
Google Scholar
Roszczynialska M. (2020). Drzewa i lasy – alternatywne przyrody w polskich księgarniach (w drugiej dekadzie XXI wieku), „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Folia Poetica”, 8, s. 3-26.
Google Scholar
Rutkiewicz A., Hulewicz M. A. (2016). Leśny produkt turystyczny „Leczenie Lasem” – analiza przypadku, „Studia i Materiały CEPL w Rogowie”, Zeszyt 52, s. 205-214.
Google Scholar
Schneekloth L. (2001). Plants: The ultimate Alien, „Extrapolation”, Vol. 42, No. 3.
Google Scholar
Siciński J. T. (1999). Człowiek i drzewo. „Drzewa, Krzewy, Park” nr 3, s. 7-9.
Google Scholar
Swenson H. (2015). The Secret Lives of Dead Plants. 50th International Congress on Medieval Studies. Kalamazoo, MI, USA.
Google Scholar
Szopa K. (2015). Rośl-inne myślenie, czyli przyczynek do plant studies, „Czas Kultury”, 1, s. 150-155.
Google Scholar
Szpunar M. (2021). O doniosłości niepewności i myśli słabej, „Zeszyty Prasoznawcze”, 2021/3, s. 87-99.
Google Scholar
Szpunar M. (2020). O istocie uważności w nieuważnym świecie, „Kultura-Media-Teologia”, nr 42, s. 22-36.
Google Scholar
Taylor A. F., Kuo F. E. (2009). Children with attention deficits concentrate better after walk in the park, „Journal of Attention Disorders” nr 12(5), s. 402-409.
Google Scholar
Teska M., Michałowski A. (2016). Symbolika lasu w wierzeniach celtów i germanów, „Studia Materiały Ośrodka Kultury Leśnej”, 6, s. 287–303.
Google Scholar
Ulrich R. (1993). Biophilia, Biophobia, and Natural Landscapes, „The Biophilia Hypothesis” 7, s. 73–137.
Google Scholar
Wandersee J. H., Schussler E. E. (2001). Toward a theory of plant blindness, „Plant Science Bulletin”, 47, nr 1, s. 2-9.
Google Scholar
Wilson E. O. (1986). Biophilia. The human Bond with other species. Harvard University Press.
Google Scholar
Wohlleben P. (2018). Instrukcja obsługi lasu, Wydawnictwo Otwarte
Google Scholar
Wohlleben P. (2017). Sekretne życie drzew, Wydawnictwo Otwarte.
Google Scholar
Zamorska M. (2020a). Etyka roślin. Wiedza, troska i stawanie się z Innymi, „Prace Kulturoznawcze”, 24, nr 3, s. 43-62.
Google Scholar
Zamorska M. (2020). Kulturowe herbarium. Polityka, etyka i estetyka roślin, „Prace Kulturoznawcze”, 24, nr 3, s. 9-21.
Google Scholar
Zamorska M. (2019). Kain, plantacjocen i wykluczanie światów roślinnych, „Kultura i Historia”, nr 26, s. 185-194.
Google Scholar
Zhang T., Deng S., Ma Q., Sasaki K. (2015). Evaluations of landscape locations along trails based on walking experiences and distances traveled in the Akasawa Forest Therapy Base, Central Japan. Forests 6(8 ), s. 2853-2878.
Google Scholar