Bąk A., Leśny A., Palmer-Kabacińska E. (red.) (2014). Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie. Outdoor i adventure education w Polsce. Warszawa: Fundacja Pracownia Nauki i Przygody.
Google Scholar
Budniak A. (2010). Edukacja społeczno - przyrodnicza dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym, Podręcznik dla studentów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Chałas K. (1997). Edukacja ekologiczna. Z doświadczeń szkoły podstawowej w Mielnie. Lublin: Wydawnictwo "Print 6".
Google Scholar
Chałas K. (2007). Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka. Lublin: KUL.
Google Scholar
Christ M. (2018). Leśne przedszkola jako sposób przeciwdziałania zespołowi deficytu natury. "Chowanna" (T. 1, (2018), s. 199-218).
Google Scholar
Dymara B. (2018). Wartości w świecie a rozwój świata wartości dziecka. Cieszyński Almanach Pedagogiczny (T. 5 (2018), s. 118-130).
Google Scholar
Dziekoński S. (2003). Wychowanie ekologiczne w perspektywie personalistycznej. „Studia Ecologiae et Bioethicae” Nr 1/2003. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Gilbertson K. (2006) Outdoor Education. Methods and Strategies. Champaign, IL: Human Kinetics.
Google Scholar
Guardini R. (1928). Grundlegung der Bildungslehre, „Die Schildgenossen”. Burg Rothenfels a.M., (tł. polskie Podstawy pedagogiki), W: Guardini R. Bóg daleki – Bóg bliski. Poznań: W drodze.
Google Scholar
Homplewicz J. (2000). Etyka pedagogiczna. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Illich I. (1970). Deschooling Society (Odszkolenie społeczeństwa). Londyn: Penguin Publisher.
Google Scholar
Komeński J.A. (1956). Wielka dydaktyka. Wrocław: Zakład im. Ossolińskich, Wydaw. PAN.
Google Scholar
Korczak E. (1996). Edukacja środowiskowa w klasach 1-3 szkoły podstawowej, W: J. Gzyl J., Jarosz E., Korczak E., Kulka E., Nowińska Z. (red.). Nasze środowisko – jak w nim żyć. Podstawy teoretyczne edukacji ekologicznej uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Katowice: Instytut Ekologii Terenów Uprzemysłowionych.
Google Scholar
Kozłowski S. (2002). Ekorozwój. Wyzwanie XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo PWN.
Google Scholar
Krawczyk J., Żeber-Dzikowska I., Łubocki J. (2021). O ciekawości poznawczej w edukacji przyrodniczej. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT.
Google Scholar
Kunowski S. (2004). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Louv, R. (2014). Ostatnie dziecko lasu. Jak uchronić nasze dzieci przed zespołem deficytu natury. Warszawa: Grupa Wydawnicza Relacja.
Google Scholar
Michałowski S. Cz. (1998). Dziecko. Przyroda. Wartości. W: Dymara B. Michałowski S. Wollman-Mazurkiewicz L. (red.). Dziecko w świecie przyrody. Kraków: Wydawnictwo Impuls.
Google Scholar
Okoń W. (2016). Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie Żak.
Google Scholar
Rogacka A. (2019). Edukacja zdrowotna w podstawie programowej. Przedszkole - Szkoła podstawowa: klasy I–III. Warszawa: Wydawnictwo: ORE.
Google Scholar
Sawicki M. (1997). Edukacja środowiskowa w klasach I-III szkoły podstawowej. Warszawa: Wydawnictwo: Semper.
Google Scholar
Sinar V. (2017). Outdoor Education for Kindergarten. Wydawnictwo: Astra Salvensis, V no. 9, p. 57-64.
Google Scholar
Szymański M.J. (2008). W poszukiwaniu drogi. Szanse i problemy edukacji w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Google Scholar
Szyszko-Bohusz A. (2005). Pedagogika holistyczna. Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Google Scholar
Walosik A., Żeber-Dzikowska I. (2020). Edukacja przyrodnicza. W kręgu teorii i praktyki. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar
Żeber-Dzikowska I., Bąk J. (2021). Nauczyciel w lustrze refleksji. Rola twórczości pedagogicznej w kształceniu i praktyce zawodowej. Kielce: Wydawnictwo Uniwersytetu Jana Kochanowskiego.
Google Scholar