Opublikowane: 2022-12-31

Przedszkole bliżej natury – ścieżka przyrodnicza jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe dziecka

Ewa Pawłowicz-Sosnowska , Sebastian Sobczuk
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.09

Abstrakt

Celem opracowania jest próba ukazania wyzwań i zalet edukacji w przyrodzie, realizowanej w ramach ścieżki przyrodniczej, w odpowiedzi na problematykę dotyczącą kształtowania realnych postaw i zachowań względem przyrody, a także wynikających z ich braku deficytów rozwojowych u dzieci w wieku przedszkolnym. Materiał do niniejszego opracowania powstał jako efekt prac badawczych przeprowadzonych w Przedszkolu Samorządowym nr 13 w Białej Podlaskiej. Analiza otrzymanych wyników badań pozwoliła potwierdzić potrzebę powrotu do przyrody w wychowaniu przedszkolnym.

Słowa kluczowe:

edukacja w przyrodzie, ścieżka przyrodnicza, rozwój dziecka w wieku przedszkolnym

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Pawłowicz-Sosnowska, E., & Sobczuk, S. (2022). Przedszkole bliżej natury – ścieżka przyrodnicza jako odpowiedź na potrzeby rozwojowe dziecka. Forum Pedagogiczne, 12(2), 115–126. https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.09

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.