Andrzejewska J. (2018). Elastyczna przestrzeń uczenia się dziecka. „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”. T. XXXVII, z. 1, s. 41–54.
Google Scholar
Bandura A. (2007). Teoria społecznego uczenia się. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Burchard-Dziubińska M. (2014). Idea zrównoważonego rozwoju. W: Zrównoważony rozwój – naturalny wybór. Budchard-Dziubińska M., Rzeńca A., Drzazga D. (red.). Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, s. 9–34.
Google Scholar
Chodkowski Z. (2019). Motywacja a proces uczenia się. „Kultura–Przemiany–Edukacja”. T. VII, s. 137–150.
Google Scholar
Hornowska E., Brzezińska A.I., Appelt K. i in. (2014). Rola środowiska w rozwoju małego dziecka – metody badania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
https://www.gov.pl/web/klimat/swiadomosc-i-zachowania-ekologiczne-polakow (otwarty: 24.06.2022).
Google Scholar
Jacewicz A. (2021). Nauczyciel kształcenia zintegrowanego a edukacja dla zrównoważonego rozwoju. W: Karpińska A., Zińczuk M., Kowalczuk K. Nauczyciel we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej. Białystok: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku, s. 133–147.
Google Scholar
Jaszczyszyn E. (2003). Ekologiczna edukacja przedszkolna. Białystok: Stowarzyszenie na rzecz Ekorozwoju „Agro-Group”.
Google Scholar
Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu. (2021). Budziszewska M., Kardaś A., Bohdanowicz Z. (red.). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Google Scholar
Kordos E. (2018). Program Wychowania Przedszkolnego Trampolina. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kozłowska A. (2020). Esej o edukacji ekologicznej. „Inspiracje Daltońskie. Teoria i Praktyka”, nr 10/11, s. 4–21.
Google Scholar
Kozłowska A. (2021). Edukacja ekologiczna w polskiej podstawie programowej. „Rocznik Pedagogiczny”, nr 44, s. 123–150.
Google Scholar
Kruszwicka A., Bałachowicz J., Klichowska A. (2020). Jak dziecko poznaje przyrodę? W: Pedagogika dziecka. Podręcznik akademicki. Krauze-Sikorska H., Klichowski M. (red.). Poznań: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Adama Mickiewicza, s. 139–155.
Google Scholar
Parlak M. (2016). Przygotowanie nauczycieli przedszkoli do prowadzenia edukacji przyrodniczo-ekologicznej – raport z badań. „Edukacja Biologiczna i Środowiskowa”, nr 4, s. 21–34.
Google Scholar
Płaczkiewicz B. (2016). Teoria społecznego uczenia się a wychowanie dziecka w wieku przedszkolnym. „Społeczeństwo. Edukacja. Język”, nr 4, s. 129–137.
Google Scholar
Popkiewicz M., Kardaś A., Malinowski S. (2019). Nauka o klimacie. Warszawa: Wydawnictwo Sonia Draga.
Google Scholar
Poziomek U., Marszał D., Skrobek A.M. i in. (2016). Przyrodnicza edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20170000356/O/D20170356.pdf (otwarty: 18.06.2022).
Google Scholar
Siuta-Tokarska B. (2020). Nauka a filozofia zrównoważonego rozwoju. „Nierówności Społeczne a Wzrost Gospodarczy”, nr 61/1, s. 167–183.
Google Scholar
Stępińska S., Ratajczyk K. (2017). Program ekologiczny dla dzieci w wieku przedszkolnym „Mały Przyrodnik”. Szczerców: Przedszkole Samorządowe w Szczercowie.
Google Scholar
Tuszyńska L., Pawlak A. (2019). Zrównoważony rozwój w kształceniu pedagogów. „Edukacja Ustawiczna Dorosłych”, nr 1, s. 123–132.
Google Scholar
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 roku Prawo oświatowe. Dz. U. z 2021 roku, poz. 1082 oraz z 2022 roku, poz. 655, 1079, 1116.
Google Scholar
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody. Dz. U. z 2020 roku, poz. 1378 art. 11.
Google Scholar
Walosik A. (2013). Przez edukację do zrównoważonego rozwoju. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego.
Google Scholar