Opublikowane: 2022-12-31

Zaangażowanie i gotowość nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących na Mazowszu w proces realizacji treści związanych z szeroko rozumianą ekologią

Anna Mikler-Chwastek
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.11

Abstrakt

W artykule zaprezentowano wyniki badań prowadzonych w 2022 roku z udziałem nauczycieli wychowania przedszkolnego z województwa mazowieckiego. Ich celem było ustalenie, w jaki sposób nauczyciele wychowania przedszkolnego pracujący na co dzień z dziećmi angażują się w proces realizacji treści związanych z szeroko rozumianą ekologią. Realizując cel, postawiłam następujące pytania badawcze:

  • czy nauczyciele wychowania przedszkolnego realizują treść ekologiczne w grupie przedszkolnej;
  • jak często prezentują te treści;
  • jaki rodzaj treści ekologicznych nauczyciele prezentują swoim podopiecznym;
  • czy nauczyciel czuje się odpowiednio przygotowany do prowadzenia zajęć w przedszkolu z tematyki dotyczącej ekologii i zrównoważonego rozwoju.

W artykule poza wynikami badań zawarto przegląd literatury, procedurę badawczą oraz wnioski.   

Słowa kluczowe:

proces uczenia, ekologia, zrównoważony rozwój, dziecko w wieku przedszkolnym

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Mikler-Chwastek, A. (2022). Zaangażowanie i gotowość nauczycieli wychowania przedszkolnego pracujących na Mazowszu w proces realizacji treści związanych z szeroko rozumianą ekologią. Forum Pedagogiczne, 12(2), 141–152. https://doi.org/10.21697/fp.2022.2.11

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.