Bauman T. (2010). Poznawczy status danych jakościowych. W: Piekarski J., Urbaniak-Zając D., Szmidt K.J. (red.). Metodologiczne problemy tworzenia wiedzy w pedagogice: oblicza akademickiej praktyki. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Bradshaw J. (1994). Zrozumieć rodzinę. Rewolucyjna droga odnalezienia samego siebie. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości.
Google Scholar
Flick U. (2010). Projektowanie badania jakościowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Gąsior K. (2012). Funkcjonowanie noo- psychospołeczne i problemy psychiczne dorosłych dzieci alkoholików. Warszawa: Wydawnictwo Difin.
Google Scholar
Jabłońska K., Sobieraj A. (2013). Metodyka dobierania próby badawczej w naukach społecznych. „Nauki Humanistyczne i Społeczne na rzecz bezpieczeństwa”, t. 32, nr 4.
Google Scholar
Jakubik A., Zegarowicz, E. (1998). Samoocena, poczucie kontroli i kontrola emocjonalna u dorastających córek mężczyzn uzależnionych od alkoholu. „Alkoholizm i Narkomania”, t. 11, nr 1.
Google Scholar
Kołodziejczyk K. (2006). Jakość życia dzieci z rodzin z problemem alkoholowym. „Remedium”, nr 6.
Google Scholar
Kucińska M. (2009). Niszczyciele własnych marzeń. „Charaktery”, nr 4.
Google Scholar
Kulas H. (1986). Samoocena młodzieży. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Kurtek P. (2000). Samoocena ogólna u synów alkoholików. „Problemy Alkoholizmu”, nr 4 (511).
Google Scholar
Ławska W., Dębska G., Kadučáková H. (2012). Dzieci w rodzinie alkoholowej. W: Dębska G., Goździalska A., Jaśkiewicz J. (red.). Rodzina w zdrowiu i w chorobie: uwarunkowania środowiskowe zdrowia. Kraków: Oficyna Wydawnicza AFM.
Google Scholar
Ławska W., Dębska G., Zięba M. (2012). Emocje dziecka w rodzinie alkoholowej. „Problemy pielęgniarstwa”, nr 20(2).
Google Scholar
Łobocki M. (2010). Metody i techniki badań pedagogicznych. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Nieckarz Ż. (2020). Funkcjonowanie dziecka w rodzinie z problemem alkoholowym. „Zeszyty Naukowe Zbliżenia cywilizacyjne”, t. XVI (1)/2020.
DOI: https://doi.org/10.21784/ZC.2020.006
Google Scholar
Palka S. (2006). Humanistyczne podejście w badaniach pedagogicznych i praktyce pedagogicznej. W: Kubinowski D., Nowak M. (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Pasternak A., Schier K. (2014). Życie bez dzieciństwa – parentyfikacja u kobiet z syndromem DDA. „Psychiatria Polska”, nr 48(3).
Google Scholar
Reykowski J. (1976). Obraz własnej osoby jako mechanizm regulujący postępowanie. „Kwartalnik Pedagogiczny”, nr 3.
Google Scholar
Robinson B.E., Rhoden J.L. (1998). Pomoc psychologiczna dla dzieci alkoholików. Warszawa: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Google Scholar
Ruppert F. (2012). Symbioza i autonomia. Trauma symbiotyczna i miłość bez uwikłań. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Google Scholar
Ryś M. (2011). Kształtowanie się poczucia własnej wartości i relacji z innymi w różnych systemach rodzinnych. „Fides et Ratio”, nr 2(6).
Google Scholar
Sobolewska-Mellibruda Z. (2011). Psychoterapia dorosłych dzieci alkoholików. Strategie, procedury i opisy przypadków pracy psychoterapeutycznej. Warszawa: Wydawnictwo Zielone Drzewo. Instytut Psychologii Zdrowia PTP.
Google Scholar
Szpitalak M., Polczyk R. (2015). Samoocena. Geneza, struktura, funkcje i metody pomiaru. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Woititz J.G. (1992). Dorosłe dzieci alkoholików. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości: Polskie Towarzystwo Psychologiczne.
Google Scholar
Zalas K. (2009). System wartości dorosłych dzieci alkoholików. „Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie”, t. XVIII.
Google Scholar