Zaloguj
Zarejestruj
Zaloguj
 
Język Polski
English
Język Polski
Aktualny numer
Archiwum
Ogłoszenia
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Przesyłanie tekstów
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 13 Nr 1 (2023)
Komunikacja ucznia ze spektrum autyzmu
Opublikowane:
2023-09-01
Od redakcji
Od redakcji
Jacek J. Błeszyński Jan Niewęgłowski
9-16
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.01
pdf
Dział tematyczny
REZYLIENCJA MATEK DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Aleksandra Buchholz Kornelia Czerwińska Mariola Wolan-Nowakowska
17-30
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.02
pdf
DOROSŁOŚĆ OSÓB W SPEKTRUM ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH – ANALIZA WYBRANYCH OBSZARÓW
Aleksandra Buchholz Kornelia Czerwińska
31-43
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.03
pdf
FUNKCJONOWANIE KOMUNIKACYJNE I SPOŁECZNE DZIECKA/UCZNIA ZE SPEKTRUM ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH (ASD) I DZIECKA/UCZNIA Z MUTYZMEM WYBIÓRCZYM (MW) – PODOBIEŃSTWA I RÓŻNICE
Renata Marciniak-Firadza
45-59
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.04
pdf
WYKORZYSTANIE PROGRAMÓW KOMPUTEROWYCH W PRACY EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNEJ Z DZIECKIEM ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Martyna Czarnecka mariola zelazkowska
61-74
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.05
pdf
RODZEŃSTWO OSÓB Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU – SZANSE I ZAGROŻENIA DLA ROZWOJU PSYCHOSPOŁECZNEGO
Aneta Wojciechowska
75-91
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.06
pdf
WSPOMAGANIE STRATEGII RADZENIA SOBIE ZE STRESEM U OSÓB ZE SPEKTRUM AUTYZMU KROKIEM KU USPRAWNIANIU KOMUNIKACJI
Agnieszka Hamerlińska Jacek J. Błeszyński
93-105
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.07
pdf
Artykuły i rozprawy
CO I DLACZEGO WARTO KSZTAŁTOWAĆ I WSPIERAĆ W WYCHOWANIU?
Joanna Góźdź
107-121
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.08
pdf
DOSKONAŁOŚĆ W EDUKACJI – REFLEKSJE O POTRZEBIE PRAWDY W EDUKACJI
Stanisław Chrobak
123-136
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.09
pdf
O SKUTKACH DEWASTOWANIA OŚWIATY PUBLICZNEJ W POLSCE. REKOMENDOWANE ZMIANY
Elżbieta Gozdowska
137-149
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.10
pdf
KAMIENIE MILOWE W KARIERZE ZAWODOWEJ – RAPORT Z BADAŃ DOJRZAŁYCH NAUCZYCIELEK
Elżbieta Strutyńska-Laskus
151-167
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.11
pdf
WSPÓŁCZESNE WYZWANIA EDUKACYJNE W KONTEKŚCIE KRYZYSU EKOLOGICZNO-KLIMATYCZNEGO. EDUKACJA KLIMATYCZNA W POLSCE „W TOKU”
Beata Gola
169-183
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.12
pdf
OPRACOWANIE POLSKICH WERSJI KWESTIONARIUSZY POSTAW I ZACHOWAŃ PROŚRODOWISKOWYCH DO STOSOWANIA W PEDAGOGICE EKOLOGICZNEJ
Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz
185-199
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.13
pdf
RETROSPEKTYWNE SPOJRZENIE NA SAMOOCENĘ W OKRESIE DZIECIŃSTWA I ADOLESCENCJI U DOROSŁYCH DZIECI ALKOHOLIKÓW – WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH
Dorota Dolata
201-211
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.14
PDF
"SOCJALIZACJA I RESOCJALIZACJA RAZEM" JAKO NOWATORSKI PROGRAM READAPTACYJNY SŁUŻĄCY KSZTAŁTOWANIU SPOŁECZNIE POŻĄDANYCH POSTAW SKAZANYCH
Hubert Iwanicki Mateusz Jakub Janda
213-224
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.15
pdf
FABI FAMILY BALANCE INVENTORY – INNOWACYJNA METODA DIAGNOZY RÓWNOWAGI MIĘDZY ŻYCIEM ZAWODOWYM I RODZINNYM
Marek Kulesza
225-238
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.16
pdf
ZABURZENIA WYŻSZYCH FUNKCJI WZROKOWYCH U DZIECI – WYZWANIA DIAGNOSTYCZNE
Beata Papuda-Dolińska Agnieszka Rosa
239-256
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.17
pdf
PROJEKT EDUKACYJNY W KLASACH I – III W REFLEKSJI STUDENTÓW PEDAGOGIKI
Agnieszka Kaczor
257-268
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.19
pdf
OPTYMIZM W OPINII BADANYCH STUDENTÓW RZESZOWSKICH UCZELNI
Zbigniew Chodkowski
269-284
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.20
pdf
Colloquia
CHILDHOOD AUTISM SPECTRUM. TYPES AND SCOPE OF SOCIAL AND PEDAGOGICAL SUPPORT
Bożena Matyjas Paulina Forma
285-299
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.21
pdf (English)
INFLUENCE OF THE COVID-19 PANDEMIC ON THERAPY DELIVERY FOR CHILDREN WITH ASD: PARENTAL EVALUATION OF PARTICIPATION, SIGNIFICANCE FOR FUNCTIONING AND SATISFACTION
Monika Skura Weronika Lorens-Rosa Anna Steinhagen
301-317
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.18
pdf (English)
PARENT-CHILD RELATIONSHIPS IN THE CONTEXT OF EARLY READING INITIATIONS
Kamil Kuracki Agnieszka Dłużniewska
319-333
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.22
pdf (English)
RAISING A BOY AND A GIRL - PERSONALITY TRAITS THAT MOTHERS DEVELOP AND PREVENT FROM DEVELOPING IN THEIR PRESCHOOL-AGE SONS AND DAUGHTERS
Agnieszka Szymańska Elżbieta Aranowska
335-351
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.23
pdf (English)
THE TOUNG EXPLORES UNIVERSITY STUDENTS’ EMOTIONAL ACTIVATION IN NON-FORMAL EDUCATION - RESEARCH REPORT
Tomasz Warchoł
353-368
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.24
pdf (English)
THE ACTIVITIES OF THE CATHOLIC CHURCH REGARDING THE EXISTENCE OF BABY HATCHES AS PLACES OF CHILD CARE
Beata Krajewska
369-380
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.25
pdf (English)
EDUCATION AND UPBRINGING IN THE SECOND POLISH REPUBLIC. ATTEMPTS TO TRANSFER THE SALESIAN CHARISMA TO THE POLISH LAND
Jan Niewęgłowski
381-394
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.26
pdf (English)
METHODOLOGICAL IMPLICATIONS OF QUALITATIVE TESTS IN THE SCOPE OF HISTORY OF ECOLOGICAL EDUCATION
Edyta Wolter
395-408
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.27
pdf (English)
PEDAGOGICAL STUDENTS AS ECOLOGICAL EDUCATION ANIMATORS
Katarzyna Potyrała Ligia Tuszyńska
Małgorzata Makiewicz
409-423
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.28
pdf (English)
Recenzje
Z BADAŃ NAUKOWYCH W ZAKRESIE HISTORII WYCHOWANIA, SZKOLNICTWA W KRÓLESTWIE POLSKIM: Recenzja opracowania naukowego pt. Obraz przemian w organizacji i działalności szkół Królestwa Polskiego w latach 1815-1867. Tom 3 (Część 1: Lata konstytucyjne 1815-1830,
Edyta Wolter
425-428
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.29
pdf
Kronika
KSIĄDZ LUDWIK RUPALA – KAPŁAN Z INTUICJĄ PEDAGOGICZNĄ, PRZYJACIEL MŁODZIEŻY – REALIZATOR KONCEPCJI WYCHOWAWCZEJ ŚW. JANA BOSKO
Hanna Markiewicz
429-435
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.30
pdf
Wydawca
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
e-mail:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 38 Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl/
Uczelnia
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
O platformie:
Copyright 2022 by
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & Workfow by
OJS/PKP