Berzonsky M. D. (2011). A social-cognitive perspective on identity construction. W: Schwartz S. J., Luyckx K., Vignoles V. L. (red.). Handbook of identity theory and research. New York: Springer.
Google Scholar
Brezinka W. (2004). Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych. Kraków: Wydawnictwo „WAM”.
Google Scholar
Brugman D., Aleva A. E. (2004). Developmental delay or regression in moral reasoning by juvenile delinquents. „Journal of Moral Education”, vol. 33, nr 3, s. 321–338.
DOI: https://doi.org/10.1080/0305724042000733082
Google Scholar
Brzeziński J. (1996). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: Wyd. Naukowe PWN.
Google Scholar
Brzozowski P. (1992). Hierarchia wartości Maxa Schelera. Teoria a fakty empiryczne. „Przegląd Psychologiczny”, t. 35, s. 329–338.
Google Scholar
Brzozowski P. (1995). Skala Wartości Schelerowskich – SWS. Warszawa: Wydawnictwo PTP.
Google Scholar
Brzozowski P. (2005). Uniwersalna hierarchia wartości – fakt czy fikcja? „Przegląd Psychologiczny”, t. 48, nr 3, s. 261–276.
Google Scholar
Chałas K. (2003). Wychowanie ku wartościom. Elementy teorii i praktyki. Kielce–Lublin: Wydawnictwo „Jedność”.
Google Scholar
Cieciuch J. (2009). Value priorities and structure in adolescence and early adulthood in 19 European countries. W: Zagórska W., Cieciuch J., Buksik D. (red.). Axiological aspects of development in youth. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Cieciuch J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości. Od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warszawa: Wydawnictwo Liberi Librii.
Google Scholar
Domagała-Kręcioch A. (2008). Niedostosowanie społeczne uczniów a niepowodzenia szkolne. Kraków: Wyd. Naukowe Akademii Pedagogicznej.
Google Scholar
Erikson E. (1968). Identity: Youth and crisis. New York: Norton.
Google Scholar
Furmanek W. (2013). Pedagogika wobec wyzwań współczesności. „Annales Universitas Marii Curie-Skłodowska Lublin–Polonia”, vol. XXVI, 1–2.
Google Scholar
Galarowicz J. (1997). W drodze do etyki wartości.
Google Scholar
Fenomenologiczna etyka wartości. Kraków: Wydawnictwo PAT.
Google Scholar
Havighurst R. J. (1981). Developmental tasks and education. New York: Longman.
Google Scholar
Kalinowski M., Niewiadomska I., Chwaszcz J., Augustynowicz W. (2010). Więzi społeczne zamiast więzień – wsparcie pozytywnej readaptacji osób zagrożonych wykluczeniem społecznym z powodu konfliktu z prawem. Raport z badań z rekomendacjami. Lublin.
Google Scholar
Kozaczuk F. (2006). Wartości i postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego. Rzeszów: Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Google Scholar
Kozłowski P. (2016). Wartości, cele i plany życiowe młodzieży nieprzystosowanej społecznie. Kraków: Wyd. „Impuls”.
Google Scholar
Krok D. (2010). System wartości a poznawcze i społeczne wymiary religijności. „Roczniki Psychologiczne”, t. XIII, nr 2.
Google Scholar
Kucharewicz J., Roszkowska A., Trepka-Starosta J. (2012).
Google Scholar
Hierarchia wartości a uczestnictwo w podkulturze przestępczej (na przykładzie nastoletnich sprawców przestępstw), „Przegląd Filozoficzny – Nowa Seria”, R. 21, nr 2 (82).
Google Scholar
Kupiec H. (2015). Aktywność wolnoczasowa wychowanków placówek resocjalizacyjnych, W: Resocjalizacja–Edukacja–Polityka Społeczna. Współczesne konteksty teorii i praktyki resocjalizacyjnej. Kowalski M., Knocińska A., Frąckowiak P. (red.). Środa Wlkp.
Google Scholar
Łobocki M. (2003). Teoria wychowania w zarysie. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Marcia J. (1980). Identity in adolescence. W: Adelson J. (red.). Handbook of adolescence psychology. New York: Wiley and Sons.
Google Scholar
Mariański J. (2014). Wiara i wierzenia Polaków w niestabilnej nowoczesności. Analiza socjologiczna. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Meyer M. (2003). Hierarchie wartości jako wyznacznik zachowań sprzecznych z prawem. Polsko-niemieckie studium porównawcze. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Niewiadomska I., Chwaszcz J. (2010). Jak skutecznie zapobiegać karierze przestępczej. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Oleś P. (1983). System klaryfikacji: założenia, zastosowanie, przegląd niektórych technik. „Roczniki filozoficzne”, t. XXXI, z. 4, s. 87–105.
Google Scholar
Ostrowska K. (2004). W poszukiwaniu wartości. Kraków: Wydawnictwo „Rubikon”.
Google Scholar
Ostrowska K. (2008). Psychologia resocjalizacyjna. Warszawa, Wydawnictwo „Fraszka Edukacyjna”.
Google Scholar
Olbracht K. (2012). Wychowanie do wartości – w centrum aksjologicznych dylematów współczesnej edukacji. „Pedagogia Christiana”, nr 1/29.
DOI: https://doi.org/10.12775/PCh.2012.005
Google Scholar
Scharf P., Hickey J. E., Moriarty T. (1973). Moral conflict and change in correctional setting. „Personnel and Guidance Journal”, vol. 51, nr 9, s. 660–663.
DOI: https://doi.org/10.1002/j.2164-4918.1973.tb05484.x
Google Scholar
Sroczyńska M. (2015). Wartości religijne i orientacje rytualne współczesnej młodzieży w refleksji socjologiczne. „Konteksty Społeczne”, t. 3, nr 1 (5), s. 55–71.
Google Scholar
Tarry H., Emler N. (2007). Attitudes, values and moral reasoning as predictors of delinquency. „British Journal of Developmental Psychology”, nr 25, s. 169–183.
DOI: https://doi.org/10.1348/026151006X113671
Google Scholar
Tischner J. (2000). Myślenie według wartości. Kraków: Wydawnictwo „Znak”.
Google Scholar
Wędzińska M. (2013). Człowiek na drodze do wartości. Myśl etyczna Maxa Schelera – implikacje pedagogiczne. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 31–43.
Google Scholar