Ablewicz K. (2010). Aksjologiczny „mechanizm” życia duchowego – studia z zakresu antropologii filozoficzno-pedagogicznej z perspektywy filozofii kultury Bogdana Nawroczyńskiego. W: Nowak M., Magier P., Szewczak I. (red.). Antropologiczna pedagogika ogólna. Lublin: Wydawnictwo Gaudium, s. 219-231.
Google Scholar
Boużyk M.M. (2013). Wychowanie otwarte na religię. Polska Szkoła Filozofii Klasycznej o roli religii w wychowaniu. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Ceglarek R., Sztaba M. (red.). (2015). Być człowiekiem sumienia. Interdyscyplinarny namysł nad fenomenem sumienia. Częstochowa: Wydawnictwo Archidiecezjalne Regina Poloniae.
Google Scholar
Chrost S. (2013). Homo capax Dei jako ideał wychowania. Kraków: Wydawnictwo „Impuls”.
Google Scholar
Chudy W. (2007). Antropologiczne koncepcje ducha absolutnego w XX wieku. W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 297-323. Dec I. (2007). Doświadczenie bytowej jedności człowieka. W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 487-512.
Google Scholar
Dec I. (1994). Transcendencja człowieka w przyrodzie. Wrocław: Wydawnictwo PFT. Frankl V.E. (2012). Bóg ukryty. W poszukiwaniu ostatecznego sensu, tłum. Wolnicka
Google Scholar
A. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Google Scholar
Frankl V.E. (2010). Wola sensu. Założenia i zastosowanie logoterapii, tłum. Wolnicka
Google Scholar
A. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca.
Google Scholar
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Jan Paweł II (1991). Encyklika Centesimus annus. W stulecie encykliki Leona XIII Rerum novarum.
Google Scholar
Jan Paweł II (1999). List do artystów.
Google Scholar
Janeczek S. (2001). Filozofia na KUL-u. Nurty – osoby – idee. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL.
Google Scholar
Jaroszyński P. (2007). Personalizm filozofi y – integralna wizja człowieka. W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 473-486. Judycki S. (2010). Istnienie i natura duszy ludzkiej. W: Janeczek S. (red.). Antropologia.
Google Scholar
Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 121-177.
Google Scholar
Karczewska J. (2012). Integralne wychowanie – chrześcijańska koncepcja Stefana Kunowskiego. Kielce: Wydawnictwo UJK.
Google Scholar
Kłoczowski J.A. (2001). Duchowość dzisiaj – wprowadzenie. W: Stal J. (red.). Duchowość dzisiaj – kontekst religijny i kulturowy. Kraków: Wydawnictwo PAT, s. 5-8.
Google Scholar
Kostkiewicz J. (2004). Duchowość jako wartość i obszar wspierania rozwoju czło- wieka dorosłego. W: Kostkiewicz J. (red.). Aksjologia edukacji dorosłych. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 141-152.
Google Scholar
Kostkiewicz J. (2003). Warstwa duchowa w teoriach pedagogicznych XX wieku – W. Flitner, S. Hessen, S. Kunowski. W: Nowak M., Ożóg T., Rynio A. (red.).
Google Scholar
W trosce o integralne wychowanie. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 175-186.
Google Scholar
Kowalczyk S. (2010). Antropologia filozoficzna – koncepcja, metody, problematyka.
Google Scholar
W: Janeczek S. (red.). Antropologia. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 17-42.
Google Scholar
Kowalczyk S. (2004). Idee filozoficzne postmodernizmu. Radom: Polwen.
Google Scholar
Krąpiec M.A. (2000). O chrześcijańską kulturę. Lublin: Instytut Edukacji Narodowej. Krąpiec M.A. (2007). Rozumienie człowieka – od hinduizmu do New Age.
Google Scholar
W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 17-42.
Google Scholar
Kunowski S. (2001). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Kuźniarz B. (2011). Goodbye Mr. Postmodernism. Teorie społeczne myślicieli późnej lewicy. Toruń: Wydawnictwo Naukowe UMK.
Google Scholar
Makselon J. (2001). Psychologia bez dusz? W: Stal J. (red.). Duchowość dzisiaj – kon- tekst religijny i kulturowy. Kraków: Wydawnictwo PAT, s. 75-77.
Google Scholar
Marek Z. (2015). Duchowość, religia i wychowanie. „Pedagogika Społeczna”, nr 1, s. 9-22.
Google Scholar
Mariański J. (2009). Wychowanie ku wartościom religijnym. Perspektywa socjolo- giczna. W: Chałas K., Maj A., Mariański J. (red.). Wychowanie ku wartościom religijnym. Elementy teorii i praktyki. T. 4. Kielce: Wydawnictwo „Jedność”.
Google Scholar
Google Scholar
Marszałek L. (2013a). Duchowość dziecka. Znaczenia – perspektywy – konteksty w pedagogice przedszkolnej. Warszawa: Wydawnictwo Szkoły Wyższej im.
Google Scholar
B. Jańskiego.
Google Scholar
Marszałek L. (2013b). Działania transgresyjne wyrazem duchowej natury dziecka w wieku przedszkolnym. „Seminare”, t. 33, s. 179-191.
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2013.33.13
Google Scholar
Maryniarczyk A. (2005). Realistyczna interpretacja rzeczywistości. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Google Scholar
Maryniarczyk A., Stępień K., Gudaniec A. (red.). (2014). Spór o naturę ludzką.
Google Scholar
Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Google Scholar
Maryniarczyk A. (2007). Źródła różnorodnych koncepcji jedności bytowej człowieka. W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 71-96.
Google Scholar
Mazur P.S. (2013). Geneza duszy ludzkiej w ujęciu klasycznym. W: Mazur P.S. (red.). Wokół genezy człowieka. Studia i rozprawy. Kraków: Wydawnictwo WAM, s. 31-53.
Google Scholar
Michałowski S.C. (2004). Pedagogia rozwoju duchowego człowieka jako nadzieja współczesnych czasów. W: Kostkiewicz J. (red.). Aksjologia edukacji dorosłych. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 215-244.
Google Scholar
Mizdrak I. (2010). Osoba i natura w ujęciu Karola Wojtyły. W: Duchliński P., Hołub
Google Scholar
G. (red.). Oblicza natury ludzkiej. Studia i rozprawy. Kraków: Wydawnictwo WAM, s. 137-158.
Google Scholar
Moskal P. (2014). Traktat o religii. Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Nowak M., Ożóg T., Rynio A. (red.). (2003). W trosce o integralne wychowanie.
Google Scholar
Lublin: Wydawnictwo KUL.
Google Scholar
Pawluczuk W. (2004). Duchowość. W: Libiszowska-Żółtkowska M., Mariański
Google Scholar
J. (red.). Leksykon socjologii religii. Zjawiska – badania – teorie. Warszawa: Verbinum, s. 90-92.
Google Scholar
Pawłowicz Z. (2002). Bezdroży duchowość. W: Chmielewski M. (red.). Leksykon duchowości katolickiej. Lublin: Wydawnictwo „M”, s. 77-80.
Google Scholar
Piątkowska A., Stępień K. (red.). (2005). Wychować charakter. Lublin: Wydawnictwo Gaudium.
Google Scholar
Possenti V. (2007). Spór o jedność człowieka i wyzwania nowego naturalizmu. Dusza – umysł – ciało. W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 97-152.
Google Scholar
Składanowski M. (2013). Ciało – dusza – duch. Myśl Josepha Ratzingera na tle współczesnej antropologii. Warszawa: Wydawnictwo Sióstr Loretanek.
Google Scholar
Socha P. (2000). Psychologia rozwoju duchowego – zarys zagadnienia. W: Socha P. (red.). Duchowy rozwój człowieka. Fazy życia – osobowość – wiara – religijność. Kraków: Wydawnictwo UJ, s. 15-32.
Google Scholar
Google Scholar
Sochoń J. (2007). Dualizm antropologiczny – źródła i konsekwencje. W: Maryniarczyk A., Stępień K. (red.). Dusza – umysł – ciało. Spór o jedność bytową człowieka. Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu, s. 443-472.
Google Scholar
Stal J. (red.). (2001). Duchowość dzisiaj – kontekst religijny i kulturowy. Kraków: Wydawnictwo PAT.
Google Scholar
Surzykiewicz J. (2015). Religia, religijność i duchowość jako zasoby osobowe i kapitał społeczny w pedagogice społecznej/pracy socjalnej. „Pedagogika Społeczna”, nr 1, s. 23-72.
Google Scholar
Sztaba M. (red.). (2014a). Benedykt XVI. «Aby na nowo odkryć radość w wierze…». Antologia papieskich wypowiedzi na temat wiary, wątpienia i ateizmu. Warszawa: Oficyna Wydawniczo-Poligraficzna ADAM.
Google Scholar
Sztaba M. (2013). Jaka pedagogika i jaka duchowość? W poszukiwaniu adekwatnej, realnej i integralnej koncepcji pedagogiki. W: Bartoszewski J., Swędrak J., Struzik
Google Scholar
E. (red.). Wychowanie: czy może „obejść się” bez duchowości? Sieradz: WSHE, s. 114-134.
Google Scholar
Sztaba M. (2015a). Wychowanie jako „twórczość o przedmiocie najbardziej osobo- wym” w myśli Karola Wojtyły – Jana Pawła II. W: Sztaba M., Różyło A. (red.). Wychowanie w refleksji Karola
Google Scholar
Wojtyły – Jana Pawła II. Wybrane aspekty. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 51-66.
Google Scholar
Sztaba M. (2014b). Zagadnienie duchowości i religijności w integralnym wychowaniu osoby. W: Opiela M.L., Świdrak E., Łobacz M. (red.). Wychowanie integralne w edukacji katolickiej. Idee – twórcy – instytucje. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 61-85.
Google Scholar
Sztaba M. (2015b). Życie duchowe w refleksji B. Nawroczyńskiego a rozumienie duchowości w świetle analiz Polskiej Szkoły Filozofii Klasycznej w kontekście współczesnej percepcji zjawiska duchowości [w druku w Wydawnictwie UŁ].
Google Scholar
Śliwerski B. (2012). Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski B. (2011). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, bada- nia. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Werbiński I. (1993). Jedność i wielość duchowości. W: Igielski M. (red.). Teologia duchowości katolickiej. Lublin: Redakcja Wydawnictw KUL, s. 70-84.
Google Scholar
Wojtyła K. (2000a). Osoba i czyn. W: Wojtyła K. „Osoba i czyn” oraz inne studia antropologiczne. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, s. 43-344.
Google Scholar
Wojtyła K. (2000b). Podmiotowość i „to, co nieredukowalne” w człowieku. W: Wojtyła K. „Osoba i czyn” oraz inne studia antropologiczne. Lublin: Towarzystwo Naukowe KUL, s. 433-443.
Google Scholar
Wrońska K. (2010). Człowiek w doświadczeniu wielowymiarowej transcendencji. W: Nowak M., Magier P., Szewczak I. (red.). Antropologiczna pedagogika ogólna. Lublin: Wydawnictwo Gaudium, s. 175-188.
Google Scholar
Zdybicka Z. (2007). Bóg czy sacrum? Lublin: Polskie Towarzystwo Tomasza z Akwinu.
Google Scholar