Login
Zarejestruj
Zaloguj
 
Polish
English
Polish
Aktualny numer
Archiwum
Aktualności
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 6 Nr 2/1 (2016)
Opublikowane:
2016-11-16
Od redakcji
Od redakacji
Dariusz Stępkowski Emilia Śmiechowska-Petrovskij
11-18
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.01
PDF
Dział tematyczny
Stan umiędzynarodowienia badania ETiK i jego koncepcja teoretyczno-empiryczna
Dietrich Benner Roumiana Nikolova
19-35
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.02
PDF
ETiK-International Warszawa. Historia badania, problemy badawcze i analiza wyników
Dariusz Stępkowski Stanislav Ivanov Anna Ksionek
37-56
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.03
PDF
ETiK-International Wiedeń. Problemy badawcze, przeprowadzone badanie i analiza wyników
Georg Ritzer Ines Maria Breinbauer Henning Schluss Thomas Krobath
57-70
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.04
PDF
Doświadczenia nieciągłości a refleksyjne uczenie się na podstawie dylematów moralnych. Studium jakościowe w ramach badania ETiK-International Edynburg
Andrea English
71-94
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.05
PDF
ETiK-International Szanghaj. Zamierzenie badawcze i raport z konstruowania zadań testowych dostosowanych do kontekstu chińskiego
Zhengmei Peng Tao Peng
95-116
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.06
PDF
Wstępna międzynarodowa walidacja Testu Kompetencji Moralno-Etycznej Piętnastolatków
Stanislav Ivanov
117-125
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.07
PDF
Artykuły i rozprawy
Wychowanie moralne czy nauczanie moralno-etyczne? Rozważanie o zadaniach oświaty publicznej
Dariusz Stępkowski Wanda Kamińska
127-137
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.08
PDF
Rozwój zdolności sądzenia czy rozumowania? Wokół pytania o fundamenty kompetencji etyczno-moralnych
Jarosław Horowski
139-153
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.09
PDF
O potrzebie etyki w pedagogice
Piotr Magier
155-167
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.10
PDF
Przeszkody na drodze ku postkonwencjonalnym poziomom moralności i poznania
Marzanna Bogumiła Kielar
169-183
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.11
PDF
Zastosowanie metody zadaniowej do rozwijania kompetencji dzialania moralnego
Maria Kuchcińska
185-198
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.12
PDF
Preferencje aksjologiczne nauczycieli a postrzeganie wartości przez uczniów
Marcin Fankanowski
199-214
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.13
PDF
Krytyka kształcenia moralno-etycznego jako pozytywny moment wychowania człowieka w humanistycznej koncepcji Bogdana Suchodolskiego
Andrzej Sztylka
215-228
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.14
PDF
Uczeń czy książka? Pedagogika Jacka Woronieckiego jako podpowiedź dla wspołczesnych systemów wychowania
Maria Małgorzata Boużyk
229-243
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.15
PDF
Ważność etyki normatywnej dla kształtowania kultury moralnej młodego pokolenia. Refleksja w świetle nauczania Karola Wojtyły – św. Jana Pawła II i jego uczniów
Mariusz Sztaba
245-265
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.16
PDF
Etyka integralna Kena Wilbera. Zarys ideii i jej pedagogiczne implikacje
Aneta Gop
267-279
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.17
PDF
Colloquia
Ku filozofii edukacji moralnej
Andrej Rajský
281-291
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.18
PDF (English)
Prospołeczne rozumowanie i zachowanie moralne. Rola edukacji etycznej
Martin Brestovanský
293-308
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.19
PDF (English)
Deetyzacja życia i ograniczenie wychowania moralnego do niezbędnego i wykonalnego minimum
Hasan Ünder
309-315
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.20
PDF (English)
Edukacja etyczna i inne propozycje szkolnego programu nauczania w konstruowaniu życia wspólnego
Nejla Doğan
317-328
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.21
PDF (English)
Uwagi dotyczące roli fenomenologii Husserla w dzisiejszych czasach
David Rybák
329-335
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.22
PDF (English)
Recenzje
Po co wychowaniu filozofia? [Naděžda Pelcová. Człowiek i wychowanie w refleksji fenomenologicznej, tłum. A. Bystrzycka. Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2014, 263 s.]
Witold Starnawski
337-340
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.23
PDF
Kronika
II Seminarium Polskiej Myśli pedagogicznej „realizm filozoficzny jako podstawa koncepcji i kierunków rozwoju polskiej myśli pedagogicznej” (Uniwersytet Jagielloński, Kraków, 29 kwietnia 2016 roku)
Dariusz Stępkowski
341-346
DOI:
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.24
PDF
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
email:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 35
Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl
O platformie:
Copyright 2019 by
UKSW
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & workfow by
OJS/PKP