Bakke M. (2010). Bio-transfiguracje. Sztuka i estetyka posthumanizmu. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Buttiglione R. (1994). Kilka uwag o sposobie czytania „Osoby i czynu”, tłum. Styczeń
Google Scholar
T. W: Styczeń T. i in. (red.). „Osoba i czyn” oraz inne studia antropologiczne. Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Uniwersytetu Lubelskiego, s. 11-42.
Google Scholar
Chutorański M., Szwabowski O., Moroz J. (2014). O projekcie „Subsumacje eduka- cji”. „Parezja”, nr 2, s. 139-146.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (red.). (2013). Fabryki dyplomów czy universitas? O „nad- wiślańskiej” wersji przemian w edukacji akademickiej. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Gutek G.L. (2007). Filozoficzne i ideologiczne podstawy edukacji, tłum. Kacmajor A., Sulak A. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Klichowski M., Przybyła M. (2013). Cyborgizacja edukacji – próba konceptualizacji. „Studia Edukacyjne”, nr 24, s. 143-154.
Google Scholar
Klichowski M. (2014). Narodziny cyborgizacji. Nowa eugenika, transhumanizm i zmierzch edukacji. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Kupisiewicz C., Kupisiewicz M. (red.). (2009). Słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Kowal S. (2014). Personalizacja kształcenia. Wystąpienie na I Ogólnopolskim Kongresie Tutoringu, Warszawa 16-17 maja 2014. Organizator: Collegium Wratislaviense.
Google Scholar
Kunowski S. (2004). Podstawy współczesnej pedagogiki. Warszawa: Wydawnictwo Salezjańskie.
Google Scholar
Kwaśnica R. (2007). Dwie racjonalności. Od filozofii sensu ku pedagogice ogólnej. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP. Kwieciński Z. (2012). Pedagogie postu. Preteksty – konteksty – podteksty. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Lorda J.L. (2011). Humanizm. Dobra niewidzialne, tłum. Roszak P. Toruń: Kunke Poligrafia.
Google Scholar
Michałowska D.A. (2013). Neoliberalizm i jego (nie)etyczne implikacje edukacyjne. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Nalaskowski A. (2013). Szkoły jednopłciowe – powrót do intymności kształcenia. „Paedagogia Christiana”, nr 1/31, s. 1-8.
Google Scholar
Nowak M. (1999). Wiedza o wychowaniu w perspektywie pedagogiki personalistycz- nej. W: Gnitecki J., Rutkowiak J. (red.). Pedagogika i edukacja wobec nadziei i za- grożeń współczesności. Materiały z III Ogólnopolskiego Zjazdu Pedagogicznego. Warszawa: Polskie Towarzystwo Pedagogiczne.
Google Scholar
Pilch T. (red.). (2003). Encyklopedia pedagogiczna XX wieku. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Podsiad A. (2000). Słownik terminów i pojęć filozoficznych. Warszawa: Instytut Wydawniczy Pax.
Google Scholar
Sośnicki K. (1967). Istota i cele wychowania. Warszawa: Nasza Księgarnia. Spaemann R. (2001). Osoby. O różnicy między kimś a czymś, tłum. Merecki
Google Scholar
J. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Styczeń T. i in. (red.). (1994). „Osoba i czyn” oraz inne studia antropologiczne. Lublin: Wydawnictwo Towarzystwa Naukowego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Szwabowski O. Edukacja jako oszustwo, dostępny na: http://www.praktykateo- retyczna.pl/oskar-szwabowski-edukacja-jako-oszustwo/ (otwarty 16.05.2015).
Google Scholar
Wojtyła K. (1985). Osoba i czyn. Kraków: Polskie Wydawnictwo Teologiczne.
Google Scholar
Wołk Z. (2005). Świat jako market. Edukacja, praca, doradzanie w neoliberalnej rzeczywistości. W: Kargulowa A., Kwiatkowski S.M., Szkudlarek T. (red. nauk.). Rynek i kultura neoliberalna a edukacja. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, s. 73-86.
Google Scholar
Zamojski P. Dialektyka funkcjonalizacji szkoły. Tezy do wykładu dostępne na: http:// subsumcjeedukacji.blogspot.com/2014/04/wykad-dra-piotra-zamojskiego-pt. html (otwarty 16.05.2015).
Google Scholar
Zamojski P. (2010). Miejsce normatywności w dyskursie pedagogiki: ku pojmowaniu działania edukacyjnego jako kwestii etycznej. W: Michalak J. (red. nauk.). Etyka i profesjonalizm w zawodzie nauczyciela. Łódź: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego.
Google Scholar