Babbie E. (2004). Badania społeczne w praktyce, przeł. Betkiewicz W. i in., Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Brakoniecki D., Bednarz J., Respondek A. (2022). Electronic Platform For Adult Learning in Europe - EPALE. Challenges and opportunities for current and future users. W: Poszytek P., Brakoniecki D., Romaniuk R,, Kordonska A., Kordonski R. (Eds.), Contemporary challenges in education. Foundation for the Development of the Education System. (s. 67-81). Warszawa–Lviv: Foundation for the Development of the Education System.
Google Scholar
Delors J. (1998). Learning: The treasure within. Unesco, dostępny na: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=LEGISSUM:ef0016 (otwarty: 29.12.2023).
Google Scholar
Durnali M., Ocak M. A. (2023). Examining values in community stories of the Electronic Platform for Adult Learning in Europe. “Psychology in the Schools”, 60, s. 4350-4371. doi: 10.1002/pits.23028.
DOI: https://doi.org/10.1002/pits.23028
Google Scholar
Usher R., Edwards R. (2007). Lifelong learning: Signs, discourses, practices. Dordrecht: Springer.
DOI: https://doi.org/10.1007/1-4020-5579-X
Google Scholar
Faure E., Herrera F., Kaddoura A.-R., Lopes H., Petrovsky A. V., Rahnema M., Ward F.C. (1972). Learning to be: The world of education today and tomorrow. International Commission on the Development of Education. UNESCO, dostępny na: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000001801 (otwarty: 29.12.2023).
Google Scholar
EPALE – Elektroniczna platforma na rzecz uczenia się dorosłych w Europie, dostępny na: https://epale.ec.europa.eu/pl/why-epale (otwarty: 28.10.2024).
Google Scholar
Komisja Europejska. (n.d.). Czym jest Erasmus+? Erasmus+, dostępny na: https://erasmus-plus.ec.europa.eu/pl/about-erasmus/what-is-erasmus (otwarty: 10.01.2024).
Google Scholar
Europejski program na rzecz umiejętności (European Skills Agenda). European Skills Agenda for sustainable competitiveness, social fairness and resilience, dostępny na: https://ec.europa.eu/social/main.jsp?catId=1223&langId=en (otwarty: 7.11.2024).
Google Scholar
Europejski obszar edukacji (European Education Area). European Education Area by 2025, dostępny na: https://education.ec.europa.eu/pl (otwarty: 6.11.2024).
Google Scholar
Fischer G. (2001). Lifelong Learning and its Support with New Media: Cultural Concerns. “International Encyclopedia of the Social and Behavioral Sciences”, s. 8836-8840. https://doi.org/10.1016/B0-08-043076-7/04675-1
DOI: https://doi.org/10.1016/B0-08-043076-7/04675-1
Google Scholar
Goban-Klas T. (2004). Media i komunikowanie masowe: teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Herre P. (2013). Europas Erwachsenenbildung sichtbar machen und unterstützen: InfoNet Adult Education geht in die dritte Runde und EPALE startet neu. „Forum Erwachsenenbildung: die evangelische Zeitschrift für Bildung im Lebenslauf”, 3, 41-42. https://doi.org/10.3278/FEB1303W041
Google Scholar
Hurkmans G., Goos L., (2013). The Use of Smartschool as an Electronic Platform for Blended Language Learning. “International Journal of Information and Education Technology”, Vol. 3, No. 1, s. 110-112, doi: 10.7763/IJIET.2013.V3.244
DOI: https://doi.org/10.7763/IJIET.2013.V3.244
Google Scholar
IBE. (2021). Uczenie się przez całe życie. „Kwartalnik Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji”, nr 4(2021), s. 5-20.
Google Scholar
Jarvis P. (2008). Democracy, lifelong learning and the learning society: Active citizenship in a late modern age. London: Routledge.
DOI: https://doi.org/10.4324/9780203001707
Google Scholar
Kerr R., Merciai I., Eradze M. (2018). Addressing cultural andlinguistic diversity in an online learning environment. „Educational Media International”, 55:4, s. 317-332, doi: 10.1080/09523987.2018.1547546
DOI: https://doi.org/10.1080/09523987.2018.1547546
Google Scholar
Kilpatrick S., Barrett M., Jones T. (2003). Defining learning communities. CRLRA Discussion Paper Series. University of Tasmania, dostępny na: https://www.researchgate.net/publication/348692185 (otwarty: 05.11.2024).
Google Scholar
Knowles M. S., Holton E. F., Swanson R. A. (2009). Edukacja dorosłych: Podręcznik akademicki, tłum. Habura M., Ligus R., Nizińska A. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Komisja Europejska, Dyrekcja Generalna ds. Edukacji, Młodzieży, Sportu i Kultury, (2021). Kształcenie i szkolenie 2020: najważniejsze wnioski z posiedzeń grup roboczych ET 2020 w latach 2018–2020, Urząd Publikacji, dostępny na: https://data.europa.eu/doi/10.2766/932334 (otwarty: 23.01.2024).
Google Scholar
Kurantowicz E. (2013). O uczących się społecznościach: Wybrane praktyki edukacyjne ludzi dorosłych. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Google Scholar
Levine J. H. (1998). Beyond a definition of learning communities. Metropolitan Universities, dostępny na: https://journals.iupui.edu/index.php/muj/article/download/19755/19452 (otwarty: 06.11.2024).
Google Scholar
Maj A. (2013). Analiza treści. W: Makowska M. (red). Analiza danych zastanych: przewodnik dla studentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Makowska M. (red). (2013). Analiza danych zastanych: przewodnik dla studentów. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Malewski M. (2010). Od nauczania do uczenia się. O paradygmatycznej zmianie w andragogice. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Edukacji TWP we Wrocławiu.
Google Scholar
Nuissl E., Przybylska E. (2016). Lifelong learning: History and the present state of the politically-educated concept = Uczenie się przez całe życie: Historia i teraźniejszość koncepcji polityczno-oświatowej. „Studia Paedagogica Ignatiana”: Rocznik Wydziału Pedagogicznego Akademii Ignatianum w Krakowie, nr 19(4), s. 33-48.
DOI: https://doi.org/10.12775/SPI.2016.4.002
Google Scholar
OECD (2021). Education at a Glance 2021: OECD Indicators, dostępny na: https://doi.org/10.1787/b35a14e5-en (otwarty: 03.12.2024).
Google Scholar
Okoń W. (2001). Nowy słownik pedagogiczny. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Poceviciene R., Stasenaite V., Jakutiene R. (2018). Opportunities and challenges of knowledge management on Electronic Platform for Adult Learning in Europe. E_Book_XII Encontro CTDI_2018. (2)-21-33, dostępny na: https://parc.ipp.pt/index.php/ctdi/article/view/4546 (otwarty: 25.01.2024).
Google Scholar
Parlament Europejski (2012). Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 11 września 2012 r. w sprawie kształcenia, szkolenia i strategii „Europa 2020” (2012/2045(INI)) (2013/C 353 E/07). Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C z dnia 3 grudnia 2013 r, dostępny na: https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzienniki-UE/ksztalcenie-szkolenia-i-strategia-europa-2020-2012-2045-ini-68375084 (otwarty: 17.01.2024).
Google Scholar
Rada Unii Europejskiej (2011). Rezolucja Rady w sprawie odnowionej europejskiej agendy w zakresie uczenia się dorosłych (2011/C 372/01). Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, dostępny na: http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011G1220%2801%29&from=PL (otwarty: 15.01.2024).
Google Scholar
Silvestru C. I., Lupescu M. E., Silvestru R. C. (2018). EPALE for Online Adult Education in Romania. W The 14th International Scientific Conference eLearning and Software for Education, Bucharest, April 19-20, 2018, dostępny na: https://doi.org/10.12753/2066-026X-18-247 (otwarty: 7.11.2024).
Google Scholar
Solarczyk-Ambrozik E. (red.). (2013). Całożyciowe uczenie się jako wyzwanie dla teorii i praktyki edukacyjnej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Stępień K. (2010). Folksonomie czyli społecznościowe opisywanie treści: poradnik. Warszawa: Wydawnictwo SBP.
Google Scholar
Sulik M.A. (2019). Bliżej EPALE, czyli przewodnik po laboratorium inspiracji andragogicznych. Edukacja Dorosłych, 81(2), 127. https://doi.org/10.12775/ED.2019.020.
DOI: https://doi.org/10.12775/ED.2019.020
Google Scholar
Swanson R.A., Holton E.F. (2009). Foundations of human resource development (2nd ed.). San Francisco, CA: Berrett-Koehler Publishers.
Google Scholar
Szostkiewicz A., (red). (2014). Uczenie się przez całe życie. Rozwój – kariera – partycypacja społeczna. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.
Google Scholar
Tough A. (1979). The Adult’s Learning Projects: A Fresh Approach to Theory and Practice in Adult Learning (2nd ed.). Toronto: Ontario Institute for Studies in Education.
Google Scholar
UNESCO (2021). Reimagining our futures together: A new social contract for education, dostępny na: https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000380778 (otwarty: 03.12.2024).
Google Scholar
UNESCO (2024). Institute for Lifelong Learning, dostępny na: https://www.uil.unesco.org/en (otwarty: 23.01.2024).
Google Scholar
Zgromadzenie Ogólne ONZ. (2015). Rezolucja przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne w dniu 25 września 2015 r, dostępny na: https://www.unic.un.org.pl/files/164/Agenda%202030_pl_2016_ostateczna.pdf (otwarty: 13.01.2024).
Google Scholar
Zhao W. (2021). Mixed Teaching Pattern Exploration Integrating Online and Offline Platforms Oriented to Continuous Improvement for Engineering Accreditation: Practice in computer programming course as a presentation case. W: Proceedings of the 13th International Conference on Education Technology and Computers (ICETC '21). Association for Computing Machinery, New York, NY, USA, 123–128, dostępny na: https://doi.org/10.1145/3498765.3498784 (otwarty: 27.01.2024).
DOI: https://doi.org/10.1145/3498765.3498784
Google Scholar