Opublikowane: 2024-12-31

Platforma społecznościowa EPALE, jako społeczność ucząca się

Sylwester Zagulski
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.15

Abstrakt

Celem artykułu jest analiza wybranych treści platformy społecznościowej Epale, którymi są rezultaty działań projektowych i aktywności związanych z edukacją i uczeniem się dorosłych. Pytania badawcze dotyczą obszarów uczenia (się) dorosłych, jakie można wskazać na podstawie opisów zgromadzonych tam rezultatów, popularności wyróżnionych tam kategorii oraz analiz funkcji i oceny samej platformy.

Aby odpowiedzieć na postawione pytania, zastosowano analizę treści danych zastanych, zgromadzonych na platformie.

Autor prezentuje założenie, że platforma społecznościowa Epale jest największą w Europie wirtualną, wielojęzyczną i otwartą społecznością, zajmującą się szeroko pojętą edukacją dorosłych i dokumentującą takie działania. Zaletą platformy jest przestrzeń do dzielenia się wypracowanymi rezultatami, w mniejszym stopniu dotyczy to możliwości jej kreowania przez użytkowników. W opisywanych rezultatach przeważają formy dokumentujące wypracowane rezultaty w postaci raportów, mniej jest tych o bardziej dydaktycznym charakterze. Opisywane rezultaty wyraźnie dokumentują trendy podejmowanych przez użytkowników aktywności, np. edukacji na rzecz klimatu, choć raczej w dość zachowawczym i mało krytycznym charakterze.

Słowa kluczowe:

uczenie się dorosłych, andragogika, uczenie się przez całe życie, edukacja nieformalna i pozaformalna, społeczność wirtualna, platforma Epale

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zagulski, S. (2024). Platforma społecznościowa EPALE, jako społeczność ucząca się. Forum Pedagogiczne, 14(2.1), 199–214. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.1.15

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.