Błasiak A. (2009). Aksjologiczne aspekty procesu wychowania Wybrane zagadnienia. Kraków: WAM Publishing House.
Google Scholar
Brzozowski P. (2002). Uniwersalność struktury wartości: Koncepcja Shaloma H. Schwartza. „Roczniki Psychologiczne”, vol. 5, pp. 27-53.
Google Scholar
Chałas K. & Winiarczyk E. (2018). Introcepcja wartości moralnych jako zadanie i wyzwanie dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, vol. XXXVII, no. 1, pp. 143-157.
Google Scholar
Cieciuch J. (2013). Kształtowanie się systemu wartości od dzieciństwa do wczesnej dorosłości. Warsaw: Publisher: Liberi Libri.
Google Scholar
Cieciuch J. & Schwartz S.H. (2018). Pomiar wartości w kołowym modelu Schwartza. In: H. Gasiul (Ed.). Metody badania emocji i motywacji. Warsaw: Difin.
Google Scholar
Cieciuch J. & Zalewski Z. (2011). Polska adaptacja Portretowego Kwestionariusza Wartości Shaloma Schwartza. „Czasopismo Psychologiczne”, vol. 17, no. 2, pp. 251-262.
Google Scholar
Denek K. (2003). Wartości jako źródło edukacji. In: K. Denek, U. Morszczyńska, W. Morszczyński & S. Michałowski (Eds.). Dziecko w świecie wartości, Part 1. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Dróżka W. (1997). Wartości edukacyjne osoby nauczyciela a kształcenie aksjologiczne. In: T. Kukułowicz & M. Nowak (Ed). Pedagogika ogólna Problemy aksjologiczne. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego, pp. 349-362.
Google Scholar
Dróżka W. (2016). Wartości w pracy zawodowej nauczycieli – w świetle badań empirycznych. „Lubelski Rocznik Pedagogiczny”, vol. 35, no. 3, pp. 51-73.
Google Scholar
Filipiak M. (2000). Socjologia kultury Zarys zagadnień. Lublin: Maria Curie-Skłodowska University Publishing House
Google Scholar
Gajdamowicz H. (1997). Pedagogika pokoju. Refleksje aksjologiczno-metodologiczne. In: E. Ponczek (Ed.) Biuletyn Centrum Badań nad Pokojem Uniwersytetu Łódzkiego, journal 2. Łódź.
Google Scholar
Gołaszewska M. (1994). Wrażliwość estetyczna, szkic z pogranicza antropologii filozoficznej, aksjologii i teorii wychowania. In: K. Olbrycht (Ed.). Edukacja aksjologiczna, vol. 1, Katowice: University of Silesia Publishing House.
Google Scholar
Homplewicz J. (1996). Etyka pedagogiczna, Warsaw: Salesian Publishing House.
Google Scholar
Kukułowicz T., Nowak M. (ed.). (1997). Pedagogika ogólna. Problemy aksjologiczne. Lublin: Redakcja Wydawnictw Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
Google Scholar
Langier C., Siembida, M. (2018). Wartości preferowane przez studentów edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. „Edukacja – Technika – Informatyka”, no. 4 (26), pp. 403-409.
Google Scholar
Lasocińska K. (2011). Niecodzienna codzienność – globalizacja wyzwaniem do refleksyjnego konstruowania biografii. „Civitas Hominibus. Rocznik Filozoficzno-Społeczny”, no. 6, pp. 46-50.
Google Scholar
Leek J. (2013). Wychowanie do pokoju w społeczeństwie obywatelskim. In: M. Kamińska & L. Tomaszewska (Ed.). Edukacja i społeczeństwo obywatelskie – perspektywa interdyscyplinarna. Płock: Publishing House of the State Higher Vocational School in Płock.
Google Scholar
Lubański K. (1986). Młodzież szkolna a wartości. „Ruch Pedagogiczny”, no. 3.
Google Scholar
Miczka-Pajestka M. (2016). Istotne aspekty edukacji aksjologicznej. Nauczyciel i uczeń wobec wartości. In: A. Harbatski & E. Krzysztofiak-Gogol (Ed.). Edukacja w perspektywie wyzwań współczesności. Toruń: Adam Marszałek Publishing House.
Google Scholar
Misztal M. (1980). Problematyka wartości w socjologii. Warsaw: Polish Scientific Publishers PWN.
Google Scholar
Mühlachr P. (2004). Społeczne przesłanki kształtowania się systemu wartości młodzieży. In: A. Szerląg (Ed.). Edukacja ku wartościom. Kraków: “Impuls” Publishing House.
Google Scholar
Mydłowska B. (2021). Wychowanie do pokoju jako ważna kategoria pedagogiki. „Rozprawy Społeczne”, vol. 15, no. 3, pp. 61-74.
Google Scholar
Nowak M. (2012). Pedagogiczny profil nauk o wychowaniu Studium z odniesieniami do pedagogiki pielęgniarstwa. Lublin: Catholic University of Lublin.
Google Scholar
Olbrycht K. (1994). Edukacja aksjologiczna – próba interpretacji i zarys programu. In: K. Olbrycht (Ed.). Edukacja aksjologiczna, Vol. 1. Katowice: University of Silesia Publishing House.
Google Scholar
Pilch T., Bauman T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. Warsaw: ŻAK Academic Publishing House.
Google Scholar
Piwowarski W. (1993). ABC katolickiej nauki społecznej, vol. 1. Peplin: Diocesan Publishing House.
Google Scholar
Półturzycki J. (2003). Pokój jako naczelna wartość w aksjologii edukacyjnej. In: I. Mroczkowski, E.A. Wesołowska (Ed.), Pokój-dialog-edukacja. Materiały z sympozjum naukowego w Płocku. Płock.
Google Scholar
Szymański M.J. (2012). Przemiany wartości w zmieniającym się świecie. „Debata Edukacyjna”, no. 5, pp. 5-14.
Google Scholar
Świda H. (1975). System wartości młodzieży. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, no. 8.
Google Scholar
Wojciechowska M. (2022). System wartości przyszłych nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, no. 4, pp. 67-79.
Google Scholar
Wojnar I. (2001). Kształtowanie kultury pokoju, zadaniem edukacyjnym na XXI wiek. In: I. Wojnar (Ed.). Etos edukacji w XXI wieku. Warsaw: Elipsa.
Google Scholar