Opublikowane: 2024-09-06

Upbringing for Peace in the Context of Values Preferred by Candidates for Elementary Education Teachers

Agnieszka Głowala
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.5

Abstrakt

Poszukiwanie trwałych wartości o uniwersalnym charakterze, na których budowany będzie porządek tego świata stanowi ważne zadanie  współczesnego człowieka. Wydaje się, że edukacja aksjologiczna nie przynosi oczekiwanych efektów i dużej części społeczeństwa brakuje refleksji na temat wartości własnych jako podstaw i  kryteriów postępowania. Różnorodność w postrzeganiu i rozumieniu wartości stanowi istotny aspekt ponowoczesnych działań edukacyjnych w kontekście wychowania do pokoju. Niniejszy tekst, odwołując się do uzyskanych wyników badań przeprowadzonych wśród studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, ma na celu próbę włączenia się do dyskusji w obszarze edukacyjnych aspektów przygotowania nauczyciela do realizacji procesu wychowania dziecka do pokoju.

Słowa kluczowe:

wartości, pokój, wychowanie do pokoju, nauczyciel

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Głowala, A. (2024). Upbringing for Peace in the Context of Values Preferred by Candidates for Elementary Education Teachers. Forum Pedagogiczne, 14(2.2), 47–59. https://doi.org/10.21697/fp.2024.2.2.5

Cited by / Share

Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.