Arends R. J. (1994). Uczymy się nauczać. Warszawa, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.
Google Scholar
Baldwin E., Longhurst B., S. Mccracken S., Ogborn M., Smith G. (2007). Wstęp do kulturoznawstwa. Poznań: Wydawnictwo Zysk i Spółka.
Google Scholar
Białecka-Pikul M. (2012). Narodziny i rozwój refleksji nad myśleniem. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Bączyk-Lesiuk K. (2019). Doniesienie z badań nad przejawami przemocy symbolicznej w edukacji wczesnoszkolnej na Ukrainie. „Edukacja Humanistyczna”, nr 2 (41), s. 97 – 114.
Google Scholar
Bourdieu P. (2001). Zaproszenie do socjologii. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Chrost M. (2021). Refleksyjna samoświadomość i działanie osoby. „Paedagogia Christiana”, nr 1/47, s. 209-228.
Google Scholar
Chrost M. (2017). Refleksyjność w wychowaniu. Proces poznawania siebie. „Studia Pedagogiczne”, nr 2, s. 131-144.
Google Scholar
Chudy W. (2006). Refleksja. W: T. Pilch (red.). Encyklopedia pedagogiczna XXI wieku, t. 5. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (1997). Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela. Toruń: Edytor.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (1995). Między dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji, Szczecin: Wydawnictwo Naukowe US.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak , M. (2008). Nie myśl, bądź posłuszny — dyskurs władzy w szkole. W: Dudzikowa M., Czerepaniak-Walczak M. (red.) Wychowanie. Pojęcia. Procesy. Konteksty. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Czerepaniak -Walczak M. (2006). Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Falkiewicz-Szult M.(2007). Przemoc symboliczna w przedszkolu. Kraków: Impuls.
Google Scholar
Gołębniak B. D. (1998). Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza–biegłość–refleksyjność. Toruń: Wydawnictwo „Edytor”.
Google Scholar
Fish D. (1996). Kształcenie poprzez praktykę. Warszawa: Wydawnictwo CDN.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Helios J. (2021). Edukacja autorytarna. O przemocy symbolicznej w szkole. „Studia nad Autorytaryzmem i Totalitaryzmem”, nr 2 (43), s. 217-225.
Google Scholar
Kalinowska A. (2019). Zjawisko ukrytej przemocy wobec najmłodszych uczniów na zajęciach matematycznych. „Problemy Wczesnej Edukacji”, nr 4 (47), s. 70-84.
Google Scholar
Kwiatkowska H. (2008). Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Kopaliński W. (1989). Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych. Warszawa: Wiedza Powszechna.
Google Scholar
Marciniak M. (2014). Refleksyjność nauczyciela jako strategia rozwoju i doskonalenia nauczycieli – przegląd badań. W: Nowak B. M., Krawczyk J. (red.). Problemy i wyzwania współczesnej pedagogiki szkolnej. Warszawa: Pedagogium, Wyższa szkoła Nauk Społecznych.
Google Scholar
Melosik Z. (1999). Ciało i zdrowie w społeczeństwie konsumpcji. Toruń-Poznań: Edytor.
Google Scholar
Mezirow, J. (1991). Transformative Dimensions of Adult Learning. San Francisco: Jossey-Bass.
Google Scholar
Muchacka B., Czaja-Chudyba I. (2018). Bariery i ograniczenia w refleksyjnym rozwoju nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. „Forum Pedagogiczne” nr 2, s.17-32.
Google Scholar
Paris S. G.,. Ayres L.R (1997). Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem. Warszawa: WSiP.
Google Scholar
Perkowska – Kejman A. (2012). Czy twoi studenci są refleksyjni? „Studia Edukacyjne”, nr 21, s. 211-232.
Google Scholar
Perkowska-Kejman A. (2019). Poszukiwanie refleksyjności w edukacji. Studium teoretyczno-empiryczne. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej.
Google Scholar
Perkowska-Klejman A.( 2018). Refleksyjność w kontekście uczenia się Poszukiwanie pojęć, modeli i metod Przegląd literatury. Warszawa: Wydawnictwo CEO.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej. Dziennik Ustaw z dnia 24 lutego 2017 r. poz. 356 ze zm.
Google Scholar
Schön D. A. (1987). The Reflective Practitioner: How professionals think in action. The United States of America, Basic Books.
Google Scholar
Suchocka A. (2011). Przemoc symboliczna jako element ukrytego programu kształcenia. „Zeszyty Naukowe Akademii Marynarki Wojennej”, Rok LII, Nr 4 (187) 2, s. 293-302.
Google Scholar
Szymczak J. (2015). Model rozwijania refleksyjności u (przyszłych nauczycieli) edukacji wczesnoszkolnej – założenia, istota, motywy konstruowania i nadawania mu wymiaru praktycznego. „Problemy Wczesnej Edukacji” 1 (28), s. 140-153.
Google Scholar
Śliwerski B. (2001). Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Google Scholar
Tchorzewski A. M. de. (2016). Wstęp do teorii wychowania. Kraków: Wydawnictwo WAM.
Google Scholar
Zeichner K. M., Liston D. P. (1996). Reflective Teaching: An Introduction, New York, Lawrence Erlbaum Associates Publishers.
Google Scholar