Bańczyk E. (2024). Normalizacja niegrzeczności czy moralna panika? O wyrażaniu niechęci wobec dzieci w Internecie. „Prace językoznawcze”, XXVI/3, 57-72. https://doi.org/10.31648/pj.10348
DOI: https://doi.org/10.31648/pj.10348
Google Scholar
Bauman T., Pilch T. (2001). Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe. „Wydawnictwo Akademickie Żak”, Warszawa.
Google Scholar
Bąk A. (2015). Korzystanie z urządzeń mobilnych przez małe dzieci w Polsce. Wyniki badania ilościowego, Fundacja Dzieci Niczyje, s. 14. https://fdds.pl/_Resources/Persistent/6/c/8/d/6c8d4e101bc3495f4491c08ba9d9e53965fab438/Bak_Korzystanie_z_urzadzen_mobilnych_raport.pdf (data dostępu 12.11.2024)
Google Scholar
Bębas S., Gucwa-Porębska K. (2022). Dysfunkcjonalność rodziny. Wychowanie – profilaktyka – wsparcie. „Wydawnictwo Naukowe UP”, Kraków, s. 116.
Google Scholar
Ciućkowska K. (2024). Sharenting a prywatność dziecka w świecie cyfrowym. O potrzebie uzupełnienia regulacji dotyczących ochrony prawnej dóbr osobistych dziecka. „Journal of Modern Science”. Nr 58/2024. DOI: doi.org/10.13166/jms/191491
DOI: https://doi.org/10.13166/jms/191491
Google Scholar
Edwards S. (2021). Cyber-safety and COVID-19 in the early years: A research agenda. „Journal of Early Childhood Research”, Nr 2021/19(3), s. 397. https://doi.org/10.1177/1476718X211014908.
DOI: https://doi.org/10.1177/1476718X211014908
Google Scholar
Góźdź J. (2023) Co i dlaczego warto kształtować i wspierać w wychowaniu?. „Forum Pedagogiczne”, s. 110. http://doi.org/10.21697/fp.2023.1.08
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2023.1.08
Google Scholar
Grabalska W., Wielki R. (2022). Czy dzieci powinny trafiać do sieci? Prawne i kryminologiczne aspekty zjawiska sharentingu. „Prawo w działaniu”, s. 59. DOI: 10.32041/pwd.4904.
DOI: https://doi.org/10.32041/PWD.4904
Google Scholar
Jałowiecka A. (2023). Wyciek danych z systemu teleinformatycznego na przykładzie działalności wybranych organów administracji publicznej. „PME”. Nr 1/2023, str. 5. https://www.repozytorium.uni.wroc.pl/Content/137419/PDF/01_A_Jalowiecka_Wyciek_danych_z_systemu_teleinformatycznego_na_przykladzie_dzialalnosci_wybranych_organow_administracji_publicznej.pdf (data dostępu 15.11.2024).
Google Scholar
Kazubowska U. (2023). Rodzina jako „przestrzeń chroniąca” dziecko przed cyberprzestrzenią – analiza teoretyczna z elementami praktyki opiekuńczo-wychowawczej. „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”. Nr 5, str. 7. DOI: 10.5604/01.3001.0053.6032
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0053.6032
Google Scholar
Kirwil L. (2011). Polskie dzieci w Internecie. Zagrożenia i bezpieczeństwo - część 2. Częściowy raport z badań EU Kids Online II przeprowadzonych wśród dzieci w wieku 9-16 lat i ich rodziców. Warszawa: SWPS – EU Kids Online – PL, s. 45 i 47. https://www.spidor.pl/wp-content/uploads/2012/10/raport_EUKIDSPL.pdf
Google Scholar
Kmieciak S. (2017). Blog jako kreatywna forma aktywności dzieci w Internecie. „Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce”, (19/1), s. 35 https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/eetp/article/view/853
Google Scholar
Kostrubała J. (2020) Współczesne zagrożenia Internetu wobec dzieci i młodzieży, http://www.por2zamosc.pl/media/uploads/attach/2020-01/161_wspolczesne_zagrozenia_internetu__j._kostrubala.pdf
Google Scholar
Krawiec G. (2017). Pornografia jako cyberzagrożenie w zakresie relacji międzyludzkich i propozycja profilaktyki. W: Górka M. (red.). Cyberbezpieczeństwo dzieci i młodzieży. Realny i wirtualny problem polityki bezpieczeństwa. Difin, Warszawa.
Google Scholar
Kubiak S. (2023). Sharenting – współczesne zagrożenie czy szansa? „Political dialogues”, s. 56, http://dx.doi.org/10.12775/DP.2023.008
DOI: https://doi.org/10.12775/DP.2023.008
Google Scholar
Livingstone S. (2009). Debating children’s susceptibility to persuasion – Where does fairness come in? „International Journal of Advertising”. Nr 28(1), str. 2-6.
Google Scholar
Mascheroni G., Holloway D. (2019). The internet of toys: Practices, affordances and the political economy of children’s smart play. „Palgrave Macmillan Cham”. Switzerland: Palgrave.
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-10898-4
Google Scholar
Naruszenia ochrony danych osobowych, Wytyczne Europejskiej Rady Ochrony Danych M. Adamczyk, Zespół Analiz i Strategii Urząd Ochrony Danych Osobowych (w formie prezentacji), 11 stycznia 2019 r., https://www.uodo.gov.pl (data dostępu: 21.01.2025 r.)
Google Scholar
Rebhi T., Bouderbala I. Challenges and Prospects in Enforcing Legal Protection of Children from Online Sexual Exploitation, „Krytyka Prawa”, tom 15, nr 4/2023, s. 21-33.
DOI: https://doi.org/10.7206/kp.2080-1084.636
Google Scholar
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz.U.UE.L.2016.119.1).
Google Scholar
Siemianow J. (2017). Nowe media w edukacji i wychowaniu dzieci i młodzieży z perspektywy wiedzy i działań ich rodziców. „Forum Pedagogiczne”, 2017/2, s. 261.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2017.2.18
Google Scholar
Skoczylas D. (2023). Cyberzagrożenia w cyberprzestrzeni. Cyberprzestępczość, cyberterroryzm i incydenty sieciowe. „Prawo w Działaniu”. Nr 53/2023, s. 107. DOI: 10.32041/pwd.5306
DOI: https://doi.org/10.32041/pwd.5306
Google Scholar
Skowroński B. (2022). Internet i związane z nim zagrożenia w opinii gimnazjalistów oraz ich rodziców. „Seminare. Poszukiwania Naukowe”, s. 221-223. https://doi.org/10.21852/sem.2013.33.16
DOI: https://doi.org/10.21852/sem.2013.33.16
Google Scholar
Szczepaniec M. (2012). Komputer jako narzędzie przestępstwa, „Zeszyty Prawnicze”. 2012/12(2), s. 172-173. DOI:10.21697/zp.2012.12.2.08.
DOI: https://doi.org/10.21697/zp.2012.12.2.08
Google Scholar
Wiązowski J. (2016). Rola technologii wspomagających w funkcjonowaniu społecznym uczniów z niepełnosprawnością wzroku w kontekście edukacji włączającej. „Forum Pedagogiczne”, 2016/1, s. 105.
DOI: https://doi.org/10.21697/fp.2016.1.07
Google Scholar