Bauman Z. (2012). Kultura jako praxis, tłum. Konieczny J. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Bourdieu P. (1984). Specyfika dziedziny naukowej i społeczne warunki rozwoju wiedzy, tłum. Neyman E. W: Mokrzycki E. (red.), Kryzys i schizma. T. 2. Warszawa: PIW, s. 87–136.
Google Scholar
Davies N. (2002). Europa. Rozprawa historyka z historią. Kraków: Wydawnictwo ZNAK.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2014). Kulturowe uwarunkowania włączenia pedagogiki w zakres zainteresowań Szkoły Lwowsko-Warszawskiej. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 19–38.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2015). Praktyka edukacyjna w warunkach zmiany kulturowej. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Hessen S. i Hans M. (1934). Pedagogika i szkolnictwo w Rosji sowieckiej. Rozwój szkolnictwa sowieckiego i zmiany komunistycznej polityki oświatowej od rewolucji październikowej do końca planu pięciolecia (1917–1932), tłum. Zieleńczyk A. Lwów–Warszawa: Książnica – Atlas.
Google Scholar
Kotarbiński T. (1958). Wybór pism. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Materne J. (2004). Pedagogika Kazimierza Sośnickiego i Romany Miller na tle zachodnioniemieckiej nauki o wychowaniu (Zarys zagadnienia). W: Rodziewicz E., Rzedzicka K., Zalewska E. (red.), Gdańskie rodowody pedagogiczne. Gdańsk: Wydawnictwo UG, s. 137–143.
Google Scholar
Milerski B., Śliwerski B. (red.) (2000). Leksykon PWN. Pedagogika. Warszawa: WN PWN.
Google Scholar
Okoń W. (2000). Wizerunki sławnych pedagogów polskich. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie „Żak”.
Google Scholar
Przeniosło M. (2016). Habilitacja z pedagogiki w II Rzeczypospolitej. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 41–55.
Google Scholar
Sośnicki K. (1946). Pedagogika ogólna. Inowrocław: Księgarnia Wysyłkowa „Liberarium”.
Google Scholar
Sośnicki K. (1933). Podstawy wychowania państwowego. Lwów–Warszawa: Książnica – Atlas.
Google Scholar
Sośnicki K. (1947). Proces czy koncepcja. „Życie Szkoły”, nr 7/8, s. 181–184.
Google Scholar
Sośnicki K. (1974). Przemówienie prof. dra Kazimierza Sośnickiego na uroczystości z okazji 90-lecia jego urodzin w dniu 30 maja 1973 r. na UMK w Toruniu. „Acta Uniwersitatis Nicolai Copernici. Pedagogika IV – Nauki Humanistyczno-Społeczne”, zeszyt 65.
Google Scholar
Sośnicki K. (1967). Rozwój pedagogiki zachodniej na przełomie XIX i XX wieku. Warszawa: PZWS.
Google Scholar
Sośnicki K. (1936). Trzy hasła. „Kultura i Wychowanie”, R. 3, s. 223–235.
Google Scholar
Sośnicki K. (1910). Wyjaśnianie i opis w badaniach naukowych. „Przegląd Filozoficzny”, nr XIII, s. 128–148.
Google Scholar
Suchodolski B. (1947). Pedagogika ogólna. „Życie Szkoły”, nr 7/8, s. 179–181.
Google Scholar
Woleński J. (1885). Filozoficzna Szkoła Lwowsko-Warszawska. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Woleński J. (2014). Szkoła Lwowsko-Warszawska z perspektywy historycznej. „Przegląd Pedagogiczny”, nr 1, s. 9–18.
Google Scholar