Bieszczad B. (2013). Pedagogika i język. Perspektywa ponowoczesna. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Google Scholar
Brożek B. (2016). Myślenie. Podręcznik użytkownika. Kraków: Copernicus Center Press Sp. z. o.o.
Google Scholar
Chrzanowska I., Jachimczak B., Pawelczak B. (red.). (2013). Miejsce Innego we współczesnych naukach o wychowaniu. W poszukiwaniu pozytywów. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM.
Google Scholar
Czerepaniak-Walczak M. (2006). Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Dudzikowa M. (2016). Wstępnie o metaforze (także militarnej). W: Dudzikowa M., Jaskulska S. (red.). Twierdza. Szkoła w metaforze militarnej. Co w zamian? T. 1. Warszawa: Wydawnictwo Wolters Kluwer.
Google Scholar
Folkierska A. (1993). Glosa do tekstu Christopha Wulfa „Paradygmaty nauki o wychowaniu. Powstanie nauki o wychowaniu w Niemczech”. „Kwartalnik Pedagogiczny”, 4.
Google Scholar
Gnitecki J. (1999). Zarys pedagogiki ogólnej. Gorzów Wielkopolski: Wojewódzki Ośrodek Metodyczny.
Google Scholar
Gnitecki J. (2006). Struktura teorii pedagogicznej. Poznań: Wydawnictwo Naukowe PTP Oddział w Poznaniu.
Google Scholar
Godoń R. (2012). Między myśleniem a działaniem. O ewolucji anglosaskiej filozofii edukacji. Warszawa: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego.
DOI: https://doi.org/10.31338/uw.9788323533382
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2006). Konsekwencje badawcze wynikające z uznania dyskursów edukacyjnych przedmiotem pedagogiki. W: Kubinowski D., Nowak M. (red.). Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Hejnicka-Bezwińska T. (2008). Pedagogika ogólna. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Kotowa B. (1996). Epistemologiczna waloryzacja poznania. W: Such J. i in. (red.) Rozważania o poznaniu naukowym. Poznań: Wydawnictwo Fundacji Humaniora.
Google Scholar
Kowalczuk-Walędziak M. (2012). Poczucie sprawstwa społecznego pedagogów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Kowalewski J., Piasek W. (red.). (2010). Zwroty badawcze w humanistyce. Olsztyn: Instytut Filozofii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Google Scholar
Kron F.W. (2012). Pedagogika. Kluczowe zagadnienia. Pojęcia. Procesy. Modele. Sopot: GWP.
Google Scholar
Kucner A. (2006). Transcendentny oraz immanentny sens humanistyki jako nauki. W: Kowalewski J., Piasek W., Śliwa M. (red.). Granice dyscyplin-Arne w Humanistyce. Olsztyn: Instytut Filozofii Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie.
Google Scholar
Kuhn T. S. (2009). Struktura rewolucji naukowych. Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Kwieciński Z. (1996). Dziesięciościan edukacji (składniki i aspekty – potrzeba całościowego ujęcia). W: Jaworska T., Leppert R. (red.). Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Madalińska-Michalak J. (2015). Dyrektor szkoły liderem – inspiracje i perspektywy. Warszawa: Wolters Kluwer.
Google Scholar
Madsen K. B. (1980). Współczesne teorie motywacji. Naukoznawcza analiza porównawcza. Warszawa: PWN.
Google Scholar
Michalak J. M. (2003). Poczucie odpowiedzialności zawodowej nauczycieli. Studium teoretyczno-empiryczne. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych.
Google Scholar
Milerski B., Śliwerski B. (red.). (2000). Pedagogika. Leksykon PWN. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Palka S. (1995). Aktualne sposoby uprawiania pedagogiki ogólnej w Polsce. W: Hejnicka-Bezwińska T. (red.). Pedagogika ogólna. Tradycja–Teraźniejszość–Nowe wyzwania. Bydgoszcz: Wydawnictwo Uczelniane Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
Google Scholar
Potulicka E., Rutkowiak J. (2010). Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Rutkowiak J. (2010). Nauczyciel w dramacie wartości wychowawczych. Problem na pograniczu pedeutologii i ekonomii. W: Potulicka E., Rutkowiak J. Neoliberalne uwikłania edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Rutkowiak J. (1995). „Pulsujące kategorie” jako wyznaczniki mapy odmian myślenia o edukacji. W: Rutkowiak J. (red.). Odmiany myślenia o edukacji. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Rutkowiak J. (1996). Wielość języków pedagogiki a problem jej tożsamości. W: Jaworska T., Leppert R. (red.). Wprowadzenie do pedagogiki. Wybór tekstów. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Skarga B. (1987). Przeszłość i interpretacje. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe.
Google Scholar
Szczęsna E., Kubiński P., Leszczyński M. (red.). (2017). Między dyskursami, sztukami, mediami. Komparatystyka jutra. Kraków: UNIVERSITAS.
Google Scholar
Szczęsna E. (2017). Wprowadzenie. W: Szczęsna E., Kubiński P., Leszczyński M. (red.). Między dyskursami, sztukami, mediami. Komparatystyka jutra. Kraków: UNIVERSITAS.
Google Scholar
Śliwerski B. (red.). (1992). Edukacja alternatywna – dylematy teorii i praktyki. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski, B. (red.). (2001). Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski B. (red.). (1995). Pedagogika alternatywna – dylematy teorii. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski B. (red.). (2010). Pedagogika. Subdyscypliny i dziedziny wiedzy o edukacji. T. 4. Gdańsk: GWP.
Google Scholar
Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Śliwerski B. (1998). Współczesne teorie i nurty wychowania. Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Google Scholar
Tuchańska B. (2016). Codzienność w nauce ponowoczesnej. „Nauka”, 2, s. 99–121.
Google Scholar
Witkowski L. (1994). Ambiwalencja jako kategoria dla socjologii edukacji. W: Brzeziński J., Witkowski L. (red.). Edukacja wobec zmiany społecznej. Poznań–Toruń: Wydawnictwo Edytor.
Google Scholar