Opublikowane: 2018-04-06

Organization of Health-preserving Activities of the Headmasters of General Educational Institutions

Oksana Gres , Elena Ionova , Viktoriia Partola
Forum Pedagogiczne
Dział: Colloquia
https://doi.org/10.21697/fp.2018.1.19

Abstrakt

Niniejsza praca przedstawia i uzasadnia następujące technologiczne etapy wprowadzania działań mających na celu ochronę zdrowia przez osoby zarządzające placówkami kształcenia ogólnego: etap rozpoznania (poszerzenie wiedzy kierowników tych placówek na temat wprowadzania rozwiązań chroniących zdrowie poprzez zapoznanie ich z najważniejszymi zagadnieniami i doświadczeniami na polu działań na rzecz zdrowia obejmujących edukację i kompleksową promocję szkoleń dla nauczycieli, uwzględniające ich osobiste potrzeby i zainteresowania); etap kognitywny (wzmocnienie potencjału epistemologicznego osoby kierującej poprzez usystematyzowanie i upowszechnienie istotnej wiedzy zawodowej oraz koncepcji o podstawach zdrowia człowieka i zarządzanie jego ochroną w procesie edukacji); etap aktywności produktywnej (praktyczne działania mające na celu zaplanowanie, zapewnienie, motywację i nadzór ochrony zdrowia uczniów, które wymagają udoskonalenia umiejętności związanych z wdrażaniem funkcji kierowniczych i wiążą się z wykorzystaniem form aktywnej dyskusji oraz metod kształcenia i samokształcenia).

Słowa kluczowe:

osoba zarządzająca, placówka kształcenia ogólnego, działania na rzecz ochrony zdrowia, technologia, etapy

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Gres, O., Ionova, E., & Partola, V. (2018). Organization of Health-preserving Activities of the Headmasters of General Educational Institutions. Forum Pedagogiczne, 8(1), 287–296. https://doi.org/10.21697/fp.2018.1.19

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.