Archacka M. (2016). Szkoła. Społeczna rola heterotopii. W: Gromysz J., Włodarczyk R. (red.). Utopia a edukacja, tom I o wyobrażeniach świata możliwego. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Auge M. (2010). Nie-miejsca. Wprowadzenie do antropologii hipernowoczesności. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Barański J. (2016). Uwagi do heterotopii szkoły i jej utopijnej intencji. W: Gromysz J., Włodarczyk R. (red.). Utopia a edukacja tom I o wyobrażeniach świata możliwego. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Blair E. (2009). A further education college as a heterotopia. Journal Articles; „Reports – Descriptive”, vol. 14, nr 1, March 2009, s. 93–101.
Google Scholar
Bonar J., Maj A. (2015). Przedszkola Reggio Emilia we Włoszech miejscem rozkwitu dziecięcego potencjału. „Problemy wczesnej edukacji”, nr 4 (31), s. 45.
DOI: https://doi.org/10.5604/01.3001.0008.5646
Google Scholar
Copik I. (2013). Pedagogika miejsca – kultura lokalna a kształtowanie się tożsamości współczesnego człowieka. „Pedagogika”, t. XXII, Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, s. 179–189.
Google Scholar
Dmochowska H. (2013). Modyfikacja funkcji przedszkola wobec sytuacji rodzinnej dziecka. „Wychowanie w Rodzinie”, t. VIII (2/2013), s. 227–238.
Google Scholar
Fulghum R. (1988). All I Really Need to Know I Learned in Kindergarten. New York: Villard Books.
Google Scholar
Foucalut M. (1984). Of Other Spaces: Utopias and Heterotopias. „Architecture /Mouvement/Continuité”, October („Des Espace Autres”, March 1967, translated from the French by Jay Miskowiec).
Google Scholar
Gadzinowska A. (2009). Społeczeństwo i rytuał: heterotopia bezdomności, Maria Mendel. Toruń 2007 [recenzja]. „Kultura i Edukacja”, nr 1, s. 156–161.
Google Scholar
Gawlicz K. (2008). Konstruowanie nieudacznika: praktyki normalizacji i wykluczenia w przedszkolu. „Zeszyty Etnologii Wrocławskiej”, nr 1 (10), s. 37–54.
Google Scholar
Klim-klimaszewska A., Jagiełło E. (2013). Nauczyciel przedszkola w społeczeństwie wielokulturowym. „Chowanna”, t. 2, s. 193–202.
Google Scholar
Krzywda B. (2004). Przedszkole – geneza i rodzaje lęków dziecięcych. „Remedium”, nr 7/8, s. 8–9.
Google Scholar
Kurzynoga M. (2012). Heterotopia domu dziecka, czyli o miejscu bez miejsca. „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja”, nr 4 (60), s. 87–95.
Google Scholar
Kwiatkowska H. (2008) Pedeutologia. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Google Scholar
Mendel M. (2006). Pedagogika miejsca i animacja na miejsca wrażliwe. W: Mendel M. (red.). Pedagogika miejsca. Wrocław: Wydawnictwo Naukowe DSW.
Google Scholar
Mendel M. (2017). Utopia jako edukacyjna interwencja. Od dekonstruowania heterotopii w narracjach do multikulturalizmu. Wrocław: Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Google Scholar
Nowak J. (2009). O nauczycielu przedszkola w świetle teorii i praktyki pedagogicznej. W: Kasaáčová B., Cabanová M. (red.). Učiteľ v preprimárnej a primárnej edukácii. Teória, výskum, vývoj. Banská Bystrica, s. 156–176.
Google Scholar
Ostrowicka H. (2010). Horyzont oczekiwań – z recepcji myśli Michela Foucault w badaniach pedagogicznych. „Teraźniejszość–Człowiek–Edukacja: Kwartalnik Myśli Społeczno-Pedagogicznej”, nr 3 (51), s. 7–23.
Google Scholar
Pamuła-behrens M. (2015) Wszystko zaczyna się w przedszkolu – nauka języka obcego dla dzieci, dostępny na: https://depot.ceon.pl/handle/123456789/6871 (otwarto: 26.03.2108).
Google Scholar
Pindera P., Pindera M., Szames J. (2006). Zachowania społeczne dzieci w przedszkolu. „Nauczyciel i Szkoła”, nr 1–2 (30–31), s. 122–133.
Google Scholar
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 roku w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz.U. z 2017 roku, poz. 365.
Google Scholar
Szymczyk L. (2012). Przemiany w teorii i praktyce wychowania przedszkolnego. „Nauczyciel i Szkoła”, nr 2 (52), s. 27–40.
Google Scholar