Opublikowane: 2018-10-06

Heterotopia przedszkola, o „nie-miejscu w miejscu”

Lidia Kurcińska
Forum Pedagogiczne
Dział: Debiuty
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.18

Abstrakt

Są miejsca, które tworzą własne rytuały, a okoliczności nadają im funkcje. Przedszkole wydaje się być takim miejscem - „inna przestrzenią”. Celem moich rozważań, podczas których ulokowałam rozumienie specyficznej przestrzeni przedszkola jako „nie-miejsca w miejscu”, uczyniłam sześć zasad definiujących heterotopię Foucaulta. Analizując każdą z nich odnoszę się do przedszkola jako instytucji, która poza realizacją swoich podstawowych celów, skoncentrowanych na opiece i wspomaganiu rozwoju dziecka, staje się unikalnym mikroświatem dla każdego wychowanka.

Słowa kluczowe:

heterotopia, Michel Foucault, przedszkole.

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kurcińska, L. (2018). Heterotopia przedszkola, o „nie-miejscu w miejscu”. Forum Pedagogiczne, 8(2), 257–266. https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.18

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.