Login
Zarejestruj
Zaloguj
 
Polish
English
Polish
Aktualny numer
Archiwum
Aktualności
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 8 Nr 2 (2018)
Dostęp przez subskrypcję
PDF
Opublikowane:
2018-10-06
Od redakcji
Od redakcji
Elżbieta Kwiatkowska
11-16
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.01
PDF
Dział tematyczny
Bariery i ograniczenia w refleksyjnym rozwoju nauczycieli wczesnej edukacji
Bożena Muchacka
Iwona Czaja-Chudyba
17-32
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.02
PDF
Twórczość rysunkowa dziecka w kontekście tworzenia przez nie znaku plastycznego i odkrywania znaczenia
Urszula Szuścik
33-46
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.03
PDF
Zabawa życiem dziecka – aplikacja teorii Froebla do praktyki przedszkolnej XXI wieku
Barbara Bilewicz-Kuźnia
47-57
DOI:
https://doi.org/10.21697/p.2018.2.04
PDF
Podręczniki zintegrowane dla edukacji wczesnoszkolnej – koncepcja autorów a perspektywa uczniowska
Aleksandra Szyller
59-72
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.05
PDF
Szkolna nauka czytania i pisania z wykorzystaniem wybranych elementarzy – refleksje metodyczne
Marta Krasuska-Betiuk
73-92
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.06
PDF
Współczesne wyzwania pedagogiki przedszkolnej i szkolnej w obszarze edukacji włączającej dzieci niewidome i słabowidzące
Marzena Dycht
93-109
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.07
PDF
Multisensoryczne opowieści jako narzędzie kształtowania zachowań społecznych dzieci z autyzmem w młodszym wieku szkolnym
Agnieszka Łaba-Hornecka
111-122
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.08
PDF
System oddziaływań rodzinnych w procesie rozwoju i edukacji dziecka
Izabela Gątarek
123-137
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.09
PDF
Artykuły i rozprawy
Założenia tyflologiczne Róży Czackiej i ich ponadczasowe znaczenie z perspektywy stuletniej działalności Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Służebnic Krzyża
Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
139-151
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.10
PDF
Badania ewaluacyjne w edukacji jako źródło wiedzy pedagogicznej
Monika Maciejewska
153-165
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.11
PDF
Źródła relacji ojca z dzieckiem w środowisku wiejskim. Komunikat z badań
Łukasz Bartosiak
167-177
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.12
PDF
Colloquia
Pre-school education teacher in the face of dynamic transformations of the social world
Elżbieta Kwiatkowska
179-192
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.13
PDF (English)
Pupils’ prosociality and its relations to their meaning of life and teacher’s interaction style
Anna Sádovská
Peter Kusý
193-209
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.14
PDF (English)
Cognitive functioning of a blind student in a foreign language classroom
Kornelia Czerwińska
Agnieszka Piskorska
211-226
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.15
PDF (English)
Sight, touch, hearing – the current options and challenges in access to math content for learners with visual impairments
Jarosław Wiazowski
227-240
DOI:
https://doi.org/10.21697//fp.2018.2.16
PDF (English)
Individual and social consequences of old age stereotypes
Marlena Kilian
241-256
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.17
PDF (English)
Debiuty
Heterotopia przedszkola, o „nie-miejscu w miejscu”
Lidia Kurcińska
257-266
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.18
PDF
Działania profilaktyczne skierowane do rodziców jako forma ochrony dzieci przed krzywdzeniem na przykładnie oferty Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę
Dorota Wróblewska
267-281
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.19
PDF
Recenzje
Motywowanie, angażowanie i regulowanie w uczeniu się [Kim, C., Park, S. W., Cozart, J., & Lee, H. (2015). From motivation to engagement: The role of effort regulation of virtual high school students in mathematics courses. Educational Technology & Society, 18 (4), 261-272]
Seyda Uysal
283-286
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.20
PDF
O sytuacji opiekunów nieformalnych osób chorych onkologicznie [Pawlas-Czyż S. (2018). Społeczna rzeczywistość choroby nowotworowej w rodzinie. Profesjonalna praca socjalna w obszarze wsparcia nieformalnych opiekunów osoby chorej onkologicznie. Przyczynek do refleksji nad
Renata Deka
287-291
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.21
PDF
Sytuacje stresowe uczniów w środowisku szkolnym [Sorokosz I. (2017). Wybrane aspekty funkcjonowania uczniów w sytuacjach stresu szkolnego. Elbląg: Wydawnictwo Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 209 s.]
Jolanta Karbowniczek
293-295
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.22
PDF
Orientacja przestrzenna osób z niepełnosprawnością wzrokową – od interdyscyplinarności problemów ku współczesnym rozwiązaniom [Kuczyńska-Kwapisz J., Śmiechowska-Petrovskij E. (2017). Orientacja przestrzenna i poruszanie się osób z niepełnosprawnością narządu wzroku. Współczesne techniki, narzędzia i strategie nauczania. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 262 s.]
Kinga Krawiecka
297-300
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.23
PDF
Książki dla niewidomych dzieci [Śmiechowska-Petrovskij E. (2017). Książki literackie dla niewidomych dzieci w młodszym wieku szkolnym. Perspektywa dorosłych pośredników. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, 434 s.]
Jadwiga Kuczyńska-Kwapisz
301-305
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.24
PDF
Pedagodzy społeczni o kobietach w siłach powietrznych [Odrowąż-Coates A., Perkowska-Klejman A. (2016). Kobiety przestworzy. Refleksyjność biograficzna kobiet służących w Siłach Powietrznych Polski i Wielkiej Brytanii. Warszawa: Wydawnictwo Difin. 194 s.]
Magdalena Roszak
307-310
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.25
PDF
Z badań nad problematyką chrześcijańskiego wychowania młodzieży przez sport [Dziubiński Z. (2017). Sport w perspektywie św. Jana Pawła II i św. Jana Bosko. Warszawa: Akademia Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego, Salezjańska Organizacja Sportowa Rzeczypospolitej Polskiej, 342 s.]
Edyta Wolter
311-314
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.26
PDF
Kronika
Międzynarodowa konferencja naukowa pt. „Polish Britain: Multilingualism and Diaspora Community” (Cambridge, 9 lutego 2018 roku)
Elżbieta Kwiatkowska
315-316
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.27
PDF
Sprawozdanie z posiedzenia Zespołu Pedagogiki Ogólnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk (Warszawa, 13 kwietnia 2018 roku)
Edyta Zawadzka
317-319
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2018.2.28
PDF
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
email:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 35
Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl
O platformie:
Copyright 2019 by
UKSW
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & workfow by
OJS/PKP