Opublikowane: 2016-11-16

Zastosowanie metody zadaniowej do rozwijania kompetencji dzialania moralnego

Maria Kuchcińska
Forum Pedagogiczne
Dział: Artykuły i rozprawy
https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.12

Abstrakt

Wychowawca – jeden z podmiotów procesu wychowania – mógłby racjonalnie wykorzystać wychowawczy potencjał prowadzonych przez siebie zajęć, gdyby poddał refleksji skutki zastosowania przez siebie środków wychowawczych, odpowiadające określonym modelom myślenia pedagogicznego. W przypadku rekomendowanej w tym artykule metody zadaniowej podobny rezultat przy tworzeniu (się) kompetencji moralnego działania mogłaby przynieść analiza możliwości spożytkowania istniejących/intencjonalnie tworzonych zadań kontekstualnych, których rozwiązywanie przez wychowanka jest przekładaniem przez niego wiedzy o dobru na czynienie dobra.

Słowa kluczowe:

środki wychowania, zadanie rzeczowe, zadanie kontekstualne, kompetencje moralnego działania, metoda zadaniowa

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Kuchcińska, M. (2016). Zastosowanie metody zadaniowej do rozwijania kompetencji dzialania moralnego. Forum Pedagogiczne, 6(2/1), 185–198. https://doi.org/10.21697/10.21697/fp.2016.2.12

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.