Baumann Z. (2006). Globalizacja: i co z tego dla ludzi wynika, tłum. E. Klekot. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Beck U. (2002). Społeczeństwo ryzyka. W drodze do innej nowoczesności, tłum. S. Cieśla. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Google Scholar
Boużyk M.M. (2013). Wychowanie otwarte na religię. Polska Szkoła Filozofii Klasycznej o roli religii w wychowaniu. Warszawa: Wydawnictwo UKSW.
Google Scholar
Delsol Ch. (2001). Bóg na wygnaniu, tłum. D. Zańko. „Znak”, nr 10, s. 9–23.
Google Scholar
Fromm E. (1996). Zdrowe społeczeństwo, tłum. A. Tanalska-Dulęba. Warszawa: PIW.
Google Scholar
Fromm E. (2014). Mieć czy być?, tłum. J. Karłowski. Poznań: Dom Wydawniczy Rebis.
Google Scholar
Fromm E. (2005). O sztuce istnienia. Terapeutyczne aspekty psychoanalizy, tłum. R. Saciuk. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Giddens A. (2010). Nowoczesność i tożsamość. „Ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, tłum. A. Szulżycka. Warszawa: Wydawnctwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Giddens A. (2004). Socjologia, tłum. A. Szulżycka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Giddens A. (2014). Europa burzliwy i potężny kontynent, tłum. O. Siara. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Goldberg J. (2007). Lewicowy faszyzm. Tajemna historia amerykańskiej lewicy od Mussoliniego do polityki zmiany, tłum. L. Jęczmyk, J. Lang. Warszawa: Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Google Scholar
Jones E.M. (2013). Libido dominandi. Seks jako narzędzie kontroli społecznej, tłum. J. Morka. Wrocław: Wydawnictwo Wektory.
Google Scholar
Kołakowski L. (1990). Horror metaphysicus. Warszawa: Wydawnictwo Res Publica.
Google Scholar
Kołakowski L. (1984). Samozatrucie otwartego społeczeństwa. W: tenże. Czy diabeł może być zbawiony i 27 innych kazań. Londyn: Aneks, s. 206–216.
Google Scholar
Krzysztofek K., Szczepański M.S. (2005). Zrozumieć rozwój. Od społeczeństw tradycyjnych do informacyjnych. Katowice: Wyd. Uniwersytetu Śląskiego.
Google Scholar
Lyotard J.-F. (1998). Postmodernizm dla dzieci. Korespondencja 1982–1985, przeł. J. Migasiński. Warszawa: Fundacja Aletheia.
Google Scholar
Marcuse H. (1991). Człowiek jednowymiarowy. Badania nad ideologią rozwiniętego społeczeństwa przemysłowego. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Popper K.R. (1993). Społeczeństwo otwarte i jego wrogowie, tłum. H. Krahelska, t. 1–2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Google Scholar
Płachciak A. (2008). Moralne dylematy rozwoju społeczeństw ponowoczesnych, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym”, nr 1, s.193–199.
DOI: https://doi.org/10.18778/1899-2226.11.1.18
Google Scholar
Raport UW. Monitorowanie losów absolwentów uczelni wyższych z wykorzystaniem danych administracji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (styczeń 2014).
Google Scholar
Sen A. (2000). Nierówności. Dalsze rozważania, tłum. J. Topińska, M. Kochanowicz. Kraków: Wydawnictwo Znak.
Google Scholar
Niedziela M.L. (red.) (2006). Sługa Boży ojciec Jacek Woroniecki uczy. Warszawa: Wydawnictwo Gaudium.
Google Scholar
Szutta N. (2013). Status współczesnej etyki cnót. W: J. Zborowski (red.). Etyka u schyłku drugiego tysiąclecia. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”, s. 231–242.
Google Scholar
Tomasz z Akwinu (2000). Skrót zarysu teologii (Sumy teologicznej) św. Tomasza z Akwinu, red. (skrót i objaśnienia) F. W. Bednarski. Warszawa: Wydawnictwo Antyk.
Google Scholar
Woroniecki J. (1986). Katolicka etyka wychowawcza, t. 1. Lublin: RW KUL.
Google Scholar
Woroniecki J. (2002). Moralność a religia. W: tenże. U podstaw kultury katolickiej. Teksty zebrane. Lublin: Wydawnictwo Instytutu Edukacji Narodowej, s. 55–70.
Google Scholar
Woroniecki J. (2008a). Oświata i wychowanie. W: tenże. W szkole wychowania. Teksty wybrane. Lublin: FSViIEN, s. 19–40.
Google Scholar
Woroniecki J. (2008b). Społeczeństwo a wychowanie. W: tenże, W szkole wychowania. Teksty wybrane. Lublin: FSViIEN, s. 41–61.
Google Scholar
Woroniecki J. (2008c). Uczeń czy książka?. W: tenże. W szkole wychowania. Teksty wybrane. Lublin: FSViIEN, s. 109–128.
Google Scholar