Assmann J., Das kulturelle Gedächtnis, Verlag C.H. Beck, München 1992, s. 52.
DOI: https://doi.org/10.17104/9783406703409
Google Scholar
Benner D., Allgemeine Pädagogik, Juventa, Weinheim-München 1991, s. 20.
Google Scholar
D. Benner, Sh. Dehghani, R. Nikolova, J. Scharrel, R. Schieder, H. Schluss, Th. Weiss, J. Willems, Modellierung und Testung religiöser und ethischer Kompetenzen im Interesse ihrer Vergleichbarkeit, „Zeitschrift für Pädagogik und Theologie” 2 (2010), s. 165-174.
Google Scholar
Chugakko-gakushu-shido-yoryo: Dotoku (Wskazania dotyczące planów nauczania w szkole średniej: lekcje moralności), MEXT (skrót od Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology – monbu-kagaku-sho) 1969.
Google Scholar
Chugakko-gakushu-shido-yoryo: Dotoku (Wskazania dotyczące planów nauczania w szkole średniej: lekcje moralności), MEXT 1977.
Google Scholar
Fragment orzeczenia wydanego 14 maja 1977 roku przez sąd drugiej instancji w Nagoi w słynnej kwestii Tsu jichinsai soshō, związanej ze sporem odnośnie do stosunku państwa do religii.
Google Scholar
Fujiwara S., Kyokasho no naka no shukyo (Religia w podręcznikach szkolnych), Iwanami, Tokio 2011, s. 11.
Google Scholar
Fujiwara S., Sekai no kyokasho de yomu „Shukyo” (Religia w podręcznika świata), Chikuma, Tokio 2011, s. 44, 180-181.
DOI: https://doi.org/10.1111/j.1756-1221.2011.00109.x
Google Scholar
Hentig von H., Ach, die Werte!, Beltz, Weinheim-Basel 2001, s. 135
Google Scholar
Hori I., Nippon no shukyo (Japońskie religie), Daimyodo, Tokio 1985, s. 26.
Google Scholar
Juergenmeyer M., The New Cold War? Religious Nationalism Confronts the Secular State, University of California Press, Berkeley1993.
DOI: https://doi.org/10.1525/9780520915015
Google Scholar
Katei-kyoiku noto (Zeszyt na temat wychowania rodzinnego), MEXT 1999, s. 57
Google Scholar
Katei-kyoiku techo (Broszura na temat wychowania rodzinnego), MEXT 1999, s. 50.
Google Scholar
Kawai H., Yungu-shinrigaku to bukkyo (Psychologia Junga a buddyzm), Iwanami, Tokio 1995, s. 11, 209.
Google Scholar
Kawai H., Miyuki M., Ugoku bukkyo, jissensuru bukkyo (Buddyzm poruszający, buddyzm praktykowany), Hozo, Kioto 2005, s. 110.
Google Scholar
Kawai H., Nakazawa Sh., Bukkyo ga suki (Kochajmy buddyzm!), Asahi, Tokio 2003, s. 215.
Google Scholar
Kindai nihon kyoiku seido shiryo (Materiały do historii systemu kształcenia współczesnej Japonii), red. K. Ishikawa, t. 18, Kodansha, Tokio 1957, s. 473, 490, 492.
Google Scholar
„Koki chuto kyoiku no kakuju seibi ni tsuite” toshin (Raport w sprawie „Odnowienia i wzmocnienia kształcenia na poziomie szkoły średniej”), Centralna Rada Kształcenia, „Monbu-jiho” 1072 (1966), zeszyt specjalny, s. 220.
Google Scholar
Kokoro no noto (Zeszyt serca), nr 2, MEXT 2002, s. 51.
Google Scholar
Kokoro no noto (Zeszyt serca), nr 3, MEXT 2002, s. 68-69.
Google Scholar
Kokoro no noto (Zeszyt serca), nr 4, MEXT 2002, s. 65.
Google Scholar
Konstytucja Japonii z 1946, artykuł 20.
Google Scholar
Kotogakko-gakushu-shido-yoryo: Rinri (Wskazania programowe dla szkoły średniej drugiego stopnia: etyka), MEXT 1999.
Google Scholar
Kyoiku sasshin iinkai, kyoiku sasshin shingikai kaigiroku (Protokoły komitetu ds. reformy kształcenia i rady ekspertów), red. H. Sato, t. 4, Iwanami, Tokio 1996, s. 120, s. 123.
Google Scholar
Obara K., Kyoiku no Konpon-Mondai toshiteno Shukyo (Religia jak podstawowy problem wychowania), Shuseisha, Tokio 1919, s. 1, 139-166.
Google Scholar
Obara K., Sensei to watashi (Nauczyciel i ja), Zenjin 19 (1928), s. 89.
Google Scholar
Obara K., Shushin oyobi dotoku-kunren to shukyo-kyoiku (Nauczanie i wdrażanie do moralności a wychowanie religijne), Shukyo-kyoiku-koza 6 (1928), s. 29,31.
Google Scholar
Prawo Oświatowe Japonii z 1947, artykuł 15.
Google Scholar
Schweitzer F., Werteorientierte Erziehung im Elementarbereich. Neue Herausforderungen – neue Chancen, w: Bündnis für Erziehung. Unsere Verantwortung für gemeinsame Werte, red. A. Biesinger, F. Schweitzer, Herder, Freiburg-Basel-Wien 2006, s. 78.
Google Scholar
Sekai shuyokoku kachikan deta-buku (Księga wartości w wiodących krajach świata), oprac. D. Dentsusoken, Tokio 2008.
Google Scholar
Shimazono S., Kokka-shintō to nihon-jin (Państwowy shintoizm i Japończycy), Iwanami, Tokio 2010.
Google Scholar
Shimomura J., Shukyoho (Prawo do religii), [w:] Kyoikugaku-jiten (Słownik pedagogiczny), red. K. Mantarao, t. 2, Iwanami, Tokio 1937, s. 1081 i nast.
Google Scholar
Shin-rinri (Nowa etyka), red. K. Kanno, Shimizu, Tokio 2007, s. 37, 45, 47.
Google Scholar
Shiryo: Kyoiku kihonho sanju-nen (Materiały. Trzydzieści lat prawa oświatowego), red. E. Suzuki, Gakuyo, Tokio 1978, s. 145.
Google Scholar
Yamaguchi K., Shukyo-teki joso kyoiku no gainen to shiteki tenkai (Pojęcie wychowania do wrażliwości religijnej i jego rozwój historyczny), Kagaku to Shiso 35 (1980), s. 520-535; tenże, Sengo no shukyo to kyoiku o meguru soten to kadai (Punkt sporny i problemy związane z relacją między religią a wychowaniem po wojnie), Kyoikugaku- Kenkyu 65 (1998) 4, s. 324-333.
Google Scholar