Ainsworth M., Attachments across the life span, „Bulletin of the New York Academy of Medicine” 61(1985)9.
Google Scholar
Ainsworth M., Blehar M., Waters E., Wall S., Patterns of attachment: A psychological study of the strange situation, Erlbaum, Hillsdale 1978.
DOI: https://doi.org/10.1037/t28248-000
Google Scholar
Ainsworth M., Patterns of infant – mother attachment: Antecedents and effects on development, „Bulletin of the New York Academy of Medicine” 61(1985)90.
Google Scholar
Bokus B., Nawiązywanie interakcji społecznych przez małe dziecko, Ossolineum, Wrocław 1984.
Google Scholar
Bornstein M., Pomiędzy opiekunami a ich potomstwem: dwa rodzaje interakcji i ich konsekwencje dla rozwoju poznawczego, [w:] Dziecko wśród rówieśników i dorosłych, red. A. Brzezińska, G. Lutomski, B. Smykowski, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1995.
Google Scholar
Bowlby J., Przywiązanie, Wyd. Nauk. PWN, Warszawa 2007.
Google Scholar
Bruder M., Early childhood intervention: A promise to children and families to their future, „Exceptional Children” 76(2010)3.
Google Scholar
Brzezińska A., Społeczna psychologia rozwoju, Wyd. Nauk. „Scholar”, Warszawa 2000.
Google Scholar
Dąbrowska M., Wczesne wspomaganie. Wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, Fundacja Rozwoju Regionalnego, Kraków 2009.
Google Scholar
Dunst C., Bruder M., Valued outcomes of service coordination, early intervention, and natural environments, „Exceptional Children”, 68(2002)3
DOI: https://doi.org/10.1177/001440290206800305
Google Scholar
Dunst C., Early intervention for infants and toddlers with developmental disabilities, [w:] Handbook of developmental disabilities, red. S. Odom, R. Horner, M. Snell, J. Blacher, Guilford Press, New York 2007.
Google Scholar
Dunst C., Raab M., Trivette M., Swanson J., Community-based everyday child learning opportunities, [w:] Working with families of young children with special needs, red. R. McWilliam, Gulilford Press, New York 2010.
Google Scholar
Gruszczyk-Kolczyńska E., Zielińska E., Wspomaganie rozwoju umysłowego trzylatków i dzieci starszych wolniej rozwijających się, WSiP, Warszawa 2000.
Google Scholar
Gurycka A., Rozwój i kształtowanie zainteresowań, WSiP, Warszawa 1989.
Google Scholar
Mahoney G., MacDonald J., Autism and developmental delays in young children. The responsive teaching curriculum for parents and professionals, PRO-ED, Austin 2007.
Google Scholar
McBridge S., Peterson C., Home-based early intervention with families of children with disabilities: Who is doing what?, „Topics in Early Childhood Special Education”, 17(1997)2.
Google Scholar
McWilliam R., Routine-based early intervention: supporting young children and their families, Brookes Publishing, Baltimore 2010.
Google Scholar
Moore T., Larkin H., “More than my child’s disability…” A comprehensive review of family-centered practices and family experiences of early childhood intervention service, Scope, Melbourne 2006.
Google Scholar
Olechnowicz H., U źródeł rozwoju dziecka. O wspomaganiu rozwoju prawidłowego i zakłóconego, Nasza Księgarnia, Warszawa 1988.
Google Scholar
Pisula E., Autyzm i przywiązanie. Studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek, GWP, Gdańsk 2003.
Google Scholar
Schaffer H., Epizody wspólnego zaangażowania jako kontekst rozwoju poznawczego, [w:] Dziecko w świecie ludzi i przedmiotów, red. A. Brzezińska, G. Lutomski, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań 1994.
Google Scholar
Schaffer H., Początki uspołecznienia dziecka, PWN, Warszawa 1981.
Google Scholar
Schaffer H., Psychologia rozwojowa. Podstawowe pojęcia, Wyd. UJ, Kraków 201.
Google Scholar
Twardowski A., Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami w środowisku rodzinnym, Wydawnictwo Naukowe UAM, Poznań 2012.
Google Scholar
Wrona S., Wczesna interwencja i wczesne wspomaganie procesem wspierającym rozwój małego dziecka, [w:] Wsparcie instytucjonalne osób niepełnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej, red. I. Fajfer-Kruczek, S. Wrona, Wyd. „ARKA”, Cieszyn 2010.
Google Scholar
Zimmerman M., Psychological empowerment: Issues and illustrations, „American Journal of Community Psychology”, 23(1995)5.
Google Scholar