Bereiter C. (2002). The Knowing Mind. W: Bereiter C. Education and Mind in the Knowledge Age., dostępny na: http://www.observetory.com/carlbereiter/ (otwarty: 31.09.2006).
Google Scholar
Bogusz-Bołtuć E. D. (2014). Czy można nauczyć filozofii? W: Mroczkiewicz P., Kamińska W. (red.). Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i praktyków. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Darowski R. (2010). Jak wykładać filozofię człowieka? W: Janeczek S. (red.). Dydaktyka filozofii. Tom I. Antropologia. Lublin: Wydawnictwo KUL, s. 285-286.
Google Scholar
Gondek A. (2014). Korelacja filozofii z przedmiotami nauczania w szkole średniej. Idea nauczania holistycznego. W: Mroczkiewicz P., Kamińska W. (red.). Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i praktyków. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Jan Paweł II. (2005). Fides et ratio. W: Encykliki Ojca świętego Jana Pawła II. Kraków: Znak.
Google Scholar
Kołodziński P. (2014). Nauczanie etyki w świetle podstawy programowej z filozofii. W: Mroczkiewicz P., Kamińska W. (red.). Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i praktyków. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Edukacja historyczna i obywatelska w szkole podstawowej, gimnazjum i liceum, historia i społeczeństwo, historia, wiedza o społeczeństwie, podstawy przedsiębiorczości, ekonomia w praktyce, wychowanie do życia w rodzinie, etyka, filozofia, W: Podstawa programowa z komentarzami, dostępny na: http://adam-grobler.w.interia.pl/PodstProgKomHistSpo%B3.pdf (otwarty 13.11.2014).
Google Scholar
Soin M. (2014). O możliwych kierunkach nauczania filozofii. „Filozofia i nauka. Studia filozoficzne i interdyscyplinarne”, tom 2, dostępny na: http://filozofiainauka.ifispan.waw.pl/wp-content/uploads/2014/08/Soin_47-64.pdf (otwarty 13.11.2014).
Google Scholar
Tomasik A. (2014). …Żeby nie ogłupieć, czyli czego oczekują uczniowie od lekcji filozofii w szkole. W: Mroczkiewicz P., Kamińska W. (red.). Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i praktyków. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Wehler J. (1998). Zarys racjonalnego obrazu świata. Warszawa: Oficyna Naukowa.
Google Scholar
Wojcieszek K. A. (2014). Współczesna filozofia człowieka. Propozycje metod nauczania w perspektywie realizacji podstawy programowej. W: Mroczkiewicz P., Kamińska W. (red.). Jak uczyć, by nauczyć filozofii? Refleksje akademików i praktyków. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.
Google Scholar
Wojtysiak J. (2007). Filozofia i życie. Kraków: Znak.
Google Scholar