Login
Zarejestruj
Zaloguj
 
Polish
English
Polish
Aktualny numer
Archiwum
Aktualności
O czasopiśmie
O czasopiśmie
Zespół redakcyjny
Recenzenci
Zgłoś tekst
Polityka prywatności
Kontakt
Tom 5 Nr 1 (2015)
Opublikowane:
2016-11-16
Od redakcji
Od redakacji
Dariusz Stępkowski Emilia Śmiechowska-Petrovskij
11-15
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.01
PDF
Dział tematyczny
Strategie nauczania filozofii
Zbyszek Dymarski
17-33
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.02
PDF
Sokrates Café jako sposób kształtowania postawy filozoficznej nauczyciela filozofii i etyki
Anna Grodek
35-47
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.03
PDF
Co to znaczy "nauczyć filozofii"?
Tomasz Niemirowski
49-56
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.04
PDF
Artykuły i rozprawy
Iłariona (Troickiego) wizja reformy szkolnictwa cerkiewnego
Kamila Pawełczyk-Dura
57-69
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.05
PDF
Edukacja zawodowa w kreowaniu zmian szkolnictwa ponadgimnazjalnego i wyższego, zorientowanych na rynek pracy
Barbara Baraniak
71-87
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.06
PDF
Czynnik metrorytmiczny i melodyczny z zapamiętywanie informacji. Badanie eksperymentalne
Ludwika Konieczna-Nowak Grażyna Dzwonkowska
89-97
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.07
PDF
Etos współczesnego nauczyciela w opinii nauczycieli i rodziców
Joanna Pękala
99-118
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.08
PDF
Nadzieja podstawowa a poczucie sensu życia i lęk przed śmiercią u młodzieży akademickiej
Rafał Pabich
119-134
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.09
PDF
Sztuka sakralna a przeżycie tanatologiczne - aspekt teologiczno-pedagogiczny
Natialia Maria Ruman
135-145
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.10
PDF
Zasada ewangelicznej miłości podstawą działalności opiekuńczo-wychowawczej w projekcie "Adopcja Serca"
Zbigniew Babicki
147-157
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.11
PDF
Zjawisko mobbingu międzyuczniowskiego a wartości wyniesione z domu rodzinnego
Romualda Małgorzata Kosmatka
159-169
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.12
PDF
Metodyka edukacji osób w starszym wieku. Podstawowe wskazówki i zasady
Marlena Kilian
171-185
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.13
PDF
Pomoc społeczna wobec zjawiska wykluczenia społecznego osób z chorobami psychicznymi
Agnieszka Regulska
187-194
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.14
PDF
Adaptacja podręczników szkolnych do potrzeb uczniów niewidzących - stan i postulaty poznawczo-praktyczne
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
195-212
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.15
PDF
Colloquia
Udział polskich Kościołów ewangelikalnych w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego
Karolina Czech
213-225
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.16
PDF (English)
Problemy technologii edukacji moralnej i metody łączenia teorii z praktyką wychowania moralnego w Polsce i na Ukrainie
Iryna Yankovych
227-233
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.17
PDF (English)
Debiuty
Handel ludźmi - charakterystyka i skala zjawiska
Ewelina Ligęza
235-250
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.18
PDF
Recenzje
Między wychowaniem a karierą zawodową, red. B. Jakimiuk, Lublin, Wydawnictwo KUL, 2013
Aleksandra Kulpa-Puczyńska
251-253
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.19
PDF
Aleksandra Podhorecka, W służbie oświacie – 50 lat Polskiej Macierzy Szkolnej, Londyn 2003.
Hanna Markiewiczowa
255-260
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.20
PDF
Dariusz Stępkowski, Pedagogika ogólna i religia. (Re)konstrukcja zapomnianego wątku na podstawie teorii Johanna F. Herbarta i Friedricha D.E. Schleiermachera, Towarzystwo Naukowe Franciszka Salezego, Warszawa 2010
Eugeniusz Sakowicz
261-264
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.21
PDF
Maria Małgorzata Boużyk, Wychowanie otwarte na religię. Polska Szkoła Filozofii Klasycznej o roli religii w wychowaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Warszawa 2013.
Eugeniusz Sakowicz
265-269
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.22
PDF
Współcześni ludzie wobec wyzwań i zagrożeń XXI wieku, H. Liberska, A. Malina, D. Suwalska-Barancewicz (eds.), Difin, Warszawa 2014
Emilia Śmiechowska-Petrovskij
271-277
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.23
PDF
Myśl pedagogiczna neoscholastyki i neotomizmu, M. Krasnodębski (ed.), Wydawnictwo Szkoły Wyższej Przymierza Rodzin, Warszawa 2014
Sebastian Taboł
279-282
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.24
PDF
W stulecie śmierci Jana Władysława Dawida, H. Markiewiczowa (ed.), Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa 2014.
Edyta Wolter
283-288
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.25
PDF
Kronika
Wykład otwarty prof. zw. dr hab. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej „Dzieci uzdolnione matematycznie: mity, wyniki badań i wnioski pedagogiczne” (Warszawa, 7 listopada 2014)
Ewa Kulawska
289-290
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.26
PDF
IV Ogólnopolska Konferencja Metodyczno-Naukowa „Jak uczyć by nauczyć? O specyfice teorii i praktyki nauczania filozofii i etyki” (Warszawa, 21-22 listopada 2014)
Dariusz Stępkowski Joanna Pękala
291-296
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.27
PDF
Spotkanie Zespołu Pedagogiki Ogólnej (Kraków, 13 grudnia 2014)
Dariusz Stępkowski
297-298
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.28
PDF
Ogólnopolskie Sympozjum Naukowe „Teoria i praktyka edukacji globalnej” (Warszawa, 13 stycznia 2015)
Zbigniew Babicki
299-300
DOI:
https://doi.org/10.21697/fp.2015.1.29
PDF
Wydawnictwo Naukowe UKSW
ul. Dewajtis 5, domek nr 2
01-815 Warszawa
email:
wydawnictwo@uksw.edu.pl
tel. +48 22 561 88 35
Ważne adresy:
https://uksw.edu.pl/pl/
https://wydawnictwo.uksw.edu.pl
O platformie:
Copyright 2019 by
UKSW
OJS Support and Customization by
LIBCOM
Platform & workfow by
OJS/PKP