Opublikowane: 2016-11-19

Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju zadaniem szkolnictwa wyższego

Elżbieta Buchcic
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.30

Abstrakt

Zrównoważony rozwój jest aktualnie istotnym wyzwaniem w kształtowaniu świadomości nie tylko danych grup społecznych, lecz również – w szerszym rozumieniu – ogółu obywateli. Podejmując tę problematykę, należy zwrócić szczególną uwagę na rolę edukacji wszystkich etapów kształcenia w propagowaniu idei odpowiedzialności za środowisko naturalne i tym samym ekorozwoju. Szczególnie ważne w kształceniu w myśl zasad edukacji prośrodowiskowej jest podjęcie w placówkach szkolnych wszelkich działań, których celem jest stymulowanie świadomości środowiskowej młodzieży, a także przygotowanie kadry pedagogicznej do wdrażania szeregu metod i strategii pozwalających na uzyskanie jak najlepszych wyników w procesie edukacji młodego pokolenia.

Słowa kluczowe:

świadomość środowiskowa, kształcenie środowiskowe, edukacja środowiskowa, zainteresowania przyrodnicze, postawy, poglądy proekologiczne, świadomość ekologiczna, szkolnictwo wyższe

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Buchcic, E. (2016). Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju zadaniem szkolnictwa wyższego. Forum Pedagogiczne, 6(2/2), 85–94. https://doi.org/10.21697/fp.2016.2.30

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.