Opublikowane: 2020-05-11

Organizowanie środowiska edukacyjnego sprzyjającego ujawnianiu i rozwijaniu kreatywności dziecięcej

Zuzanna Zbróg
Forum Pedagogiczne
Dział: Dział tematyczny
https://doi.org/10.21697/fp.2020.1.02

Abstrakt

W artykule zanalizowano najważniejsze czynnikiwspierające rozwój umiejętności kreatywnych u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które zostały wyłonione na podstawie badań empirycznych z ostatnich kilkunastu lat. Dla jasności wywodu zostały one ujęte w dwóch grupach: środowisko fizyczne i środowisko pedagogiczne, choć wszystkie przedstawione determinanty wzajemnie się przenikają i uzupełniają. Na zakończenie zarekomendowano wybrane rozwiązania dla praktyki wczesnej edukacji.

Słowa kluczowe:

kreatywność; środowisko edukacyjne; wczesna edukacja

Pobierz pliki

Zasady cytowania

Zbróg, Z. (2020). Organizowanie środowiska edukacyjnego sprzyjającego ujawnianiu i rozwijaniu kreatywności dziecięcej. Forum Pedagogiczne, 10(1). https://doi.org/10.21697/fp.2020.1.02

Cited by / Share


Ta strona używa pliki cookie dla prawidłowego działania, aby korzystać w pełni z portalu należy zaakceptować pliki cookie.