Adamek I., Bałachowicz J. (2013). Zakończenie. W: Kompetencje kreatywne nauczycieli wczesnej edukacji dziecka. Adamek I., Bałachowicz J. (red.), Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”.
Bałachowicz J. (2016). Paradoksy przemian współczesnej edukacji dziecka. W: Zrozumieć szkołę. Konteksty zmiany. Szymański M. J., Walasek-Jarosz B., Zbróg Z. (red.), Warszawa: Wydawnictwo APS.
Bałachowicz J. (2017). Szkoła jako przestrzeń budowania przyszłości. W: Zrozumieć uczenie się. Zmienić wczesną edukację. J. Bałachowicz, A. Korwin-Szymanowska, E. Lewandowska, A. Witkowska-Tomaszewska, Warszawa: Wydawnictwo APS.
Bałachowicz J. (2018/2019). Poznawcze i społeczne wymiary projektowania środowiska skutecznego uczenia się dzieci. „Edukacja Wczesnoszkolna”, nr 4, s. 7–20.
Bałachowicz J., Halvorsen K. V, Witkowska-Tomaszewska A. (2015). Edukacja środowiskowa w kształceniu nauczycieli. Perspektywa teoretyczna. Warszawa: Wydawnictwo APS.
Bonar J. (2008/2009). Humor a twórczość, czyli dlaczego należy cenić uczniowskie poczucie humoru. „Nauczanie Początkowe. Kształcenie Zintegrowane”, nr 2.
Davies D., Jindal-Snape D., Collier C., Digby R., Hay P., Howe, A. (2013). Creative learning environments in education: A systematic literature review. „Thinking Skills and Creativity”, 8, s. 80–91.
Filipiak E. (2012). Rozwijanie zdolności uczenia się. Z Wygotskim i Brunerem w tle. Sopot: GWP.
Guz S. (2015). Edukacja w systemie Marii Montessori. Wybrane obszary kształcenia. T 1. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Krasoń K. (2011). Skala Postaw Twórczych versus Odtwórczych (SPTO). Podręcznik do testu w wersji dla szkoły podstawowej klas I–III. Kraków: Krakowskie Towarzystwo Edukacyjne.
Książek-Szczepaniakowa A. (1994). Dobro „po niczemu”... W: Dziecko i jego światy w poezji dla dzieci. Chęcińska U. (red.). Szczecin: Książnica Szczecińska.
Kuszak K. (2018/2019). Dyspozycje małego ucznia do obcowania z poezją. „Edukacja Wczesnoszkolna”, nr 1, s. 7–22.
Michalski J. (2016). Relacyjność jako kategoria pedeutologiczna. W: Zrozumieć szkołę. Konteksty zmiany. Szymański M. J., Walasek-Jarosz B., Zbróg Z. (red.). Warszawa: Wydawnictwo APS.
Nęcka E. (2012). Psychologia twórczości. Sopot: GWP.
Szmidt K. J. (2013). Pedagogika twórczości. Sopot: GWP.
Szmidt K. J. (2017). Edukacyjne uwarunkowania rozwoju kreatywności. Łódź: Wydawnictwo UŁ.
Szmidt K. J. (2018), Teoretyczno-badawcze nurty w polskiej kreatologii. „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”, t. 7, nr 2, s. 8–43.
Tijnagel-Schoenaker B. (2017). The Reggio Emilia Approach… The Hundred Languages. „Prima Educatione”, nr 1, s. 139–146.
Tripp D. (1996). Zdarzenia krytyczne w nauczaniu. Warszawa: WSiP.
Zbróg Z. (2011). Identyfikowanie i zaspokajanie potrzeb społecznych w niepublicznych szkołach podstawowych. Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.
Zbróg Z. (2014). Studentki o nowatorstwie pedagogicznym we wczesnej edukacji – analiza opinii z perspektywy teorii atrybucji. W: Pomiędzy dwiema edukacjami – nauczyciel wczesnej edukacji wobec czasu zmiany. Adamek I., Olszewska B. (red.). Łódź: Wydawnictwo WSP.
Zbróg Z. (2019). Rozwijanie dziecięcej kreatywności w procesie uczenia się rozwiązywania problemów. „Prima Educatione”, nr 3, s. 97–110.
Google Scholar